Cušima pro mě osobně byla vždy spíš osmičková hra, které ale nechybělo mnoho k tomu, aby byla devítková. Jotei dle mě opravuje právě onu většinu výtek, vylepšuje celý koncept hratelnosti a hlavně pro mě osobně přichází s mnohem zajímavější hlavní postavou. Jin byl pro mě osobně vždy jeden z důvodů, proč jsem se k Cušimě nevrátil a nedohrál jí víckrát, jeho charakter byl příliš stoický na 40 hodin hratelnosti, stejně jako zápletka s přijmutím cesty ducha a porušením kodexu, mi přišla krapánek dost chabá (to bylo nejspíš zapříčiněno mou zálibou v historii a vím jak to s celou ctí bylo :D). Byl to OK protagonista, kterého spíš ale drželi nad vodou epické momenty než on sám. Acu je v tomhle mnohem lepší, její příběh a zápletka je osobnější, i přes svou tvrdou stránku dovede být citlivá, celkově mě jako postava více zaujala a chtěl jsem znát, jak to s ní dopadne. Soubojový systém také byl vylepšený, postoje nahradili rozličné zbraně s tím rozdílem, že i když vám hra tvrdí, že byste je měli střídat, není to nutno a většinu hry jsem hrál pouze s dvěma, svět je stejně tak mnohem hezčí a mnohem lépe rozvrhnutý, celý průzkum je více organický, nepřátelských táborů je méně a lépe rozplánované, a to se týká vlastně všech aktivit ve světě. Ve všech ohledech je to vylepšení oproti Cušimě, vzali si zpětnou vazbu k srdci a pokud máte rádi staré, klišodní westerny a sumurajské filmy, bude chrochtat blahem, a osobně otřepaná ustřední zápletka je pro mě spíše plus, protože stejně jako Cušima to vlastně vzdává poctu určitému aspektu žánru a stejně jako pro příběh poháněný postavami, funguje jednoduchost většinou lépe. Ovšem to už je o individuálním vkusu, vždy jsem upřednostňoval jednoduší osobnější zápletky ve stylu "sword and sorcery" než epické příběhy. Takže Jotei je pro mě osobně devítková hra, které nechybí málo k desítce.
Ghost of Yōtei
Atsuina cesta se odehrává v roce 1603, více než 300 let po událostech Ghost of Tsushima. Náš příběh se odehrává v zemích obklopujících horu Yōtei, tyčící se vrchol v srdci Ezo.
"Ghost of Yotei má prázdný svět!", stěžují si hráči
Na Redditu hry Ghost of Yotei se objevilo hned několik stížností na vyprázdněnost světa po dohrání hry. Podle některých ve hře není co dělat.
Ghost of Yōtei má našlápnuto ke stejnému úspěchu jako Tsushima
Ghost of Yōtei si na PS5 vede stejně dobře jako Tsushima navzdory menší hráčské základně.
Jsou techniky z Ghost of Yōtei reálné? Bojovníci Tenshinryu mají odpověď
Viralní video z Ghost of Yōtei přimělo mistry Tenshinryu ukázat realitu boje.
Španělské nádraží se proměnilo ve svatyni hry Ghost of Yōtei
PlayStation na marketingu očividně nešetřil.
Český hokejový brankář se v průběhu zápasu promění v hlavní hrdinku Ghost of Yōtei
Výtěžek půjde na dobrou věc.
Ghost of Yōtei versus Assassin’s Creed Shadows. Jak dopadl souboj do Japonska zasazených her?
Jednotlivé aspekty rozebralo detailní video.
Ghost of Yōtei se blíží, podívejte se na finální ukázky a srovnání grafických režimů
K dispozici je také závěrečný launch trailer.
Recenze Ghost of Yōtei – vlčí putování severním Japonskem
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
Ghost of Yōtei: exkluzivní rozhovor magazínu Zing.cz s kreativním ředitelem hry
Bez spoilerů jsme vyzpovídali kreativního ředitele očekávané hry.
Ghost of Yōtei obdrželo novou ukázku s českými titulky
Vývojáři zveřejnili také další pasáž přímo z hraní.
Odklad GTA VI spustil velké oslavy u tvůrců Ghost of Yotei
Očekávané hře od Rockstaru se bude chtít postavit málokdo.