Protipirátská ochrana RiME byla prolomena po pouhých pěti dnech
Rime Novinka Protipirátská ochrana RiME byla prolomena po pouhých pěti dnech

Protipirátská ochrana RiME byla prolomena po pouhých pěti dnech

Martin Cvrček

Martin Cvrček

45

Podle slov tvůrců může za sekání a zpomalování hry právě protipirátská ochrana Denuvo.

Reklama

V pondělí jste se na Zingu mohli dočíst, že tvůrci povedeného dobrodružství RiME, kterému jsme v naší recenzi udělili známku 8/10, odstraní ze hry protipirátskou ochranu Denuvo, jakmile bude prolomena. A už se stalo. Denuvo v RiME podlehlo crackerům po pouhých pěti dnech, a tak se spolu s Resident Evil 7 stává nejrychleji prolomeným titulem, který byl pod ochranou Denuva.

Svému slibu vývojáři dostáli dnes dopoledne, kdy vyšel nový patch. Ten protipirátskou ochranu Denuvo odstranil. Na celém případu však není nejzajímavější ani tak rychlost prolomení, jako spíše tvrzení autorů, že právě Denuvo může za sekání a zpomalování, které PC verzi RiME může doprovázet.

„Hra bude mnohem lepší bez té obří zrůdnosti jménem Denuvo. V RiME se ta obří potvora vymkla kontrole - jak by se vám líbily tři zasrané stovky TISÍC volání po 'spouštěčích' během prvního spuštění hry a nahrávání uložené pozice? Jestli vás zajímalo, proč se hra načítá tak dlouho - tady je odpověď.

Předešlé hry jako Sgw3, Nier, Prey (které také chrání Denuvo, pozn. redakce) volaly po zhruba 1000 'spouštěčích' a my jich tu máme 300x víc. Za další - 300 000 volání po 'spouštěčích' byla pro Denuvo jen začátek, po 30 minutách hraní došlo na volání po 2 zkurvených MILIONECH 'spouštěčů'. V tuto chvíli volá ochrana během hraní každou sekundu po zhruba 10-30 spouštěčích, což hru zpomaluje. V předešlých hrách jako Sgw3, Nier, Prey docházelo k volání jen po zhruba 1-2 'spouštěčích' každých několik minut hraní, takže si to spočítejte.“

Jak se tedy zdá, Denuvo se příliš nepohodlo s náturou RiME, které obsahuje neobyčejně velké množství spouštěčů, tedy požadavků na provedení určitého úkonu či události. Pokud mě paměť neklame, tohle je vůbec poprvé, co tvůrce nějaké hry chráněné Denuvem oficiálně přiznal, že tato protipirátská ochrana může mít negativní vliv na výkon daného titulu. To bude určitě vítaná munice pro odpůrce Denuva, i když je třeba mít stále na paměti, že RiME je po technické stránce očividně trochu zvláštní případ, což vede ke zvláštnímu chování Denuva. Nabízí se ale otázka, jestli ochrana přeci jen nemá negativní vliv i na výkon dalších titulů, které ji využívají. Vývojáři koneckonců obvykle nebývají takhle sdílní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama