Skull & Bones dosáhla po 8 letech Alfa milníku
Novinka Skull & Bones dosáhla po 8 letech Alfa milníku

Skull & Bones dosáhla po 8 letech Alfa milníku

Martin Zavřel

Martin Zavřel

4
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Zbavila se pirátská námořní hra od Ubisoftu svého prokletí?

Reklama

Ačkoliv se po změně majitelů drasticky změnilo i osazenstvo autorů slavného herního webu Kotaku, pořád se mu daří přinášet nevšedně zasvěcené a rozsáhlé náhledy pod pokličku herního vývoje. V tom nejnovějším se Ethan Gach velmi podrobně rozepsal o pozadí vývoje námořní pirátské hry Skull & Bones, která nyní po osmi letech turbulentního vývoje konečně dosáhla Alfa milníku. V herním žargonu tato fáze znamená, že hra je víceméně v hratelném stavu, ačkoliv části jejího obsahu ještě nejsou dokončené.

Vývoj původně začal již v roce 2013 v podobě multiplayerového datadisku pro Assassin's Creed IV: Black Flag. Pak ale přišlo rozhodnutí proměnit pouhý přídavek pro slavnou sérii v samostatnou hru MMO žánru, s názvem Black Flag Infinite (slovíčko "Infinite" neboli "nekonečný" zřejmě v herním průmyslu uvidíme stále častěji, jmenuje se tak plánovaný nový Assassin´s Creed nebo třeba Halo), samozřejmě s rozsáhlejším konceptem obsahu a hry jako takové.

Od té doby ale vývoj čelil mnoha komplikacím a dle anonymních výpovědí vývojářů "téměř každoročnímu restartu projektu", čemuž by odpovídala i změna názvu hry. Měnilo se také zasazení hry, od Karibiku přes Indický oceán až po fiktivní svět Hyperborea. Hra měla v různých letech různé koncepty i strukturu, od PvP "lodní střílečky" přes tradiční PvE formát až po experimenty se žánry survival, roguelike a live service. Jeden z konceptů údajně zahrnoval "katedrálu na vodě" jako plovoucí základnu. Aktuální podoba hry není známá, ale Alfa milník by mohl naznačovat, že již byl konečný záměr definován.

"Je to příliš velké, než aby to nechali selhat - přesně jako americké banky."

Rozpočet hry se přitom vyšplhal do výše 120 milionů dolarů, ke kterým s ohledem na vývoj hry v Singapuru přispěla i tamější vláda pomocí grantů. Právě tato vládní investice zřejmě zabránila zrušení hry, protože splnění tohoto závazku vyžaduje dokončení projektu. Jeden z vývojářů k finanční stránce projektu dokonce prohlásil: "Nikdo nechce přiznat, že to podělali. Je to příliš velké, než aby to nechali selhat - přesně jako americké banky."

Na článek Kotaku Ubisoft zareagoval následujícím oficiálním vyjádřením:

"Skull & Bones tým je hrdý na výsledky své práce na projektu za dobu od našeho minulého update, a vývoj hry právě dosáhl Alfy a těšíme se na odhalení více detailů, až nastane správná chvíle Nicméně nepodložené spekulace o rozhodnutích v souvislosti s hrou pouze demoralizují tým, který velmi tvrdě pracuje na vývoji ambiciózní nové franšízy, která dostojí očekávání hráčů. Během minulého roku jsme udělali zásadní změny v našich procesech a politice, abychom vytvořili bezpečnější a inkluzivnější pracovní prostředí, které umožní našim týmům tvořit hry, odrážející diverzifikovaný svět, ve kterém žijeme."

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama