Warhammer 40k Online se nedočkáme
Speciály Článek Warhammer 40k Online se nedočkáme

Warhammer 40k Online se nedočkáme

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

9

Nic naplat, Impérium ve jménu Císaře budeme muset hájit každý sám za sebe a společně se můžeme tak maximálně zamyslet nad tím proč to nevyšlo.

Reklama

Pro fanoušky Warhammeru 40,000 dnes není dobrý den. Když vedení THQ oznámilo, že dlouho a netrpělivě očekávané Dark Millenium přišlo o svůj MMO statut skoro bylo slyšet, jak po celé Zemi praskají žalem genoštěpy. Univerzum, v němž neexistuje nic než válka si totiž o konverzi do MMORPG říkalo jako málo co a jeho absence zamrzí. Dvojnásob uvážíme-li, že zodpovědní vývojáři na něm makají už hezkých pár let. Co se tedy stalo?

Ačkoliv tomu tak většinou bývá, působení Chaosu myslím můžeme protentokrát odsunout stranou. Jako v případě každého velkého projektu hrají prim finance. THQ sice není žádný trpaslík, ale doby největší slávy téhle firmy jsou dávno pryč a v současné době si musí projekty vybírat se zvýšenou opatrností. Problém ovšem je, že se této obchodní strategii odmítá podřídit vedení, které má pocit, že společnost stále patří k lídrům na trhu. To pak logicky ústí nejen v bohémské rozhazování, ale především k ztrátovému fušování víceméně do všeho.

Každý vydavatel sice musí mít v ohni hned několik želízek, ale je třeba si důkladně promyslet, které se vyplatí ještě nějakou chvíli žhavit. V tomto případě ovšem zapracoval přílišný optimismus, nebo možná nerozhodnost, a THQ je v současné době podepsané pod celou řadu vysoko rozpočtových projektů, které ho vysávají do sucha. Vždy nákladný vývoj MMO (které je navíc na rozdíl od běžných her třeba dotovat ještě docela dlouho po vydání) tak byl na tohoto prcka moc a myšlenka na zrušení poletovala ve vzduchu už pár měsíců. Moc nepomohl ani relativně úspěšný start Star Wars: The Old Republic, které zaplnilo sci-fi díru na trhu a brutálním způsobem snížilo šance na úspěch.

Lze nyní samozřejmě namítat, že THQ v rukou svírá tisíci a miliony hráčů milovanou značku, jenže to je v tomto případě spíše na škodu a v podstatě druhý důvod nezdaru. Není pochyb o tom, že hra z prostředí Warhammeru i Warhammeru 40,000 si své zákazníky vždy najde, jenže vzhledem k věhlasu obou značek je zatraceně složité fanoušky uspokojit. Zatímco úspěšných her je jako šafránu a kromě strategické série Dawn of War mezi ně lze zařadit tak maximálně akci Space Marine (s přivřenýma očima a sklopenýma ušima), těch špatných je přehršel. Fire Warrior počínaje a Age of Reckoning konče. A právě nepovedené MMO, do kterého EA nalilo nepředstavitelný balík, může za to, že jsou v tomto žánru fandové mnohem opatrnější co se zájmu i případného nákupu týče.

Třetím významným bodem pak je jistě mizerná propagace, díky níž se na hru už chvíli po ohlášení zapomnělo a do dnešního dne se na tom vlastně nic nezměnilo. Ano, THQ sice avizovalo dopředu, že marketing má v plánu rozjet teprve až se přiblíží vydání (dřív než v roce 2013 to být nemělo) a do té doby se chce soustředit pouze na vývoj, jenže tohle je přístup, který si může dovolit tak maximálně velké a uznávané studio jako je Blizzard, nebo Crytek. Zkrátka firma, která poutá pozornost i bez toho aby zveřejňovala detaily o projektech, na kterých zrovna pracuje. Navíc, kdyby tvůrci Dark Millenium jednou za pár měsíců zveřejnili dva obrázky, nebo kraťounký teaser, určitě by jim to neublížilo.

Otázkou tak nyní zůstává, jak vlastně bývalé MMO bude ve finále vypadat. Že ho vydavatelský dům nehodí přes palubu je jasné, protože za ty dva roky se v něm muselo utopit dost peněz, o které si THQ jednoduše nemůže dovolit přijít a přeorientování na single-player by tak možná nakonec mohla být výhra pro hráče samotné. Stačí si vzpomenout na úspěšné RPG Kingdoms of Amalur, jež původně rovněž vznikalo jako MMO a nakonec se z něj vyklubala vynikající singlová záležitost. Možná by nebylo od věci, kdyby se autoři Warhammeru 40,000 u Big Huge Games inspirovali, protože pořádné temné (akční!!) RPG by se mohlo setkat se sakramentsky vřelým přijetím. Naopak potřeba kvalitní akce po vydání Space Marine výrazně opadla a cesta tímto směrem by pro společnost mohla skončit katastrofálně. Na druhou stranu hráči jsou nevyzpytatelná havěť, které nedělá problém udělat kult z něčeho co bylo od počátku odsouzeno k neúspěchu. Tak se nechme překvapit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama