Přehled HW novinek z 25. týdne
Novinka Přehled HW novinek z 25. týdne

Přehled HW novinek z 25. týdne

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Xbox Xbox Series X|S Windows PC Xbox Xbox One

Těžaři se ve velkém zbavují karet, FSR 2.0 už je open source.

Reklama

Těžba kryptoměn už se nevyplácí, těžaři prodávají své karty

Ačkoli se celý svět po ekonomické stránce momentálně nachází ve velmi těžkém období, najde se zde alespoň jedna dobrá zpráva, pokud tedy zrovna nejste těžařem kryptoměn. Cena Bitcoinu a Etherea totiž v posledních týdnech rapidně klesá.

V Číně a dalších asijských státech se tak těžaři rychle zbavují svých grafických karet v podobě livestreamovaných aukcí. Naděje, že na kryptoměnách vydělají, pomalu upadá, a doufají, že ztráta peněz nebude tak velká, pokud své karty nyní prodají. Ethereum už navíc od konce roku nepůjde těžit, takže tam je šance na výdělek prakticky nulová.

Ceny na zmíněných aukcích jsou rozhodně přívětivé, například taková RTX 3060 Ti se prodává za 300 až 350 dolarů. Novinář Hassan Mujtaba z Wccftech nicméně upozorňuje na to, že karty použité na těžbu kryptoměn nemusí být v nejlepším stavu a je lepší se jim vyhnout. Záplava použitých karet každopádně nevyhnutelně povede ke snížení cen i těch nových, které jsou už nyní poměrně blízko MSRP. Doufejme tedy, že se situace bude nadále zlepšovat a vydrží i pro blížící se novou generaci.

FSR 2.0 je open source a už se testuje na konzolích Xbox

Technologie FSR 2.0 je velmi solidní konkurencí pro DLSS od Nvidie. A přestože nemusí vždy dosahovat takové vizuální kvality, má svou nespornou výhodu – dostupnost. FidelityFX Super Resolution není vázáno na grafické karty od AMD, funguje i na těch od Nvidie či Intelu. Postupně navíc přibývá do dalších a dalších her, přičemž před pár dny byl oznámen další důležitý krok, AMD zveřejnilo zdrojový kód, a z FSR 2.0 je tak open source. Kromě toho už je technologie dostupná také jako plugin pro populární Unreal Engine 4 a 5.

Ani tím ale výčet novinek o FSR nekončí. Bylo totiž ještě oznámeno, že už míří na konzole Xbox, a to jak Series X|S, tak starší One. Verze 2.0 už je nyní k dispozici vývojářům, brzy tedy můžeme očekávat první hry, které se dočkají implementace i na konzolích. Zatím ovšem stále nemáme informace o tom, jak to bude s PS5, a jestli má o technologii Sony vůbec zájem. Už nějakou dobu se spekuluje, že možná v zákulisí připravuje svou vlastní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama