R.U.S.E. – první dojmy z bety
Preview R.U.S.E. Článek R.U.S.E. – první dojmy z bety

R.U.S.E. – první dojmy z bety

Lukáš Haltof

Lukáš Haltof

10

O víkendu byla uvolněná prostřednictvím Steamu víkendová betaverze připravované akční real-time strategie R.U.S.E., za kterou stojí Ubisoft. Hru jsme samozřejmě řádně zahráli a přinášíme vám tak formou preview naše zážitky z hraní.

Reklama

R.U.S.E. je akční real-time strategií, kterou vyvíjí vývojářská společnost Eugen Systems. Hra má být revoluční ve své kategorii a chystá se přinést zcela nový zážitek z hraní a nové prvky. Velký důraz bude kladen na hráčův důvtip, ten totiž bude muset své tahy řádně promýšlet, aby dokázal svého soka porazit.

Ovšem hlavní inovací je jakási přizpůsobivá umělá inteligence. V každé jiné strategické hře stačí zjistit slabinu umělé inteligence a máte záruku výhry všech následujících bitev s tímto protivníkem. V R.U.S.E. to však takto fungovat nebude. AI se bude přizpůsobovat a dokonce učit vaší taktice tak, aby v příštích kolech, nebo chcete-li zápasech, jste nemohli využít stejné finty.

Všude a za všechny

R.U.S.E. se odehrává v období druhé světové války. V singleplayeru se dostaneme do kůže Joea Sheridana, amerického důstojníka obrněné kavalérie. Bude součástí velkých a známých bitev, včetně Arden, Itálie, Německa, Francie či Holandska. Hráč si tak projde místy, které moc dobře zná z ostatních her, avšak ve zcela jiném měřítku.

Na výběr budete mít šest frakcí. Jmenovitě se jedná o klasickou trojici USA, Německo a SSSR, k nimž se přidává Francie, Itálie a Velká Británie. Každá z těchto stran konfliktu je dobře vyvážena, některé mají slabší letectvo a silnější obrněné pozemní divize, jiné naopak. Proto bude hráč muset leckdy taktizovat až až. Vývojáři dokonce vypustili na svět informaci, že budete muset vymýšlet vlastní taktiky, abyste porazili soupeře, máme se tak na co těšit.

A na jaké další inovativní prvky se můžeme těšit? Například se jedná o zcela nový engine, kterým je hra poháněna. Ten se jmenuje Iriszoom a nabízí nevídané možnosti ve hraní. Můžeme tak například nepřátelské jednotky zmást slaměnými vojáky a mezi tím je obklíčit těmi pravými a uštědřit jim nezapomenutelnou nakládačku.

Hráli jsme to!

Takto na „papíře“ to vypadá sice hezky, ale jak to funguje v praxi? Využili jsme možnost Steamu a hru si zahráli, i když řádně ořezanou. Jak se to tedy hraje?

Po instalaci a spuštění hry na mě hned v menu čekalo nevítané překvapení. Tato beta verze nenabízela možnost spustit kampaň, tedy to, co většina z nás bude hrát. Nevadí, tuto možnost jsem tedy nuceně přeskočil. Mohl jsem ovšem zkusit zahrát si Battles, což je obdoba starého známého módu Skirmish, který známe snad ze všech RTS her. Tak jsem ho proklepnul i já.

Hra mi dala na výběr z osmi map různých velikostí a překvapivě jsem si mohl zahrát za všech šest frakcí. Jako správný a vychytralý hráč jsem si nastavil mapu pro čtyři hráče, kdy se proti sobě postavily čtyři strany konfliktu. V týmu číslo jedna jsem hrál já za Američany a AI na střední obtížnost za Němce. V týmu dvě se pak proti mně postavili Italové a Francouzi. Samozřejmě jsem se necítil na to zahrát si proti stejně silnému soupeři a tak jsem jej nastavil na lehkou obtížnost, jaká to ostuda.

První bitva, velké překvapení

Spouštím hru. A hle, kde to jsem? Co mám dělat? Proboha co je to a co tamto? Zhruba nějak takto jsem se cítil první čtyři minuty. Pak mi to začalo postupně docházet. Hra nevypadá na klasickou RTS, spíše bych ji tedy přirovnal k Total War. Hráč se ocitne na mapě, doslova na mapě. Když jsem se díky skvělé a jednoduché možnosti pohybu kamery rozhlídl kolem, udivilo mě zajímavě zvolené prostředí.

Hráč se tak vžije do role jakéhosi generála, před kterým se nachází stůl a na něm se rozprostírá mapa. Všude kolem jsou jakési skříně atp. Atmosféra válečného bunkru se vývojářům skutečně povedla.

A tak jsem začal hrát. Postavil jsem první budovu a opět se nejde vyhnout přirovnání. Trošku mi to připadalo jako starý dobrý Red Alert. Budovy jsou rozděleny do několika kategorií. Hráč má tak přehledné stavěcí menu a může v pohodě stavět.

Po zhruba deseti minutách jsem se hru naučil docela obstojně ovládat a zjistil většinu možností, co nabízí. Zhruba za půl hodiny jsem první bitvu vyhrál, s přehledem. Ona prvně zvolená obtížnost protivníka nebyla nijak valná, a tak se nebylo čemu divit.

Skvělá podívaná

Při hraní jsem byl překvapen některými efekty, jako jsou výbuchy, střelba apod. Když jsem například útočil na nepřátelské skladiště se svými dvěma bombardéry, zapomněl jsem myslet na to, že existují také protiletecké kanóny. Moje dvě letadla sice splnila účel, ale vracela se na základnu v hořícím stavu a jen tak tak doletěla. Efekty výstřelů protiletadlových děl a následných výbuchů ve vzduchu byly oslnivé a já se tak cítil jako v dobrém Spielbergově filmu.

Multiplayer pro mě nebyl ničím překvapujícím. Hráč za vyhrané či prohrané bitvy dostává zkušenostní body, za něž pak obdrží vyšší úroveň. Já jako nováček jsem s 1. úrovni hrál proti hráčům s 17. až 27. úrovně a bylo poněkud stresující vidět, jak mě za patnáct minut doslova roznesli na kopytech. Také se mi líbilo, že jsem se mohl vzdát a hru tak sledovat z pozice diváka, aniž bych byl nucen odejít. Ovšem kromě toho jsem nenašel žádné větší inovace či nápady a to je možná i dobře.

Celkově mě hra překvapila a dojala. Jsem rád, že jsem měl možnost si ji vyzkoušet a vytvořit si na ní názor ještě před vydáním. Věřím, že R.U.S.E. zaujme i vás, nadšence strategických her.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama