RTX IO by podle Nvidie mohlo pomoct se stutteringem
Novinka RTX IO by podle Nvidie mohlo pomoct se stutteringem

RTX IO by podle Nvidie mohlo pomoct se stutteringem

Jan Urbančík

Jan Urbančík

2
Platformy Windows PC

Pomocí GPU dekomprese se sníží závislost na procesoru.

Reklama

Před pár dny jsme psali o nově představné technologii RTX IO od Nvidie. Je postavená na otevřeném standardu GDeflate a umožňuje efektivnější tok dat ke grafické kartě. Zatímco dosud musela jít přes RAM a používala se dekomprese přes CPU, nyní je možné z velké části RAM obejít, data se dostanou rovnou do VRAM, kde pak dojde k dekompresi pomocí GPU. To by mělo vést k rychlejšímu načítání, menší zátěži na CPU, ale také menším souborům. Poprvé jsme to mohli vidět v Portal: Prelude RTX a už za pár dnů se můžeme těšit na PC port Ratchet & Clank: Rift Apart, kde byla využita technologie DirectStorage, kterou pohání právě RTX IO.

Nad rámec již jmenovaných výhod je tu však ještě jedna, o níž se v tiskové zprávě nemluvilo – stuttering. Nepříjemné záseky, které často dokážou velmi zkazit zážitek ze hry, přičemž zaplavily velkou část PC portů poslední doby.

Můžete se setkat s dvěma hlavními typy stutteringu. Tím prvním je tzv. shader compilation stutter, který vzniká tím, že se shadery (programy, jež určují, jak se renderují pixely) kompilují za běhu. Zatímco na konzolích je možné shadery jednoduše zkompilovat předem (protože jsou to jednotná zařízení), kombinací PC komponent existuje prakticky nekonečné množství, kvůli čemuž kompilace přichází na řadu až ve hře. V poslední době už na to však vývojáři začínají více myslet a dávají do menu možnost shadery předkompilovat, čímž stuttering během hraní zmizí.

Druhým typem je traversal stuttering, který často souvisí s tím, jak funguje engine dané hry. V zásadě dojde k rychlému návalu nových dat do videopaměti, což procesor nezvládne a hra musí "počkat", než se všechno načte. Čím horší CPU máte, tím větší zásek bude. Tento typ stutteringu není vůbec jednoduchý na opravu a i několik měsíců po vydání se s ním setkáte ve hrách jako Dead Space Remake či Star Wars Jedi: Survivor. Nicméně vzhledem k tomu, jak funguje RTX IO, by tato technologie mohla s traversal stutteringem pomoct. A skutečně, magazín Wccftech oslovil samotnou Nvidii, jež se vyjádřila následovně:

"RTX IO může být podpůrnou technologií ve zlepšení stutteringu díky zmenšení závislosti na CPU při načítání textur a geometrie a uvolňování jeho prostoru pro jiné úkony."

Jak moc RTX IO pomůže, to se teprve uvidí. Doufejme jen, že budou nově vycházející hry takovou technologii podporovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama