Recenze Pokémon Brilliant Diamond a Shining Pearl - hra na jistotu
Recenze Recenze Pokémon Brilliant Diamond a Shining Pearl - hra na jistotu

Pavel Leňko

Pavel Leňko

4

Remake nabízí jistoty a minimum změn, ideální pro nováčky.

Jak už bývá každý listopad zvykem, i letos nám studio Game Freak připravilo dvojici Pokémon her (ačkoliv její přípravu svěřilo "záložnímu" japonskému studiu ILCA). Schválně nepíši "novou" dvojici Pokémon her - na důvod se spolu můžeme podívat v následujícím textu. Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl jsou remake první dvojice her ze čtvrté generace této série. Jako takové můžete očekávat klasické herní mechaniky, na které jste z Pokémon her zvyklí, jenže bohužel ve hře chybí drtivá většina moderních vychytávek a vylepšení.

• Platforma: Switch
  • Datum vydání: 19. 11. 2021
  • Výrobce: ILCA (Japonsko)
  • Žánr: JRPG
  • Multiplayer: ano, kompetetivní
  • Dat ke stažení: 6,7 GB
  • Herní doba: 20+ hodin
  • Cena: 1399 Kč (Xzone)

Staronový obsah hry

Co se týče obsahu - dostanete klasický příběh, který sleduje stejné styčné body, jako ve všech ostatních Poké hrách z hlavní série. Tudíž jako nový trenér procházíte městy, získáváte odznaky a postupně se tak probíjíte až k takzvané Elitní Čtyřce. Během toho zachráníte svět před plánem zlých záporáků a potkáte nějaké ty legendární pokémony. Je to opravdu remake, který bohužel nic nového v tomto směru nenabízí.

Co se novinek týče, za zmínku stojí snad jen Podzemí, které funguje jako taková o trochu těžší lokace pro chytání pokémonů, kteří se na povrchu nevyskytují. Úroveň pokémonů je tu vždy stejná nebo velmi podobná tomu, co máte zrovna v partě a podle toho se i mění osazenstvo tohoto podzemí. Mezi jednotlivými místnostmi s pokémony jsou chodby, ve kterých můžete hledat různé fosilie a relikvie, nicméně není to nic světoborného a minihra velmi rychle omrzí. V podzemí můžete také vytvořit vlastní základnu, ve které potom rozmístíte mimo jiné artefakty/sochy, co jste našli - a ty vám obratem dají různé bonusy pro vaše prozkoumávání rozsáhlého podzemí.

Co se novinek týče, za zmínku stojí snad jen Podzemí.

Herní mechaniky jako takové se vůbec nezměnily. Opět chytáte a trénujete v boji různá monstra a využíváte jejich silné a slabé stránky v boji proti ostatním trenérům. Principiálně to změnu nepotřebovalo, ale nějaké osvěžení (jako třeba mega evoluce v minulosti) by tomu prospěly. Co v dnešní době ovšem vůbec nechápu, je způsob implementace multiplayeru = ať už souboje s jinými hráči nebo výměnný systém. Pryč je user-friendly systém z posledních her, kde stačilo z menu vybrat danou volbu a pomocí vyplnění několika políček se dostat přesně k takovému obsahu, jaký jste hledali. Ať už jste hledali výměnu specifického pokémona, nebo souboj za určitých podmínek. Toto je bohužel pryč.

Sběratelské trable a absence výzvy

Pokud chcete bojovat nebo měnit, musíte do speciální lobby místnosti (opravdová místnost, kde se pohybujete) a pomocí interakce s jinými hráči buďto bojovat, nebo měnit svoje pokémony. Bohužel to vše bez možnosti filtrovat, co konkrétně chcete vyměnit. Fakt že v době psaní recenze je problém najít místnost s více než jedním hráčem situaci moc nepomůže. A to přináší další komplikaci, jelikož Sinnoh pokédex obsahuje pouze 150 pokémonů a až po jeho dokončení se zpřístupní ten globální, je problém získat pokémony jako je třeba Alakazam, Gengar a ostatní, kteří k evoluci potřebují směnu s jiným hráčem. Do jisté míry je to pro sběratele zlehčeno tím, že tentokrát není třeba všechny pokémony chytit, ale stačí je jen "potkat" jako soupeře.

Bohužel bez možnosti filtrovat, co konkrétně chcete vyměnit.

Co se zvuku týče, nic nového nečekejte, je to pořád ta stejná klasika. Série stále ještě neuvedla nějaké realisticky znějící zvuky, co pokémoni vydávají. Graficky hra taktéž nikoho neohromí, nicméně to na konzoli Switch asi ani moc nejde. Většinou ale hry tohle omezení dohání uměleckým stylem. Ten mi bohužel v tomto díle nesedl, hra dle mého názoru vypadá velmi dětinsky. Mnohem více než dříve. Jako zápor bych tentokrát rád uvedl i obtížnost, která je v této hře defacto neexistující. Ač je mi jasné, že do určité míry tvůrci cílí na mladší publikum, jejich původní fanoušci už odrostli a chtějí povětšinou nějakou větší výzvu. Volba obtížnosti by v takovéto hře určitě nebyla na škodu, jelikož se souboje velmi rychle (hlavně díky Podzemí) stanou triviální. Situace, kdy jsem měl o 10 úrovní vyšší pokémony než daný gym leader, nebyly zrovna výjimečné a řadoví trenéři, které potkáváte na cestách, jsou spíše otravní, než zábavní. Nemělo by se podle mě stávat že jednou ranou porazíte soupeře, na kterého je daný elementální útok "slabý".

Všechny moje výtky stranou - je to pořád pokémon hra, a tudíž fanoušci série mohou s klidem a s jistotou očekávat přesně to co se jim líbí a co jim přijde na této sérii zajímavé. Osobně jsem trošku zklamaný a myslím si že hra je jen záplata při čekání na Pokémon Legends: Arceus. Ten vypadá na open world prequel právě této dvojice, který bude ve velkém měnit zaběhlé principy a mechaniky. Vlastně vypadá jako mix Pokémon a Breath of the Wild, což zní skvěle.

Zábavná hra, se kterou fanda nešlápne vedle a nový zájemce o tuto sérii ji může použít jako výborný odrazový můstek do světa pokémonů (a v tomto případě si i nějaký ten bodík v hodnocení přidat). Jen mě mrzí, že se bohužel hraje na jistotu a místo pokračování výborného Sword and Shield jde o krok zpět nejen ve formě remaku, ale hlavně v online mechanikách a celkovém přístupu k věci.

Remake generaci definující klasiky
Podzemí
Změny kompletování pokédexu