Článek 6035610
Novinka Článek 6035610

Článek 6035610

Martin Cvrček

Martin Cvrček

8

K dispozici jsou novinky o vývoji postavy, verbování rekrutů, vztazích s důležitými postavami nebo o vidině blížící se šance Bannerlord vyzkoušet na vlastní kůži.

Reklama

Časopis PC Gamer se zaměřil na dlouho očekávané pokračování Mount & Blade s podtitulem Bannerlord. Díky jeho článku a díky obětavému jedinci s přezdívkou Nani_The_Great, který přepsal všechno důležité na Redditu, tu tak máme nemalé množství nových informací.

Ve srovnání s Mount & Blade: Warband z roku 2010 dojde k rozšíření systému tvorby a rozvoje postavy. Tvůrci vytvořili charakterové znaky, schopnosti a přednosti, které se mohou vzájemně doplňovat zajímavými a unikátními způsoby. Každá schopnost má navíc vlastní kategorii zkušenostních bodů a rozvíjíte ji individuálně, takže například stopování zlepšujete nalézáním starších a hůře viditelných stop.

Ke změnám došlo i v případě náboru vojáků. Tentokrát nemusíte objíždět vesnice. Vojáky poskytují důležité postavy (NPC), přičemž platí, že čím lepší vztah s někým máte, tím víc dobrovolníků vám může poskytnout, samozřejmě za určitý finanční obnos. Každý má však odlišné tužby a vazby, takže při zlepšování vztahů s jednou významnou postavou ohrozíte váš dobrý vztah s jinou.

NPC vám navíc mohou zadávat úkoly a v případě velmi dobrých vztahů nabídnou i nějaké ty užitečné služby. Zatímco přátelský obchodník vám poskytne výhodu v obchodech, spřátelený vůdce gangu vám pomůže při poněkud špinavějších operacích. Určitý typ NPC vám navíc může dohodit zkušenější dobrovolníky s různými specializacemi. Důležité postavy přitom nemusíte vyhledávat osobně. Stejně jako jste se Warbandu a dalších dílech mohli snadno dostat do hospody nebo do trůnního sálu pomocí příslušné nabídky, můžete se v Bannerlordu prostě za pomoci menu přesunout přímo k důležité postavě.

Ve městech by se tentokrát měly dít zajímavější věci. Místní obchodník vás může pověřit úkolem spočívajícím ve vyčištění uličky, která by byla využívána během obchodování, kdyby v ní nesídlili místní pašeráci. A těch se musíte zbavit Tvůrci se zkrátka snaží udělat města zajímavější tím, že v nich nabídnou víc příležitostí pro konflikty. Také se snaží vytvořit úkoly tak, abyste je mohli vyřešit více způsoby. Likvidace pašeráků tudíž může dopadnout i tak, že se dáte na jejich stranu.

Nutno říct, že úkoly jsou stále generované na základě určitých schémat, ale tentokrát by mělo jít o komplexnější systém, na nějž má navíc vliv to, co se děje v herním světě. Úkol zlikvidovat bandity tak dostanete jen v případě, že s nimi nějaká vesnice má opravdu problém. Beze změn dále nezůstaly ani turnaje. Tentokrát je tvůrci vyvážili tak, aby měla každá strana stejné vybavení. Za vítězství v turnaji můžete získat různé odměny, třeba drahou zbroj.

Jak už víme z dřívějška, i tentokrát lze během boje dávat vašim spolubojovníkům jednoduché příkazy a celé armády mají za úkol zabrat či naopak ubránit určitou pozici. To má velký vliv na chování umělé inteligence, takže bránící strana se obvykle nebude příliš hrnout proti vám jako útočníkům, spíše se přesune na nějakou vyvýšenou pozici. To ale nemusí být pravidlem. Jestli umělá inteligence ovládající bránící armádu usoudí, že má nad vámi převahu, tak se do vás stejně pustí. Tvůrci však stále neurčili maximální počet vojáků v jedné bitvě. Momentálně je možné, aby se bitvy zúčastnily stovky vojáků, ale takovové množství způsobuje problémy s výkonem hry.

Zemi Calradia samozřejmě opět obývají různé frakce. Pouštní lidé Aserai se zaměřují na využívání rychlé kavalerie s oštěpy, Battanians ze severozápadu preferují boj v lesích za použití velkých luků, Sturgians ze severu dávají přednost pěchotním formacím se štíty a Khuzaits z jižních stepí preferují jízdní lučištníky. Frakce Vladians je považována za suverénně nejmocnější stranu a seznam frakcí uzavírá Calradic Empire, dříve dominantní impérium aktuálně zmítané občanskou válkou. Jeho doménou jsou však schopní lučištníci a těžce obrněné jednotky.

Ze všech informací je zjevné, že Bannerlord nemá být ani tak revolucí jako spíš řádnou evolucí celé série a tvůrci zapracovali na téměř všech aspektech hry. Z toho důvodu trvá vývoj tak dlouho. V některých případech museli vývojáři některé herní prvky zcela přepracovat, například systém vývoje vaší postavy byl třikrát přepracován zcela od nuly. V TaleWorlds Entertainment každopádně doufají, že se podaří hru letos vydat alespoň v nějaké podobě.

Co to znamená? Možná že se v průběhu letošního roku nedočkáme vydání finální verze, ale tvůrci by měli hráčům poskytnout alespoň nějakou možnost si Bannerlord vyzkoušet. O tom se mluvilo už loni a tenhle plán příliš nevyšel, ale letos by tomu mělo být jinak.

To včera jasně naznačil Ali Erkin z TaleWorlds, který na Twitteru uvedl, že se blíží exkluzivní přístup. Těžko říct, co to znamená. Může jít o uzavřenou či otevřenou betu, o vydání na Steamu v Early Access nebo o speciální verzi hry určenou pro média a streamery. To všechno je možné, ale ať už je pravdivá jakákoliv možnost, vypadá to, že šance na vyzkoušení Bannerlordu je konečně na dohled.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama