3rd person akční roguelite bude stavět na základech svého předchůdce.
Returnal z roku 2021 byl pro finské studio Housemarque první vstup do vývoje velkých AAA her, přestože své arkádové kořeny nijak nezapřeli, a naopak je do unikátního titulu integrovali. 3rd person roguelite získal skvělé ohlasy od kritiků i hráčů a nedlouho poté Sony, která se studiem dlouhodobě spolupracovala, Housemarque koupila. Returnal obdržel ještě DLC s novým režimem, ale od té doby jsme ohledně finského studia neměli žádné zprávy, a to se změnilo na dnešním State of Play.
Jako úplně poslední oznámení si totiž PlayStation nechal hru s názvem Saros, za níž stojí právě Housemarque. CGI trailer hlavně navodil atmosféru, ale pár informací jsme se následně dozvěděli od creative directora Gregoryho Loudena na PlayStation Blogu.
Ve hře se podíváme do úplně nového světa, ztracené kolonie na planetě Carcosa. Vžijeme se do role silného vojáka Arjuna Devraje (ztvárněný hercem Rahulem Kohlim), který zde někoho hledá a před ničím se nezastaví. Vývojáři slibují emotivní příběh se silnými postavami.
Co se týče hratelnosti, Saros staví na základech Returnalu, půjde o stejný žánr, tedy 3rd person akční roguelite. Opravdu ale tentokrát půjde ještě víc o roguelite. Opět se sice máme těšit na měnící se svět po každé smrti, zároveň nám však do dalšího života zůstanou všechny suroviny a vylepšení výbavy.
Saros míří exkluzivně na PlayStation 5, přičemž dorazí v roce 2026. Ještě letos se máme dočkat první gameplay ukázky.