RAGE – dojmy z hraní
Speciály Rage Článek RAGE – dojmy z hraní

RAGE – dojmy z hraní

Jan Rucker

Jan Rucker

23

Připravili jsme si pro vás dojmy od zahraničních kolegů, kteří měli možnost si akci RAGE zahrát po dobu 40 minut. Výlet do post-apokalyptického světa plného násilí, zbraní, mutantů a závodění může začít.

Reklama

Akce RAGE byla oznámena již na E3 v roce 2010, kde získala vcelku velký zájem návštěvníků výstavy. Doteď na ní bylo vydáno mnoho preview a uvolněno spoustu informací, které shodou okolností přinášíme i dnes. Tentokrát se zaměříme na dojmy kolegů z IGN, kteří měli tu možnost si RAGE zahrát po dobu 40 minut a rozepsali se o svých prvních dojmech. Následně se podíváme na zbraňový arzenál, který budeme moci ve hře využít.

Za RAGE stojí studio id Software, které vytvořilo série Doom a Quake.

Především kvůli historii studia se na akci PAX East 2011, kde si každý mohl hru vyzkoušet, mluvilo o RAGE jako o nekončící akci. Proč ale?

„Holy crap, this game is gorgeous“

Redaktora z IGN, který měl tu možnost hru hrát, zaujalo mnoho věcí. Jako první se vrhnul na grafickou stránku hry. Při putování rozlehlým světem, který se tváří jako velice volný, prý narazíte na mnoho krásných detailů, které vás naprosto zarazí do sedaček. Procházení herního světa a hledání nových věcí by tak mělo každého velice bavit. Animace postav jsou naprosto zničující. A co teprve exploze? Ty vypadají lépe než kdy předtím!

Dalším zmiňovanou věcí je zabíjení, které je popsáno jako geniální divadélko, kde si s nepřáteli budete moci opravdu pohrát. Může to zprvu znít velice masochisticky, ale co je lepšího než vzít polomrtvého vojáka, vystřelit ho do výšky a nakonec mu ustřelit hlavu tak, že je celá vaše obrazovka od krve. A to jsem ještě nemluvil o granátech, po nichž skupinky nepřátel padají jak domečky z karet.

Není všechno zlato, co se třpytí

Na první pohled připomíná RAGE takový hezčí Fallout. Ovšem jen do té doby než se rozhodnete komunikovat s ostatními postavami. Potom je vám ihned jasné, že jste se k dalšímu Falloutu nedostali. Působí to dost uboze, když nemůžete ovlivnit, co říkáte. Držíte se tedy jen a pouze předepsaného dialogu, kde si prostě nemůžete vybrat, co dané postavě sdělíte.

Další velice ošemetnou věcí, se kterou se akční hry potýkají, je boj z blízka. Ani u RAGE tomu není (zatím) jinak. Souboje jsou krkolomné a špatně se ovládají. Celé to teda spíš připomíná jen takovou parodii na pořádný souboj muže proti muži. Pokud se id Software nezaměří právě na souboje, tak to nebude zrovna moc oblíbená činnost, kterou byste chtěli v RAGE dělat.

"Z technického hlediska není možné u RAGE vydat demo," Pete Hines.

Porcování mutanta na 100 způsobů

Lidé z id Software se rozhodli, že se vzdají klaustrofobických prostor a nudného koridoru. Místo toho se rozhodli, že geniálním prostředím bude slunečná post-apokalyptická krajina, která je zaplněna zbořenými městy a hordami mutantů. S tím se také váže změna postoje vůči zbraňovému arzenálu, který mohl doznat velkých změn, a celkově se mohla více ukázat představivost autorů.

Místo zde dostaly speciální RPG mechaniky, které nám umožní upravit bojový arzenál k úplné spokojenosti. Když v ostatních akčních titulech najdete zbraň, tak vás zajímá jediná věc, jestli v ní jsou náboje. Zde to je trošku jiné…

Po celém světě se válí tuny odpadu a vy jako pořádný domácí kutil můžete tyto kousky shromažďovat. Pokud se navíc dostanete k určitým schématům, tak je můžete i využít k sestavení všemožných zbraní a předmětů. Každá takováto poslepovaná zbraň pak může mít několik typů munice a desítky všemožných upgradů, které zlepší její schopnosti.

Když už zabít, tak stylově a nejlíp potichu

Mimo tyto „obyčejné“ zbraně budou k dostání i ty trošku netypické. Konkrétně můžu zmínit bumerang Windstick, který může nepřátele odrovnat, přestože jste ho netrefili prvním „výstřelem“. Dají se tak tvořit všemožné smyčky, kdy bumerang zabije i několik mutantů najednou. Tim Willits, kreativní ředitel id Software, vysvětlil, že hledali nějakou zbraň středního dosahu, která by byla tichá a přitom dost účinná. Bumerang se prý jevil jako jasná volba, prý ale netušili, jak může být těžké nasimulovat dobře se pohybující bumerang. Když se jim to nakonec povedlo, tak bylo téměř nemožné někoho pořádně trefit. Nakonec byl tedy Windstick upraven tak aby s ním byla zábava a sekal hlavy jedna radost.

Další netypickou tichou zbraní, kterou byste v post-apokalyptickém světě asi nečekali, je kuše. Opět do ní budete moci použít několik typů munice. Ať už to budou obyčejné nebo otrávené šipky. Největší srandu si však užijete s elektronickými šipkami. Ty po zasáhnutí cíle vypustí silný výboj. Dobře hádáte, že po vzoru Bioshocku se s elektřinou budou dělat divy. Pokud tyto šipky budou použity chytře, třeba na kaluž vody, tak to může znamenat bolestivou smrt pro mnoho nepřátel najednou. Háček je ale v tom, že tyto šipky jen tak nekoupíte ani nenajdete, budete je totiž muset vyrábět pomocí koupených schémátek.

RAGE je primárně orientováno na singleplayer, dočkáme se ale i multiplayeru.

Další zajímavou věcí, kterou si ovšem budete muset sestavit z dosti vzácných komponentů, bude automatická věžička. Jedná se tedy o velice efektivní nástroj na zabíjení mutantů, ovšem budete muset dávat pozor, aby se nerozbila. Tyto předměty jsou totiž neopravitelné, proto musíte dávat velký pozor, aby vám po boji z velmi drahé zbraně nezbylo v rukách jen několik rozbitých součástek.

Farming po vzoru MMO her?

Když už jsem začal mluvit o sbírání komponentů a kupování plánků za velké peníze, tak určitě mnohé z vás napadlo, kde to všechno seberete. Důležité je si totiž uvědomit, že se v RAGE vaše činy často promítnou do samotné hry, tudíž když splníte úkol s vyvražděním mutantů v blízkém městě, tak se tam se tam můžete vrátit, už tam ale nikoho nenajdete, což je vcelku logické.

Sbírat tyto předměty půjde ve speciálních lokacích, kde se mutanti budou znovu a znovu objevovat. Tyto lokace ovšem budou mít opodstatnění, jak a proč se zrovna tam mutanti znovu objevují. Což určitě potěší zaryté hráče MMO her, které neustálé sbírání předmětů baví.

Na otázku, jestli bude akce RAGE vydaná v předpokládaný datum, tedy 13. září aktuálního kalendářního roku, Willits odpověděl velice stručně: „Pokud se nestane nic nepříjemného, tak určitě ano!“ Takže zatrhávejte v kalendáři, protože RAGE vypadá velice dobře, již v této fázi vývoje, kdy se ještě hodně věcí optimalizuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama