Uncharted 3: Drake’s Deception – dojmy z bety
Speciály Uncharted 3: Drake’s Deception Článek Uncharted 3: Drake’s Deception – dojmy z bety

Uncharted 3: Drake’s Deception – dojmy z bety

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

6

Naughty Dog natěšeným fanouškům poskytli ochutnávku listopadového Drake's Deception. Jak si vedla?

Reklama

Buďme hezky od začátku upřímní. Multiplayer rozhodně není důvodem, proč se druhé Uncharted prodávalo jako rohlíky, a kdyby jo, na její prodejnosti by se s největší pravděpodobností pranic nezměnilo. Jenže hra více hráčů se studiu Naughty Dog docela povedla, což vám dosvědčí téměř tři miliony nadšenců, kteří se po vydání gamesy vrhli do jejího prozkoumávání. Pro aktuálně vyvíjený třetí díl se tak s multiplayerem počítalo hned od začátku a zatím to vypadá, že se vývojáři nemusí bát ostudy.

Beta je už týden přístupná všem majitelům inFamous 2, potažmo Playstation Plus účtu, přičemž pro ostatní otevírá své brány právě dnes. Ačkoliv je už delší dobu příslibem povedené akce se spoustou Draků v hlavních rolích, pravdou je, že rozjezd má poněkud pomalejší. V první řadě si totiž musíte projít klasickým kolečkem úpravy vaší postavy, kdy můžete měnit vše od barvy bot, přes typ kalhot až po vlastní logo. Právě tady si rovněž vybíráte zbraně, které se vám odemykají v závislosti na dosaženém levelu.

Zpočátku tak sice začínáte s obyčejným AK-47, ale časem vám rukama projdou i raketomety, granátomety, nebo upilované brokovnice. Kromě zkušeností nicméně hraním získáváte taktéž peníze, které můžete následně utratit v podstatě hlavně za vylepšení stávajících zbraní (větší zásobník, rychlejší přebíjení, přesnější střelba a tak dále). Jakmile je všechno podle vašeho gusta, můžete se konečně pustit do hry samotné, jež sestává z pětice módů a bohužel pouze dvou map.

Dle nálady se proto můžete svobodně rozhodovat zda-li bude vaším favoritem „obyčejný“ Team Deathmatch, Three Team Deathmatch, Co-op Arena, Free-for-All, nebo Hardcore Arena. První zmíněný mód asi představovat netřeba, a vlastně ani ten druhý (jedinou změnou je, že v něm proti sobě stojí tři týmy po dvou hráčích). U zbytku už si nejsem tak úplně jistý a proto to vezmu hezky popořadě. Co-op Arena vás se dvěma spoluhráči vhodí na mapu, kde se postavíte tváří v tvář nekonečným vlnám umělou inteligencí obdařených nepřátel.

Aby se však hra nestala rychle stereotypní, vaším cílem nebude jejich kosení v houfech, nýbrž plnění různých úkolů. Ty se s každou vlnou mění, a tak zatímco někdy máte bránit určitou oblast, jindy vás bude čekat sbírání pokladů či bezmyšlenkovité zabíjení. Problém nastává pouze ve chvíli (vlastně stejně jako v jiných módech), kdy do týmu dostanete neschopné hráče, kteří se nezřídka baví vaším opakovaným zabíjením a následným ukájením se nad vaší mrtvolou. S idioty se ale zkrátka bojuje těžko.

V případě Free-for-All mluví název asi za vše. Každý jede sám za sebe a vyhrát může pouze jeden. Hardcore Arena je pak v podstatě klasický Team Deathmatch, jen oproštěn od veškerých boosterů a tzv. kickbacků. To všechno jsou vlastně jen power-upy, které můžete získat dvěma způsoby. Zatímco boostery je možné nakoupit před začátkem zápasu za vydělané chechtáky, kickbacky si musíte zasloužit. Ať už speciálním druhem zabití, nebo asistencemi. Obě vylepšení jsou přitom nesmírně užitečná, pokud vám přijde, že nestíháte.

Jejich prostřednictvím se totiž budete moci třeba pohybovat rychleji, zbavit se na omezenou dobu nutnosti přebíjení, či si nechat spawnout zbraň přímo do ruky. V podobném duchu se pak nese i Team Deathmatch, jenž se dočkal zbrusu nového stabilizačního systému, který má za úkol zatraktivnit hru pro všechny. Tedy, pokud je váš tým kupříkladu až moc dobrý, hra vás „penalizuje“ a z jednoho spoluhráče udělá VIP, jenž musí ostatní chránit, a za jehož zabití dostanou protihráči víc bodů. Jestli ale zaostáváte, gamesa vám může na několik chvil propůjčit schopnost vidět protivníky přes zeď a udělat si konkrétní představu o jejich rozmístění. Inu, myšlenka je to pěkná a jednotlivé matche může zajímavě okořenit, avšak co se vybalancování týmů týče, tam už to žádné velké terno není.

Jak jsem zmiňoval na začátku, beta disponuje pouze dvěma mapami – Chateau a Airstrip – o nichž už v podstatě všichni ví první i poslední. Jen v rychlosti proto shrnu, že prostřednictvím Chateau zavítáte mezi kamenné zříceniny rozlehlého sídla, po nichž se budete mimo jiné moci pohybovat i na takzvaných zip lines, což je úžasné zpestření. Airstrip naproti tomu nabízí podstatně hektičtější zážitek, kdy se vše odehrává na palubě jedoucího nákladního letadla, případně náklaďáků, které ho stíhají.

Sečteno a podtrženo, tvůrci si dávají na multiplayeru opravdu záležet a rozhodně nebude ve hře jen do počtu. Kromě nových zbraní, map a módů totiž mnohým přinese i hodiny nefalšované zábavy a to se počítá. Rád bych sice na závěr vyjmenoval i pár nedostatků, jenže mě žádné relevantní nenapadají. Stupidní spoluhráči nejsou chybou vývojářů a drobná technická klopýtnutí (místy špatné krytí, zmatené skákání atd.) se v beta verzi tak nějak očekávala, přičemž v plné verzi se s největší pravděpodobností neobjeví. Ostatně, přesvědčit se už můžete na vlastní kůži.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama