The Walking Dead: Season Two - zvolte si svůj osud
The Walking Dead Recenze The Walking Dead: Season Two - zvolte si svůj osud

The Walking Dead: Season Two - zvolte si svůj osud

Martin Cvrček

Martin Cvrček

16

Místo hodnocení jednotlivých epizod jsme se rozhodli shrnout celou druhou sérii The Walking Dead od Telltale Games do jedné recenze. Rozhodně se však nedá říct, že by si pokračování povedené adaptace nezasloužilo dostatek prostoru.

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Univerzum The Walking Dead je bezesporu fenomén a série adventur od Telltale Games na tom není jinak. Původních pět epizod sice nepřekvapilo svou hratelností nebo obtížností, zato ale překvapilo velmi emotivním příběhem a až překvapivými následky řady rozhodnutí, díky čemuž hra u mnoha hráčů zabodovala. Vydání druhé série, která se taktéž rozprostírá přes pět epizod, tak bylo víc než logické. Nyní je všech pět částí venku, takže nastal nejvyšší čas se na ně pořádně podívat a zjistit, zda se drží ve stopách první série nebo tentokrát Telltale šláplo vedle.

V kůži caparta

Z hlediska příběhu Season Two navazuje na první sérii, s tím rozdílem, že už se nevžijete do role muže jménem Lee Everett, ale do malé holky Clementine, kterou Lee dříve ochraňoval. Nyní z ní vyrostla soběstačná a vyspělá dívka, která se musí na vlastní pěst popasovat s apokalyptickým světem, kde se z většiny lidí staly tupé chodící mrtvoly. Stále je však třeba řešit mnoho problémů, konfrontovat přátelsky i nepřátelsky naladěné přeživší a činit obtížná rozhodnutí.

Tentokrát vážně nechci zabíhat do detailů a práskat zde nějaké spoilery, takže mi zkrátka budete muset věřit v tom, že příběh je na tom z hlediska kvality, zvratů, postav a emocí podobně dobře jako první série a vaše rozhodnutí jsou stále hlavním hnacím motorem celé hry, což chválím. I tentokrát má byť jen sebemenší volba své následky, které určitě poznáte a nenecháte je bez povšimnutí. Něco takového už v dnešní době není nic přelomového, ale stále jde o skvěle fungující tahák hry, kterému jsem v některých okamžicích téměř tleskal. Mé hraní se samozřejmě neobešlo bez okamžiků, kdy jsem přemýšlel nad mojí volbou, která způsobila nějaký průšvih, a říkal si, jestli jsem nemohl zvolit něco lepšího. Některé volby a jejich důsledky opravdu pocítíte a pokud v sobě máte trochu citu, jen tak na ně nezapomenete. Z hlediska voleb je tak druhá série opravdu důstojným nástupcem původní hry.

,,Některé volby a jejich důsledky opravdu pocítíte."

Celý příběh navíc ovlivní i vaše rozhodnutí učiněná v první sérii a DLC 400 Days, tedy pokud máte stále k dispozici uložené pozice a rozhodnete se je použít. Také počítejte s tím, že si příběh dál razí vlastní, nezávislou cestu univerzem komiksu, takže na Ricka Grimese, Guvernéra, Daryla Dixona nebo kohokoliv z děje původního komiksu či seriálu rychle zapomeňte.

Vše, co zbylo

Od dob první série se výrazně nezměnila ani hratelnost. Všechno opět sestává z jednoduchých principů hledání předmětů a zkoumání prostředí na bázi adventury, velkého množství rozhovorů a občasných quick-time eventů, při nichž je třeba v rychlosti jednou či opakovaně mačkat určitou klávesu. Občas dojde i na drobnější minihry, osobně mi utkvělo v hlavě především naturalisticky pojaté zašívání zraněného předloktí.

Hratelnost tak stále udržuje The Walking Dead na dost vratkém pomezí hry a interaktivního filmu (v tomto případě spíš seriálu) a vše je podřízeno hladkému plynutí příběhu. Opět se ale dá říct, že to funguje jak má a hra po celou dobu rozumně střídá cut-scény a rozhovory s více interaktivními pasážemi. Nemluvě o tom, že jsem oproti první sérii nezaznamenal žádné větší potíže s kamerou. The Walking Dead se také určitě dá považovat za jednu z mála her, kde quick-time eventy dávají smysl a hráč si při nich nepřipadá jako nesvéprávný idiot. I přes to všechno bych ale přeci jen po první sérii očekával více interaktivní zážitek a ne stav, kdy tvůrci lehce upraví uživatelské rozhraní a ovládání a samotnou hratelnost, byť fungující, nechají zcela při starém, takže vás hra občas až příliš vede za ruku. A určitě nejsem sám, kdo by v tomto ohledu rád viděl alespoň minimální změnu.

Jak na stránkách komiksu

Poslední významná složka druhé série je samozřejmě audiovizuální stránka. Věřte tomu nebo ne, ale ta je... také stejná! Ale také stejně bezproblémová. Vizuál se pořád drží komiksového nádechu, který navozuje parádní atmosféru v jakémkoliv prostředí, díky němu ani zvlášť nevadí, že má nějaký model hranaté okraje nebo že vlasy několika postav nepůsobí zrovna realisticky. Celkový nádech a grafický styl v kombinaci se skvěle navrženým prostředím zkrátka tohle všechno hravě přebíjí. Občas dokážou vadit snad jen nedotažené animace. V některých okamžicích si můžete všimnout, že postavy při hovoru neotvírají ústa, že spíš plují po podlaze bez pohybu nohou než aby přirozeně chodily, nebo že se jejich pohyby sekají. I oči Clementine místy bloudily zajímavými směry. Ačkoliv jsou nedotažené animace docela běžný problém adventur a rozhodně se s nimi nesetkáte kdovíjak často, přesto to považuji za rušivý element.

Zvuková stránka je nicméně ideální. Všechny postavy jsou nadabovány velmi kvalitně a určitě se nesetkáte s nějakým protivným ječákem nebo s hlasem bez emocí. Hudba pak podobně jako v první sérii dobře doprovází každou akční, napínavou nebo smutnou scénu. A tradiční nazpívané songy, doprovázející závěrečné titulky každé epizody, se vás vždy pokusí dojmout. Jestli úspěšně, to už záleží na vás, musím se ale přiznat, že po konci poslední epizody jsem byl i díky skladbě v závěrečných titulcích přinejmenším lehce dojat.

Mezi ruinami

The Walking Dead: Season Two je tak ve všech směrech prakticky totožná s první sérií, ale rozhodně nemůžu říct, že by to bylo špatně. V tomto případě opravdu platí, že když to funguje, není třeba to měnit, zvlášť když Telltale za celou druhou sérii požaduje solidních 23 Euro a ne cenu plnohodnotného AAA titulu. Nemluvě o tom, že vám hra opět vydrží docela dlouho, já Season Two dokončil zhruba za 9 hodin, stále tu ale hraje hlavní roli fakt, že se pro vás příběh nejspíš stane nezapomenutelným zážitkem. Prakticky nezměněná hratelnost ve srovnání s první sérií ale navzdory všem zmíněným kladům, které jsou v případě The Walking Dead nejdůležitější, přeci jen může představovat jistou překážku.

S ohledem na to všechno zde platí jediné - pokud hledáte konvenční adventuru, která před vás neustále klade nějaké výzvy a chce po vás stálou a aktivní účast, nové The Walking Dead pro vás nebude to pravé. Pokud se ale chcete vést neotřelým a velmi kvalitním příběhem a rádi činíte všechna možná rozhodnutí, které ten příběh více či méně ovlivní, je pro vás nový počin Telltale Games jako stvořený a k číselnému hodnocení níže si klidně domyslete bod navíc. A pokud patříte mezi fanoušky oblíbeného zombie univerza a první série jste se nemohli nabažit, tak už vůbec není třeba váhat.

The Walking Dead

Verdikt

The Walking Dead: Season Two poctivě pokračuje ve stopách první série, a tak vás čeká především emotivní příběh a celá řada důležitých voleb, které z vás snadno udělají uplakané slečinky. Na pořádnou hratelnost ale nedošlo ani tentokrát a druhá série stále balancuje na pomezí hry a interaktivního filmu. Pokud ale patříte mezi fanoušky The Walking Dead a první série se vám líbila, něco takového by vám nemělo vadit.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

velmi kvalitní příběh
řada důležitých rozhodnutí
skvělá atmosféra
povedená audiovizuální stránka
s ohledem na cenu solidní herní doba
místy krkolomné animace
minimální posun v hratelnosti oproti první sérii
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama