Rozjezd legendární herní sezóny.
Po zpomalení během letních prázdnin jste tento měsíc zase zlomili dosavadní rekord návštěvnosti Zingu.
A to s poměrně drastickým náskokem.
Zatímco v redakci boucháme šampaňské (doslova), chtěl bych opět poděkovat vám, čtenářům.
Za zájem a přízeň věnovanou našemu webu (a stále více i podcastu).
Samozřejmě také děkuji celému redakčnímu týmu, za všechnu jejich pracovitost, trpělivost a věrnost.
Zase jste zlomili dosavadní rekord měsíční návštěvnosti Zingu.
Musím říct, že "dělat Zing" je někdy dřina, ale většinu času také skvělá zábava a když vidíme ta neustále rostoucí čísla, je to vyloženě radost a hlavně: ta nejlepší pobídka pro všechny v redakci, abychom se snažili ještě víc a zjistili, kam až dokážeme dosáhnout.
Samozřejmě nebudu zastírat, že když nám k tomu občas nějaké české studio vydá plně dabovaný remake kultovní hry nebo nějaký výrobce konzolí odhalí podrobnosti té svojí nejnovější, tak nám to také pomůže (:
Poslední zhruba tři roky opakuji v diskuzích s kolegy, jak moc věřím té nadcházející fázi herního průmyslu.
Když startovala minulá generace konzolí, polovina vydavatelů a analytiků se na ni dívala s podezřením a pocitem, že už nemají šanci a že je nahradí hraní na mobilech nebo streamování her přímo do televizí, jak to už umí třeba Netflix apod. Kromě jiného se kvůli tomu ta minulá generace rozjela mnohem pomaleji, protože prostě nebylo dost velkých her ve výrobě.
Jenže se ukázalo, že se analytici i vydavatelé mýlili a třeba PlayStation 4 se stal druhou nejprodávanější konzolí Sony v historii, zatímco se všichni předhání v tom, aby pro původně podceňovaný Switch mohli vydat konverzi i té jejich hry. Xbox One se trochu trápil na začátku, ale za těch 50 milionů prodaných konzolí se také nemusí stydět a jen v posledních měsících mu přibylo 5 milionů Game Pass předplatitelů (na celkových 15 milionů), což je také parádní číslo. Samozřejmě nezapomínám ani na PC hráče, kterých si ostatně nově začala všímat třeba i samotná Sony, což myslím opravdu nikdo nečekal. Nicméně tep herního průmyslu již dekády diktují právě konzole (což je ale příběh na mnohem delší povídání, třeba někdy jindy).
Není tedy divu, že tu novou generaci konzolí již nyní všichni - včetně těch analytiků a vydavatelů - vyhlížejí s velkými očekáváními a důvěrou. Já také, už zhruba ty tři roky tvrdím, že nás čeká doslova nová zlatá éra herního průmyslu, který meziročně neustále roste (včetně let 2007 a 2008, poznamenaných ekonomickou krizí) a teprve nám ukáže, jaký je jeho opravdový plný potenciál coby dominantního (nejvýdělečnějšího) zábavního a kulturního média 21. století.
Ostatně způsob, jakým se vyprodaly první várky (předobjednávek) obou konzolí hovoří za vše.
Aby toho ale nebylo málo, rozjela se nám navíc tradiční předvánoční sezóna, kdy během zhruba jedenácti týdnů všichni herní vydavatelé horečnatě tlačí svoje největší tituly na trh, aby využili návratu lidí z letních dovolených a touhy po nákupech vánočních dárků v Black Friday slevách. Mafii jsme již dostali, teď nás čekají Star Wars, Watch Dogs, Warcraft, Call of Duty, Assassin´s Creed, Zelda, Demon´s Souls, jakási evropská podivnost jménem Cyberpunk 2077... a mnoho dalších.
Zing tým se bude i nadále snažit, abychom vám pomáhali udržet si přehled v té kanonádě her.
Připoutejte se, jedeme z kopce a máme před sebou naprosto legendární herní sezónu!