Zpět na článek

Diskuze: Star Wars: Battlefront 2 - další návštěva předaleké galaxie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

N3RWO
N3RWO
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
26. 3. 2018 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru jsem si koupil po nedávné aktualizaci za poloviční cenu a mohu konstatovat, že se to čekání vyplatilo a v téhle verzi bych si ji neváhal koupit ani za plnou cenu. Skrze mikrotransakce, nevděčný systém odměňování a formu získávání zkušeností, jsem se rozhodl hru bojkotovat, i když s vizuální stránkou a hratelností obecně po zkušenostech z bety jsem byl spokojen a těšil jsem se i na singleplayer. Naštěstí v EA dostali rozum a udělali ze hry klenot, který je povinností pro každého fanatika do světa Star Wars.

carhrozny
carhrozny
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
24. 11. 2017 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keby neboli v EA takí nanežratí pokojne mohli tú hru vydať zadarmo a tie mikrotransakcie by im to vrátili aj tak. Ale proste nemohli odolať niekolkomilionom predaných kopií X 60 dolárov.

Wast
Wast
Level 34 Level 34
24. 11. 2017 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen dodám, že mikrotransakce když už patří k hrám tak do úplně jiných než do rádoby AAA titulů. K do je tam chce tak at je tam kupuje, ale do takto už tak drahých her zkrátka nepatří. Od to ho jsou free to play.

Pennywise
Pennywise
Level 1 Level 1
24. 11. 2017 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady ješě přikládám oficiální prohlášení ESA:

"Loot boxes are a voluntary feature in certain video games that provide players with another way to obtain virtual items that can be used to enhance their in-game experiences. They are not gambling. Depending on the game design, some loot boxes are earned and others can be purchased. In some games, they have elements that help a player progress through the video game. In others, they are optional features and are not required to progress or succeed in the game. In both cases, the gamer makes the decision. "

Pennywise
Pennywise
Level 1 Level 1
24. 11. 2017 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @hRDLA

Ještě stále nikde nic neuznali, tak tady přestaň rozšiřovat tyhle lživé zprávy. Budou se tím zabývat ano, ale ještě nikde nebylo nic rozhodnuto. Navíc, pro ty co umí anglicky:

"The Entertainment Software Association says loot boxes are not gambling, per a statement the ESA provided to Polygon this afternoon. The ESA noted the dual functions of loot boxes in the games cited above: that some are earned for free and some are purchased; and that loot boxes can either aid with player progression or provide optional content, or both. "

MoRt8
MoRt8
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PC
22. 11. 2017 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď to slušně rozsek nějakej havajskej politik. "This game is a Star Wars themed online casino. It's a trap. "

Draper
Draper
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
20. 11. 2017 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento rok EA nic moc, co titul to průser, ještě, že existuje fotbal

MoRt8
MoRt8
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PC
20. 11. 2017 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @carhrozny

Dobrej joke:-D

carhrozny
carhrozny
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
19. 11. 2017 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čiste teoreticky by to EA mohlo urobiť aj tak, že si počká až sa predá určitý počet kopií hry a potom hru dá zadarmo a mikrotransakcie vráti v plnej paráde.

Zarenix
Zarenix
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud bych měl srovnávat systém mikrotransakcí v SWB2, tak se nejvíc podobají FIFĚ. Je to taky p2w, když si můžu nakoupit balíčky do FUT a ostatní neplatící budou x hodin farmit na ty hráče, které chtějí. Zajímavé ale, že FIFU nikdo nekritizuje a ten systém tam je kolik 6 let ? No minimálně 3 roky co jsem začal s FIFOU.

To, že recenzent nestrhne známku za mikrotransakce, protože má důvod je fér. Co jsem pochopil, zhodnotil jak moc ho nutí do koupě a pokud nekoupí, jak moc to ovlivní jeho "postavy" a jaký to má důsledek v bitvách. Ono podle mě je blbost "plakat" nad tím, že si někdo nakoupí lootboxy za reálné peníze. Ve výsledku mu to dá náskok třeba měsíc od hráčů co to hrají intenzivně. To je jako plakat nad tím, že někdo koupil deluxe a má 3 dny k dobru, popř. že má nato víc času a proto má lepší karty...

Je fuk jestli tam jsou mikrotransakce nebo ne, ale pokaždé budu pozadu, protože x lidí má víc času než já a tím pádem i lepší výbavu.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
19. 11. 2017 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Cvrnda

Dobry, no. Ale problém už je jen ten, že to byli nuceni vypnout a mají v plánu zase zapnutí s nespecifickyma podmínkama. Ale to DOČASNÉ vypnutí neznamená, že tam mikrotransakce nejsou... jsou jen pozasatveny. Řešení problému mikrotransakcí a gamblu ani nenastínili. To pro mě není řešení problému, jen jeho schování. To, že problém někdo schoval neznamená, že není. A stavět pak na takových slibech a nejasnostech hodnocení je k smíchu. Prostě ta hra v době recenzování nebyla úplně v pořádku protože kontroverzní "služba" byla deaktivována. Na jednu stranu jedna funkce chybí a na další ta stejná, nechtěná funkce, má stejnak příslib návratu. Zase se budu opakovat... problém pořád je, jen je zameten dočasně pod koberec.

A pořád tu je ten aspekt gamblingu. Momentálně jen za herní měnu, ale psychologickej efekt je obdobnej jako u očekávání jackpotu.

Hodnoťte si to jak chcete, ale to odůvodnění mě pobavilo.

MoRt8
MoRt8
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PC
19. 11. 2017 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych jenom ve vsi skromnosti zminil, ze ten krok v docasnem odstraneni transakci (cti: nez prodame dostatek kopii) vlastne prekvapive nijak, opakuji NIJAK neovlinil "P2W" aspekt hry. Takze lidi, ktery po EA papouskujou, ze zastaveni microplateb vsechno vyresilo, proste LZOU. At uz z nevedomosti, nebo z jakyhokoliv jinyho. duvodu. Celej system progresu postavenej vyhradne na kartach je proste porad stejnej fail. Tvrzeni, ze timto krokem ze hry zcela zmizel P2W aspekt, je LEZ...

RobertoCZ
RobertoCZ
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele však to uz je normální ze do her začali dávat mikrotransakce však to uz je i na mobilech a bude to i horší vývojářum se to zalíbilo hlavně i u fifa tam si z lidi vycucaji dost peněz

A je to vždy tvá cesta jestli chceš koupit a nebo ne ale zase je pravda ze u Online věci by jse taky měli krotit třeba ty si začatecnik s obyc výbavou a pak je tam hráč co ma Vip ty vole 22 nevim co všechno ma a drtí pak všechny hráče tak to o už pak taky není OK

Ale Kostýmy , postavi navíc nebo zbraně mapy to je ještě ok je to dobrovolný

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
19. 11. 2017 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Večná hádka na téma "Máš jinej názor než já a tím pádem nemáš pravdu"

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Strec

Recenze hodnotí finální, aktuální stav hry. A v aktuálním stavu hry mikrotransakce nefigurují, pay-to-win element zmizel, takže jednoduše nemůžu strhávat body za to, co v té hře momentálně není. V recenzi několikrát zdůrazňuji, že se mikrotransakce vrátí, ale prostě nemůžu brát ohled na neaktuální obsah nebo naopak na strach z toho, co možná přijde v budoucnu. Věci budoucí jsou záležitostí případných doplňujících článků, protože kdyby se čekalo na to, v jaké formě se ty mikrotransakce vrátí, mohla by ta recenze vyjít klidně i za několik měsíců. A braní ohledu na to, co ve hře v době jejího vydání člověk nenajde a co ji tedy v tuhle chvíli neovlivňuje, to podle mého názoru odporuje logice, protože pak bychom mohli zakládat hodnocení na čemkoliv, co třeba někdo prohlásil před vydáním finálního produktu, ne na kvalitě finálního produktu, v tomto případě vydaného 17. 11. Stejný případ může být kritika bugů, které třeba vývojáři do vydání hry a následné recenze stihnou opravit (což se mi stalo už několikrát - hraji něco v předstihu, narazím na bug, jestli zůstává v době psaní recenze, vytknu ho, jestli vidím, že je pryč, nestojí za zmínku)

A právě o tu kvalitu finálního produktu tu jde. Na všechno ostatní tu jsou preview, speciály a novinky, v nichž jsem se všem kauzám a kontroverzím dostatečně věnoval a pevně věřím, že na nich bylo znát, že nemám problém takové věci otevřeně kritizovat. Ale jakmile dojde na hodnocení finálního produktu, a je úplně jedno, od koho je, musím brát zřetel jenom na to, co v něm najdu k datu sepsání recenze. A ve dnech 17. a 18. 11. kdy jsem dával dohromady pasáž o multiplayeru, mikrotransakce ve hře nebyly a hru neovlivňovaly. Zůstal po nich zmršený progression system, jehož kritice jsem věnoval obrovský prostor, ale ten hlavní problém ve finální hře chybí

Swabator
Swabator
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že to dočasné vypnutí nákupů za reálné peníze má hlavně za úkol odlákat nechtěnou pozornost od hry. A až se prach usadí, zase to tam vrátit, ale třeba EA překvapí a předělá to. Bude to asi i souviset s tím, že podle některých informací byla CEO EA umyta hlava od CEO Disney, podrobnosti ale nejsou. Navíc belgická a holandská komise pro kontrolu hazardu by měla situaci kolem lootboxů aktuálně prověřovat. V USA a GB to ale prošlo i když se tím má opětovně zabývat parlament v GB. Dost možná to bude mít zajímavej vývoj. Moc si od toho ale neslibiju

Strec
Strec
Level 26 Level 26
19. 11. 2017 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @ThainDegu

No postava je třeba OP, ale to není chyba toho, že si to někdo koupil a tím pádem to je P2W... ale že to někdo řádně otestoval a vyvážil před vypuštěním a i třeba dlouho po tom . A popravdě, když někdo nekupuje skiny a jiny pipoviny, tak hned ze startu si může za našetřené bodíky koupit nové postavy, hned z fleku a je na tom jako platící hráč (a koupí si to, co si koupí) . Postavy v R6 by měli dávat jen nové možnosti v hratelnosti, ale něměli by vylepšovat hráče. A tak to v základu je.

V BF2 to hráči dává možnosti s tím jak je daná karta boostuje. Ale kdyby aspoň člověk za vynaložené kredity nebo i peníze dostal to, za co chce tu měnu vynaložit a bylo to P2W. Tohle je pseudo P2W. V SWBF2 si člověk koupí jen bedny ala stírací los. "Nepadla ti šťastná karta... nezoufej, kup si další, třeba se usměje štěstí. Došel limit na kreditce nebo ji banka blokla za podivné transakce (podezření na hazardní hry) . Tak to té poděláné bance vysvětli, že nejde o hazard, ale otevírání bedniček. *"

*Vyzkoušeno v obdobném případě. Stačilo, že mi tak banka blokla kartu, protože jsem kupoval postupně nějaky hry za pár šupů + DLC (prostě slevy) , ale ve větším množství v krátkém časovém úseku a už jsem měl "hazardgame blok" za podezřelou pohyblivost měny na účtu .

Kdyby padali skiny, emotikonky a podobny vizuální i audio blbosti, tak pohodka. A když by to bylo jako odměna za hraní, tak by to bylo úplně ideální a pak by na to i seděla ta hláška, že člověk z toho má mít pocit odměny. Tady to v člověku vyvolává stejny pocity, co mají hráči u automatů (příště to snad vyjde) . Is tím nákupem náhodné bedny za čistě jen herní měnu to je prostě virtuální gemblení. A slabší jedinci mají hned výmluvu, proč zase večer šli na automaty... odpoledne hráli BF2 a chytili slinu.

____

Tenhle problém je zajímá jen z hlediska, že tohle je už trochu přestřel a začalo se to trocha řešit. Ale tak jak tak, mikrotranksakce P2W nebo vizuál... nekupuju zajíce v pytli. Už tak, že ten zajíc v brašně bývá samotná hra za plnou cenu. Ale je vtipny sledovat ten pohyb kolem té hry a reakce .

Strec
Strec
Level 26 Level 26
19. 11. 2017 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Cvrnda

"Do vydání byl Battlefront 2 pravý opak a ještě ve čtvrtek jsem byl rozhodnutý snížit známku o bod či dva, ale nakonec teda ty mikrotransakce deaktivovali, což se na stavu hry i na mém současném pohledu na ni příznivě promítlo. "

Tohle je prostě hloupej důvod. Už i ignorování problému by bylo lepší než si být problému vědom, vadil by mi, ale jen by mi dali rohlík namočený v mlíku a už bych sál jak kojenec u prsu a problém by na čas zmizel. Na čas, ale to opojení rohlíkem... hmmm byl to přeci jen problémek.

Rozhodnout se dát hru do lepšího světla (vyšší hodnocení) na základě DOČASNÉHO odstranění mikrotransakcí, které by zásadně ovlivnili hodnocení (naopak směrem dolů) je přesně ten druh naivity ktery EA možná očekává. Prostě pokud není stanovené jasné řešení a nepostavení se k problémům čelem s jasnou představou, je pro mě jen nezvládnutí situace, která byla už v betě kritizována a i při předstartu. Za mě v době recenze bych na takovou blbost a úhybnej manévr nebral ohledy a je to jen ukázka oné slabosti, kterou tu někteří vytahují, nebo prosté amatérské naivity. Prostě v době recenze tam položka mikrotransakcí je (gambl bedny tam jsou furt) , jen je vypnutá a příslib je ten, že ji zapnou. Jak, kdy s jakým obsahem a za jakou cenu je zase jen v jejich hlavách a nikdo neřekl, že to bude lepší. Příjde mi to jako nadhodnotit DLC před vydáním, jen proto že psali jak bude cool.

