Celkově se prodeje her v USA sice oproti minulému roku propadly o 2 %, s necelými 25 miliardami dolarů na kontě se ale může průmysl i tak plácat po zádech.
Dílčí segmenty totiž až na výjimky zaznemanely nemalý růst, což je do budoucna vynikající znamení. Nejmarkanteněji přitom poskočily sociální sítě a hry na nich.
Letos za ně hráči utratili 1,5 miliardy dolarů, což je oproti loňskému roku skok o 66 % vzhůru. S 60% nárůstem je těsně v závěsu digitální prodej, jenž vykázal zisk 2,5 miliardy dolarů.
Za sebou tak definitivně nechal krabicové tituly, jež se propadly o 19 % a svým tvůrcům přinesly "pouze" 2,1 miliardy.
Oproti minulému roku si polepšily i mobilní hry, které poskočily o 46 %, když vykázaly 1,6 miliardy dolarů. Za nimi pak skončily casual hříčky s 34% nárůstem a sumou 3,7 miliardy.
O 24 % se podařilo navýšit zisky také MMO hrám, které letos přispěly 2,7 miliardami. Navzdory 29% poklesu si ale největší kus z koláče opět ukousnuly konzolové tituly s 10,6 miliardami na kontě.