Krátký příběh dvou vojáků Prvního řádu, kteří si nedali pozor na jazyk, demonstruje sledování paprsku v reálném čase.
Na konferenci GDC 2018 se finské studio Remedy pochlubilo dosavadními výsledky svých experimentů s API DirectX Raytracing a technologií Nvidia RTX, díky nimž lze dosáhnout ještě lepší grafiky. O tom jsme informovali v úterý, Remedy však není ani zdaleka jediný tvůrčí celek, který má k těmto technologiím přístup. Dříve či později mají své výsledky prezentovat tvůrci Metra Exodus ze studia 4A Games a už nyní má co ukázat Epic se svým enginem Unreal 4.
Epic poměrně překvapil, protože k prezentaci možností DirectX Raytracing a Nvidia RTX v rámci enginu Unreal 4 nezvolil nic jiného než svět Star Wars. Dočkali jsme se tedy minutového dema, které bylo vytvořeno ve spolupráci s Nvidií a týmem z ILMxLAB, který má na svědomí třeba různé VR hříčky Star Wars.
Nejde přitom jen o demo složené z nahodilých záběrů. Ukázka nabízí letmý příběh dvou stormtrooperů Prvního řádu, kteří si nedali pozor na za helmou ukrytou pusu a po jízdě výtahem s kapitánkou Phasmou musí čelit následkům svého žvanění. Výsledkem je poměrně vtipné video, které může pobavit nejen fanoušky Star Wars a které ukazuje impozantní vizuál dosažený za pomoci sledování světelného paprsku v reálném čase a obecně experimentálního osvětlení a renderovacích technik.
Podobně jako v případě dema od Remedy platí, že jde o velmi působivou podívanou, ale její skutečná implementace v nějaké běžně dostupné hře je ještě hodně daleko. Opět jde tak v první řadě o prezentaci toho, nad čím budeme moci slintat v budoucnu. A také o podnět pro fanoušky, aby začali bojovat za to, aby se výtahová eskapáda dvou stormtrooperů stala součástí kánonu Star Wars.