Přehled HW novinek z 37. týdne
Novinka Přehled HW novinek z 37. týdne

Přehled HW novinek z 37. týdne

Jan Urbančík

Jan Urbančík

12
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5

SAM i na starších grafikách, nová revize PlayStationu 5 není horší než původní verze a problémy se hrou Deathloop lze opravit.

Reklama

Smart Access Memory už i na Radeonech RX 5000

Je tomu už skoro rok, co vyšly grafické karty řady Radeon RX 6000 a spolu s nimi také funkce Smart Access Memory (SAM). Ta zajišťuje lepší komunikaci mezi CPU a GPU, což většinou vede k vyšším FPS ve hrách. Původně bylo SAM dostupné pouze na kartách od AMD, ale později přišla také podpora pro RTX 3000 od Nvidie, funkce pouze změnila název na Resizable Bar.

Nyní se však z patch notes k nové verzi driverů (21.9.1) pro karty od AMD dozvídáme, že přibyla také podpora pro řadu RX 5000. Ta původně vyšla v roce 2019 a její vlajkovou lodí byl Radeon RX 5700 XT, který se stal velmi populárním díky výbornému poměru cena/výkon oproti tehdejší konkurenci Nvidie v podobě RTX 2000 Super. Majitelé předchozí generace karet tedy přidání podpory SAM určitě ocení, protože v době, kdy se nová grafická karta prakticky nedá sehnat, se každé FPS navíc hodí.

Je nová revize PlayStationu 5 skutečně horší?

Sony nedávno relativně nenápadně vypustila na trh novou revizi PlayStationu 5 s označením CFI-1100. Následně se na internetu začaly objevovat informace, že je prý nová verze konzole horší než ta původní. Před pár dny však vydalo své video také Digital Foundry, asi největší experti v tomto odvětví, kteří si tentokrát přizvali na pomoc Steva Burkeho z Gamers Nexus.

 

Nová revize obsahuje odlišný šroubek a je o 300 g lehčí díky menšímu heatsinku, jinak je ale stejná jako předchozí verze, což dokazuje právě i test Digital Foundry. Spotřeba je identická, stejně tak teploty a neliší se pochopitelně ani výkon, který přesto Rich Leadbetter důkladně otestoval. Odpověď je tedy jednoduchá – nová revize PlayStationu 5 není horší a rozhodně neuděláte chybu, pokud si ji koupíte. Ostatně je velmi pravděpodobné, že se postupně stane jedinou prodávanou verzí.

Jak vyřešit problémy se hrou Deathloop na PC?

U Digital Foundry ještě zůstaneme, protože včera vydali velmi detailní rozbor problémů, které má na PC nedávno vydaná hra Deathloop od Arkane Studios. Hráči si stěžují především na záseky a propady FPS, to se ale dá vyřešit už teď.

Podrobnou analýzu si vzal na starost Alex Battaglia, který odhalil, že záseky v Deathloopu nejsou vůbec nijak spojené s propady FPS nebo špatným frame pacingem. Problém je totiž v pohybu kamery, která se z nějakého důvodu po každých 14 snímcích zasekne.

Jde o opravdu bizarní chybu, která ale jde opravit. Stačí si na Steamu pomocí kódu "juliannashotme" stáhnout beta verzi nového updatu. Ale pozor, ten opravuje pouze problémy při uzamknutí na 60 či 120 FPS. Pokud používáte variabilní refresh rate, případně jiné hodnoty (například 100 FPS), potíže budou přetrvávat, protože zde je problém trochu jiný. Kamera se sice nezasekává, ale po každých 5 snímcích na 1 frame zvýší rychlost. Stejně tak patch neopravuje ani skutečné záseky, které mohou nastat při vstupu do jakékoli levelu a můžou přetrvávat po celou dobu. Zde je ale řešení opravdu jednoduché, stačí pouze restartovat hru.

Co se týče přímo propadů FPS, k to se dá vyřešit. Klíčem k úspěchu je použití dynamického rozlišení a uzamknutí frame ratu na 60 snímků za sekundu. Nastavení grafiky je nutné co nejdřív přiblížit konzolové verzi. Alex Battaglia doporučuje nastavit Balanced CACAO (ambientní okluze), detaily modelů na high a detaily vody na very high.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama