Recenze Suicide Squad: Kill The Justice League
Recenze Recenze Suicide Squad: Kill The Justice League

13

Zloduši z Arkhamu zachraňují Metropolis.

Je to déle, než si možná myslíte - vývojářské studio Rocksteady nám poslední díl jejich Batman: Arkham trilogie nadělili již před devíti lety. Od té doby pracovali na proměně jejich příběhových her pro jednoho hráče do mnohem akčnější kooperativní online střílečky, která by ale navázala na příběh i atmosféru jejich původní série. Asi se shodneme na tom, že po Redfallu tu máme další případ, kdy snaha překlopit skvělé hry pro jednoho do byznysového modelu "hry jako služby" nedopadla zrovna nejlépe. Na druhou stranu ale Suicide Squad není zas tak špatná hra, jak o ní někteří říkají, o čemž svědčí kromě jiného například i poměrně vysoká uživatelská hodnocení na platformách, kde je k hodnocení vyžadováno vlastnictví hry.

• Platforma: PS5 (recenzováno) XSX|S, PC
  • Datum vydání: 2. 2. 2024
  • Výrobce: Rocksteady Studios (Anglie)
  • Žánr: Online looter-shooter
  • Multiplayer: ano, 4 hráči
  • Dat ke stažení: 45 GB
  • Herní doba: 15+ hodin
  • Cena: 1 765,- Kč (Steam)

Příběhová kampaň

Pět let po událostech hry Batman: Arkham Knight napadl Metropolis mimozemský zloduch Brainiac, který postupně mění obyvatele města v "loutky", které následně využívá pro další postup svojí invaze za účelem nakonec ovládnout celou planetu a přetvořit ji k obrazu svému. Mezi ovládnutými loutkami jsou bohužel i superhrdinové z týmu Justice League. Amanda Waller tedy vysílá čtveřici vězňů z Akrhamu (Harley Quinn, Deadshot, Kapitán Bumerang a King Shark) do válečné zóny v ulicích dobývaného města, aby pomohli Brainiaca zastavit - což v první řadě znamená zlikvidovat bývalé superhdiny, kteří mu nyní slouží.

Hra bohužel začne poměrně suchým tutoriálem, který vás přinutí vyzkoušet si ovládání a schopnosti všech čtyř hratelných postav - není to dle mého šťastná volba, protože je tutoriál bez kontextu zasazen do poměrně prázdného prostředí a nemá příliš šanci vás vtáhnout do světa hry a jeho atmosféry. Následuje ale již mnohem lepší sekvence filmových sekvencí a pečlivě designovaných úvodních misí, které v sobě rozhodně nezapřou tvůrce Arkham série - atmosféra je skvělá, hudba dokonalá a například nástup Batmana na scénu opravdu vynikající. Hra místy dokáže překvapit tím, jak působivé a bombastické jsou její vážné příběhové sekvence. Ani ty humorné ale nejsou zas tak špatné, pokud vám místní svérázně sarkastický a černý humor sedne.

Některé mise v sobě nezapřou tvůrce Arkham série.

Podle toho, jak si nastavíte obtížnost hry, můžete odehrát příběhovou kampaň bez přerušování vedlejšími misemi či aktivitami v otevřeném světě (městě) hry. V této podobě se jedná o poměrně dobrou příběhovou jízdu, ačkoliv i zde vám možná začne připadat, že prakticky všechny mise jsou nějaká obdoba na zničte nepřátele v této lokaci nebo braňte tuto lokaci proti nepřátelským vlnám apod. Naštěstí jsou relativně povedené souboje s bossy, jejich nástup i unikátní mechaniky. Jako asi většina lidí, i já už po těch letech Hollywoodských pokusů začínám být unavený ždímáním superhrdinských příběhů a možná právě proto se mi příběh této hry líbil, vlastně i díky tomu, že s některými oblíbenými postavami naloží tak brutálně.

Endgame

Kampaň jsem si tedy docela užil a některé její pasáže považuji opravdu za povedené, stejně jako mi sedly i hlášky protagonistů, byť často kopírují šablony nejen z vlastní předlohy, ale třeba i ze Strážců galaxie (King Shark se chová vyloženě jako Drax). Kampaň se nestihne zprotivit kromě jiného i díky tomu, že je poměrně krátká - zhruba deset hodin. Nicméně tohle nemá být příběhová hra na jedno zahrání, ale "hra jako služba", do které se budete vracet s kamarády pravidelně, abyste pokračovali v příběhu napříč dalšími multiversy, s dalšími hratelnými postavami a tak dále. Pro tento účel již základní hra obsahuje také endgame, kde můžete dále zvyšovat úrovně svých postav a sbírat, vylepšovat a optimalizovat svoje vybavení, podobně jako třeba ve hrách The Division nebo Destiny.

Zřejmě také proto je vlastně celá hra spíše střílečka, než akční adventura. Hratelné postavy se sice odlišují způsobem pohybu (Harley se houpe na laně, Bumerang se teleportuje házením bumerangu, Shark skáče jako Hulk a Deadshot létá na jetpacku) ale pro boj všichni používají střelné zbraně, byť se někteří specializují na určitý typ (sniperky versus samopaly apod.). Loot samotný je docela zajímavý, zbraně mají nejen různé statistiky, ale hlavně zábavné schopnosti typu "exploze po třech headshotech" apod. Navíc máte možnost si je výrazně modifikovat a stejně tak je docela dobře vyřešené postupné zvyšování obtížnosti v duchu "World Tier" nastavení, jak jej známe například z Diabla.

Zřejmě také proto je hra spíše střílečka, než akční adventura.

Problém je ale v tom, že poměrně působivé město je zaplněno již zmíněnými stereotypními aktivitami, které prakticky vždy obnášejí dobývání či ochranu určitého území nebo likvidaci určitého počtu nepřátel v něm. Naprosto zběsilé jsou místy modifikátory, kdy například můžete nepřátele zranit jen trefou do "kritické oblasti", zatímco střelba do jiné části jejich těla nejen že jim nic neudělá, ale dokonce je vyléčí. Hra není na tuhle preciznost stavěná, akce je příliš rychlá a zběsilá. Designových přešlapů je ale mnohem více, například když dostanete úkol zabíjet nepřátele jen granáty, ale mezi těmi nepřáteli jsou snipeři, kteří se teleportují, pokud se k nim na potřebnou vzdálenost přiblížíte. Hry jako služba se mohou docela výrazně proměnit k lepšímu i horšímu, jak na nich autoři bez ustání pracují v reakcích na připomínky hráčů. Stavební kameny v tomto případě ale nepůsobí příliš nadějně.

Příběhová kampaň místy nezapře tvůrce Arkham série a pokud skousnete místy groteskní zvraty příběhu a jeho svérázný humor, dokáže vás na deset hodin úspěšně zabavit. Horší je to ale s dlouhodobou životností, protože většina aktivit si je příliš podobných a relativně kompetentní mechaniky pohybu, boje či lootu podráží citelně slabší design misí.

Místy působivé příběhové pasáže
Špičková mimika postav
Náležitě velkolepá hudba