O čísilko v hodnocení mi nejde. Už nějakou dobu hodnocení ani ty + a - nesleduji. Ale ten důvod mi přijde na ostřílenyho recenzenta/kritika strašně naivní až hloupej. Zvlášť když tohle ve světě vyvolává takovou kauzu, kterou bych od toho ani nečekal. Já bych za mikrotransakce v té hře nic nikdy nekoupil, ale už jen ta přítomnost a že sami neví co s tím nakonec udělat = tak to na "nějakou" dobu vypnuli... není bod za kterej bych jim měl dávat plusové body.

Jan Kalný
Jan Kalný
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim, že se v redakci celkově shodujem s tim, že mikrotransakce nejsou automaticky průser a záleží skutečně na tom, jak jsou ve hře zavedený. Zmíněný Overwatch považuju za zlatej příklad toho, jak by měly vypadat, když už tam teda jsou. Člověk si koupí jenom lootbox s čistě kosmetickými předměty, přičemž je za hraní dostává celkem často a ještě si může za in-game kredity koupit konkrétní předmět, kterej chce, aniž by se musel při otevírání lootboxů modlit ke všem bohům světa. Výsledkem je sice hra za plnou cenu, ale zároveň s veškerým obsahem kompletně zdarma. Tam si podle mě není na co stěžovat. Pak jsou samozřejmě případy, kdy se můžou ty mikrotransakce jevit jako průser nejvtšího kalibru, ale při bližším zkoumání člověk zjistí, že tomu tak vůbec není - třeba jako ve For Honor. Tam člověk vidí, že si může koupit krabice se zbraněmi a brněním a oheň je na střeše, ale to, že z nich člověk získá jen něco, co odpovídá jeho levelu, to už vidí málokdo. Takže ten hráč nikdy nebude OP a ani ty zbraně nebo brnění, co získá, nebudou tak skvělý. No a pak jsou tu samozřejmě ty extrémy, kdy jsou ty mikrotransakce skorož až jádrem celý hry, a v takovým případě zaslouží kdokoliv, koho to napadlo, nakopat do prdele.

Lazy
Lazy
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @ThainDegu

Jde o to ze ja nemuzu met lepsi vybaveni nez ostatni a o tom to je

Ale nekomu to asi nevadi

Ondřej Zeman
Ondřej Zeman
Level 33 Level 33
19. 11. 2017 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Lazy

Ale když je to u více her proč to nemůže být u SW: B 2, popřípadě proč to u nich též neodsuzovat? Mimoto jak sám říkáš, ten kdo zaplatil měl přístup týden před těmi co si zakoupili jen základní hru, což je do jisté míry také diskutabilní krok.

Celkově tímto komentářem chci hlavně zpochybnit často osočování kvůli nutnosti kupovat hrdiny. Pokud jsou ve hře extrémně efektivní buffy za peníze je to problém. Sám jsem jí však nevěnoval čas, takže v tomto ohledu bych vařil z vody. Sám však souhlasím jen s investicí herních kreditů do hrdinů a skinnů.

Lazy
Lazy
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @mongos

Jasne, kdyby to bylo kosmetickeho razu jako R6 tak pohoda. Tady je to video [ odkaz ]

mongos cz
mongos cz
Level 15 Level 15
19. 11. 2017 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Lazy

s jedinym s cim souhlasim ze si to lidi muzou koupit spis to meli udelat na nejake kosmeticke veci kazdopadne bedny si odemknes i hranim a padaj ty same veci

Lazy
Lazy
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @mongos

Ale to ja neresim, stim otevrenim mas pravdu. Me jde o to ze z beden, ktere si koupis ti muze padnout vylepseni postavy a to uz pak neni rovny boj v ramci MP. Nekdo tady dokonce daval srandovni gameplay SWB2 jak si clovek to zvyhodneni koupil a vsechny drtil.

mongos cz
mongos cz
Level 15 Level 15
19. 11. 2017 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Lazy

nechci byt rejpal ale k tomu ze si ho muzou otevrit vsichni se da rict i o battlefrontu a jak rikas hra se stale balancuje a to uz tu je nejakej ten rok ale battlfront tu je par dni po vydani necham se prekvapit s cim prijdou

Reklama
Reklama