Ubisoft do PC verze Watch Dogs 2 hacknul slušnou optimalizaci
Speciály Watch Dogs 2 Článek Ubisoft do PC verze Watch Dogs 2 hacknul slušnou optimalizaci

Ubisoft do PC verze Watch Dogs 2 hacknul slušnou optimalizaci

Jan Kalný

Jan Kalný

30

Po dvou týdnech čekání vychází pokračování hackerské akce Watch Dogs i na počítače. A jak už je zvykem, nabízí se prostá otázka – stálo to čekání vůbec za to?

Reklama

Není tomu poprvé a určitě ani naposledy, kdy si hráči na PC museli na novou hru od Ubisoftu počkat o něco déle než konzolisté. Watch Dogs 2 totiž na PS4 a Xbox One vyšlo už 15. listopadu a hře jsme v recenzi udělili 8/10 bodů. Mezi největší pozitiva patřil hlavně živý svět, hackování, spousta aktivit a české titulky. Ale nelíbily se nám třeba propady snímků za vteřinu.

Ty většinou nejsou něco, co si mohou PC hráči ze seznamu negativ škrtnout, pokud nemají doma opravdu nadupaný počítač, ale to neznamená, že je optimalizace špatná. Zcela překvapivě - právě naopak.

Když jsem poprvé Watch Dogs 2 pustil, hned se mi v hlavě začaly rojit myšlenky, jak strašně to pojede a jaké bude utrpení to hrát. Ve finále jsem se mýlil, za což jsem rád, protože ačkoli nepatří optimalizace PC verze Watch Dogs 2 mezi ty úplně nejlepší, nepatří ani zdaleka mezi ty nejhorší. A pokud vlastníte jednu z grafických karet nové generace, ideálně tak GTX 1070, neměly by vás doprovázet vůbec žádné problémy. Vlastníci starších karet, kteří vlastní třeba GTX 970 jako já, už nějaké problémy mít budou, ale nejde o nic, co se nedá přežít.

V úvodu se budete muset připravit na to, že vás čeká docela rozsáhlé nastavení grafiky. V něm najdete standard, jako je kvalita stínů, terénu, vegetace, anti-aliasingu, bloom, motion blur atp. Problém spíše může nastat v tom, abyste určili, co nejen konkrétní položky dělají, ale nakolik jsou náročné.

Stíny kromě nízkých, středních, vysokých, největších a ultra hodnot nabízí i PCSS a HFTS. Zastínění okolí nabízí kromě HMSSAO a HBAO+ i SSBC a navíc má hra dočasné filtrování. U každé položky máte stručně vysvětleno, co dělá a co znamenají ty další hodnoty, ale už se nedozvíte, že například nastavení geometrie, terénu a vegetace má na snímky poměrně malý vliv. Oproti tomu „Mlha v San Franciscu“ vám bez debaty sežere 30 fps a zmíněné dočasné filtrování naopak snímky zvedne, ale s tím, že vám zamezí používat MSAA/TXAA a udělá hru trochu rozmazanější.

S nastavením si určitě budete muset pořádně pohrát, pokud hru zkrátka na maximální nastavení nerozjedete levou zadní. K tomu by mohl pomoci hlavně průvodce nastavením od Nvidie, kterým jsem se zčásti řídil i já. Mimo to hra samozřejmě nabízí klasické natavení vertikální synchronizace, rozlišení s podporou 4K a další, ačkoli jsem viděl několik případů, kdy si lidé stěžují na špatně fungující SLI. Najdete tady i nastavení pro zorné pole od 70 do 110 stupňů včetně down/supersamplingu (0,25 až 1,25).

Svoje nastavení grafiky jsem dal na zhruba vysoké až velmi vysoké a snímky v praxi lítají od 40 do 60. Úplně jsem ale nedokázal vypozorovat, kdy snímky spadnou. Ve městě hra jede jednou hůře, jindy lépe a během viditelně náročných honiček jsem v některých případech taky vůbec neviděl propady, zatímco jindy při pouhém ježdění snímky spadly.

Naštěstí se zdá, že fps nepadají hlavně v momentech, kdy jsou potřeba. Tzn. například v přestřelkách nebo honičkách, ale v nejhorším není problém nastavení grafiky trochu snížit. Jak už jsem koneckonců zmiňoval, osobně mám nastavení na zhruba vysoké až velmi vysoké, takže rezerva ke snížení tu je. Mimo město jede hra úplně v pohodě na více než 60 snímků, ve městě pak jak kdy. Pod 40 ale hra nikdy nespadla a většinou se drží na 50. Celkově se zdá, že pokles přichází ve zhruba stejných místech jako například na verzi pro PS4, takže to vypadá, že je problém spíše ve hře než PC verzi jako takové.

Nižší nastavení grafiky je pak vidět hlavně na stínech a anti-aliasingu. Zbytku si člověk všimne buďto v konkrétních scénách, nebo jsou změny obecně tak „nezajímavé“, že to člověk během normálního hraní moc nepostřehne.

Celkově ovšem nižší fps nepředstavují tak zásadní problém jako u jiných her. Člověk si jich určitě všimne, ale ti z vás, kteří dokáží propady snímků za normálních okolností ustát, nebudou mít takové problémy. Hra se pořád dokáže jevit docela plynule, ale především se pořád ovládá dost solidně (hlavně díky tomu, že využívá raw input) a nižší snímky vám zkrátka nijak nezabrání v přesnosti při střelbě nebo ježdění.

S tím ruku v ruce jde i malá změna ovládání oproti konzolovým protějškům. Kromě možnosti si například u běhu, chůze, rychlosti jízdy nebo míření nastavit, jestli máte konkrétní klávesu držet, nebo s ní danou věc přepínáte, tak se PC hráči mohou také těšit na dedikované klávesy pro každou z aplikací ve vašem mobilu, stejně tak jako každou zbraň, vybavení a gesta (pozdrav, tancování). Všechno si můžete změnit a přenastavit. K dispozici je navíc možnost změnit citlivost zatáčení, což se také nevidí úplně všude.

Mimo to je k dispozici podpora DualShocku 4 (včetně, samozřejmě, standardního xboxového ovladače). Většinu věcí v HUDu si můžete vypnout a ledacos nastavit, aby vám to sedlo. Jenom mě mrzí absence textového chatu při hraní online. V tomhle ohledu to vidím opravdu jako jediný, byť velmi mírný, nedostatek.

Ačkoli bych toho chtěl napsat víc, ono tak nějak není co k tomu dodávat. PC verze Watch Dogs 2 je prostě dobrá. Optimalizace se povedla, zvlášť na dnešní dobu, a zbytek portu opravdu vypadá a funguje jako ryzí PC verze, kde si můžete všechno nastavit a všechno je pro počítače přizpůsobené. Netvrdím, že je Watch Dogs 2 na PC naprosto dokonalá hra, má svoje chyby. Kromě špatně fungujícího SLI hlási lidi i nemožnost hru vůbec spustit nebo hlásí další problémy. Ale mimo jednoho problému, kdy se mi půl dne nepodařilo hru načíst (pak se to prostě samo automaticky opravilo, takže vůbec nevím, kde byla chyba), jsem při testování PC verze Watch Dogs 2 nenarazil na jedinou věc, která by mi vážně výrazně vadila nebo byla problematická.

Byl bych rád, kdybych dokázal na aktuální nastavení hru rozjet na konstantních 60 fps, ale pro mě osobně pokles o 10 snímků nepředstavuje žádný vážný problém. A těm z vás, kterým ano, tak stejně pravděpodobně máte takový počítač, který tuhle hru rozjede jako nic, protože je prostě dobře optimalizovaná. Jenom pozor na zmíněnou „Mlhu v San Franciscu“ a položku extra detaily. Obě jsou vážně hodně náročné.

Rozdíl mezi maximálním s extra detaily [MAXE] (vlevo) a minimálním (vpravo) nastavením grafiky – Pozn.: Absence lidí na minimálním nastavení je čistě náhodná
Rozdíl mezi MAXE (vlevo) a maximálním bez extra detailů (vpravo) nastavením grafiky
Rozdíl mezi MAXE (vlevo) a mým (vpravo) nastavením grafiky
Rozdíl mezi mým (vlevo) a minimálním (vpravo) nastavením grafiky

Hráno na sestavě:OS: Windows 10 - 64bitProcesor: Intel Core i5-6400 (~2,7 GHz)Grafická karta: Nvidia GTX 970 (4 GB)Paměť: 16 GB RAM

Minimální požadavky:Procesor: Intel Core i5 2400S @ 2.5 GHz | AMD FX 6120 @ 3.5 GHzGrafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB) | AMD Radeon HD 7870 (2GB)Paměť: 6 GB RAM

Doporučené požadavky:Procesor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHz | AMD FX 8120 @ 3.9 GHzGrafická karta: GeForce GTX 780 (3GB) | GeForce GTX 970 (4GB) | GeForce GTX 1060 (3GB) | AMD Radeon R9 290 (4GB)Paměť: 8 GB RAM

Neměnné požadavky:OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (pouze 64-bit verze)Místo na disku: 50 GBŠirokopásmové připojení k internetu, 256 kbps nebo rychlejší

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama