Zrušený Star Wars: Battlefront 4 hodlal převrátit historii Star Wars světa
Star Wars: Battlefront Novinka Zrušený Star Wars: Battlefront 4 hodlal převrátit historii Star Wars světa

Zrušený Star Wars: Battlefront 4 hodlal převrátit historii Star Wars světa

Martin Cvrček

Martin Cvrček

18
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Mělo jít o dosud největší Star Wars hru, která by nabídla mnohem větší bojiště a počet hráčů než předešlé díly a známé postavy v opačných úlohách.

Reklama

Není žádným tajemstvím, že před dávnými časy v předaleké Anglii pracovalo studio Free Radical na Star Wars: Battlefrontu 3, který by navázal na úspěch prvních dvou Battlefrontů od Pandemicu. Historie se však nakonec ubírala jiným směrem. Zejména z důvodu problémů v LucasArts šel projekt do koše a Battlefront byl nakonec resuscitován v roce 2015 s pomocí EA a DICE.

Vše ale mohlo být jinak, a to ještě víc, než mnozí předpokládali. Nejen že kdyby nebylo manažérů z LucasArts, dočkali bychom se Battlefrontu 3, navíc jsme se mohli dočkat Battlefrontu 4. Čtvrtý díl začali vývojáři z Free Radical plánovat ještě před ukončením vývoje Battlefrontu 3, přičemž nejvýraznější premisou tohoto pokračování by bylo naprosté převrácení příběhu filmové ságy, jak dokazuje rozsáhlá galerie konceptů zveřejněná na serveru Imgur.

Co to přesně znamená? Postavy, které ve filmech a v seriálu Clone Wars vystupují jako kladné, by v důsledku různých událostí přešly na temnou stranu. Oproti tomu z padouchů mohli být hrdinové. V Battlefrontu 4 tak měl figurovat zlý Obi-Wan Kenobi, Mace Windu nebo Luke Skywalker. Oproti tomu hrabě Dooku, Asajj Ventress a Maul by rozšířili řád Jedi. Chudák Chewbacca by nikdy neunikl z otroctví, takže by z něj byl také padouch, a i pro generála Grievouse očividně tvůrci chystali alternativní osud.

Snad jen z Leiy Organy by se stala rytířka Jedi, což je motiv, který využívala další starší díla z dnes už nekanonického rozšířeného vesmíru Star Wars, i když se zjevně počítalo také s její temnou verzí. Z Anakina Skywalkera by se stále stal Darth Vader, ačkoliv i jeho osud by byl jiný. Anakin měl v příběhu Battlefrontu 4 zavraždit Padmé Amidalu a zlikvidovat Yodu během duelu na planetě Naboo, aby se z něj následně stal císař (Palpatine měl svou sithskou totožnost odhalit hned a neskrývat se za identitu senátora). Navíc nedošlo na souboj na Mustafaru, takže by z Anakina/Vadera nezbyl škvarek bez končetin.

Mělo jít tedy o hru, která by zcela ignorovala standardní příběh filmové ságy Star Wars a místo toho šla naprostou cestou „coby kdyby”. Herních (a dříve či později zrušených) projektů, které hodlaly předvést alternativní vývoj událostí, mělo být očividně více, ale lidé z Free Radical šli s Battlefrontem 4 zjevně do tohoto nápadu opravdu po hlavě a hodlali všechno trumfnout. A to i po stránce hratelnosti.

Čtvrtý Battlefront měl totiž nabídnout mnohem větší bojiště, která by se rozprostírala přes nemalou část povrchu planet, na nichž bychom bojovali. I počet hráčů se měl ve srovnání s předešlými díly drasticky zvýšit a celkově by šlo o zdaleka největší Star Wars hru, jakou kdy kdo vytvořil.

Na nic z toho ale nakonec nedošlo. Jsem si jistý, že mnozí by přístup s alternativní historií příběhu Star Wars ságy nesli s velkou nelibostí, ale kdo ví, třeba bychom se díky tomu dočkali něčeho opravdu zajímavého.

Nyní jde jen o další z mnoha důkazů toho, že ať už EA zachází se Star Wars značkou jakkoliv lajdácky a nezodpovědně, už za časů LucasArts, jehož otisky prstů jsou na tělech mnoha a mnoha zrušených Star Wars titulů, nebyla situace mnohdy nijak růžová.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama