Roztržená Annapurna: co může za exodus herní divize?
i Zdroj: Luis Antonio / Annapurna Interactive
Novinka Roztržená Annapurna: co může za exodus herní divize?

Roztržená Annapurna: co může za exodus herní divize?

Filip Svoboda

Filip Svoboda

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

S Remedy se jednalo za zády herní větve.

Reklama

Společnost Annapurna Interactive nedávno opustilo všech 25 zaměstnanců. Dosud jsme věděli, že důvodem byly neshody ve věci oddělení firmy od mateřských Annapurna Pictures. Magazín IGN přináší podrobnosti o celé situaci, která vyvrcholila, když vedení společnosti uzavřelo dohodu s Remedy za zády své herní divize.

V čele celé firmy Annapurna Pictures stojí její zakladatelka Megan Ellison. Ve skutečnosti tomu tak nebylo vždy. Když se filmové větvi nedařilo a v roce 2019 se dostala možná i na pokraj krachu, Ellison se stáhla. V roce 2021 pak jmenovala prezidentem firmy Nathana Garyho, jednoho z tehdejších šéfů úspěšné herní divize Annapurna Interactive.

Vedení kritizuje některé kroky, jako je příklon k videohrám.

Pod Garyho vedením se společnost vzpamatovala. Mluvčí Annapurny pro IGN jeho zásluhy mírní. Kritizuje některé jeho kroky, jako je příklon k videohrám nebo povýšení spoluzakladatele firmy Jamese Masiho do údajně nepotřebné manažerské role. Ačkoli Gary založil divizi Annapurna Animation, podle mluvčího přivedla pod křídla Annapurny úspěšný film Nimona ještě Ellison, a položila tak základy pro novou větev společnosti.

Výpověď, návrat, jednání, výpověď

Na začátku letošního roku se ale situace změnila. Ellison se rozhodla nasměrovat společnost zpět k filmové a televizní produkci. Gary byl přeřazen zpět k herní divizi a zmiňovaný James Masi byl propuštěn. Gary na to zareagoval podáním výpovědi a Annapurna Interactive se ocitla bez vedení.

Uběhlo ovšem jen několik dní, než se oba šéfové vrátili a začali jednat s Ellison o oddělení Annapurna Interactive od Annapurna Pictures. Vzniknout měla nová společnost Verset, kterou by z poloviny vlastnila Annapurna a z poloviny vedení nové firmy. Projekt Verset usiloval o značnou nezávislost, sám si měl například rozhodovat o hrách k vydání.

Herní divize se o dohodě s Remedy dozvěděla až zpětně.

Mezitím ale Megan Ellison v tichosti přijala Hectora Sancheze, bývalého manažera Annapurna Interactive. Ten měl podle mluvčího firmy vést novou větev Annapurny, která by se zaměřila na AAA a AA hry, zatímco Annapurna Interactive by se věnovala nezávislým titulům. Právě Sanchez má na svědomí dojednání dohody o spolufinancování Controlu 2 a produkci filmových a televizních adaptací her od Remedy. Zaměstnanci včetně vedení Annapurna Interactive se o ní dozvěděli až zpětně.

Potom už vše směřovalo k aktuálním událostem. Ellison přerušila jednání o rozdělení firmy a vedení herní divize mělo stále menší slovo. O odchodu kompletního osazenstva Annapurna Interactive se partneři společnosti dozvěděli až den nebo dva předem, ačkoli rozhodnutí zaměstnanců v čele s Garym a Masim přišlo s dvoutýdenním předstihem.

Budoucnost

Annapurna Interactive je aktuálně bez zaměstnanců. Prezidentem je nově Sanchez. Projekty by podle vyjádření společnosti neměly být ohroženy, ale v současnosti partneři vydavatelství spoléhají na úzké vedení v mateřské základně. Pokračovat má i vývoj interního projektu Blade Runner 2033: Labyrinth, a to navzdory skutečnosti, že mu nezbyli žádní vývojáři.

O budoucnosti pětadvacítky, která společnost opustila, se neví nic. Značka Verset, kterou měla nést jejich společnost, má ovšem aktivní webové stránky, a není vyloučeno, že se ji pokusí nastartovat. Nasvědčoval by tomu i společný odchod.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama