Nedávná studie provedená organizací New Zoo přišla s tím, že víc jak polovina dospělých ve Francii, Německu a Velké Británii patří mezi hráče.
Rovněž se zjistilo, že ve všech třech zemích dohromady hraje na konzolích, webových stránkách, sociálních sítích a mobilních zařízeních přes 153 milionů žen i mužů.
Stejně tak bylo potvrzeno, že v Evropě nemá žádná platforma dominantní postavení a hráči je neustále střídají. Nejlépe se nicméně prodávají konzolové tituly.
Nejpopulárnější však i nadále hry v Evropě zůstávají ve skupině od 10 do 20 let věku. V Británii hraje v tomto věkovém rozmezí 87 % lidí, 81 % ve Francii a 78 % v Německu.
Nejsilnějším herním průmyslem se může pochlubit Německo, kde 24 milionů hráčů utratí každoročně za interaktivní zábavu 4 miliardy liber. V závěsu je Spojené království, tam 16 milionů hráčů nechá v obchodech 3,6 miliardy liber a poslední je Francie s 2,8 miliardami (10,4 milionů hráčů).
Výsledky výzkumu vychází z odpovědí 20 tisíc respondentů ve věku od 10 do 65 let z deseti zemí světa - VB, USA, Francie, Německo, Španělsko, Nizozemí, Belgie, Brazílie, Mexiko, Rusko.