Článek 6037590
Novinka Článek 6037590

Článek 6037590

Martin Cvrček

Martin Cvrček

7

Tvůrci ho zatím nestanovili a nedozvíme se ho ani na Gamescomu. Prioritou je dokončení hry bez kompromisů spojených s potřebou stihnout stanovený termín.

Reklama

K odhalení Mount & Blade 2: Bannerlord došlo už před několika lety a od té doby se hráči a fanoušci často ptají na datum vydání. Podobné dotazy se pravidelně objevují i v komentářích pod zdejšími novinkami. Důvodem, proč datum vydání ještě neznáme, je jednoduše fakt, že ho tvůrci dosud nestanovili. Učiní tak teprve ve chvíli, kdy bude Bannerlord připraven, a do té doby se hodlají zaměřovat jen a pouze na dokončení hry.

Tvůrci nechtějí stanovit datum, které by pak museli za každou cenu stihnout a tomu obětovat třeba některé herní prvky. A protože je netlačí vydavatel, investoři ani další externí vlivy, mohou si to dovolit. Více o tomto tématu hovoří nový blogový příspěvek, který je k dispozici i v češtině, a tak ho můžeme nechat mluvit za nás:

„Nezveřejnili jsme datum vydání, protože neexistuje. My takhle nefungujeme. Nejsme firma, která si vytyčí časové období na vydání produktu a pak dře, aby ho splnila do stanovené uzávěrky. My jsme TaleWorlds Entertainment: děláme hry, protože milujeme jejich tvorbu a chceme, aby to byly ty úplně nejlepší hry, co jsme schopni vytvořit. Myslíme si, že si naši fanoušci si zaslouží víc než jen naši nejlepší snahu, zaslouží naše absolutní zanícení. Nechceme vydat hru dřív, než je opravdu dokončená jen proto, že bychom mohli minout ten správný humbuk okolo.

'Ale všechny firmy udávají data vydání – proč ne vy?' Samozřejmě respektujeme všechny přístupy; nemyslíme to tak, že když firma oznámí datum vydání, že se nesnaží vydat co nejlepší hru. Je to prostě tím, že každá firma má jinou filozofii a hrají tu roli i další okolnosti. Například některé firmy mají vydavatele, akcionáře, investory a vlastníky, kteří požadují datum vydání, i když to znamená, že hra přijde o nějaký plánovaný obsah.

My v této situaci nejsme a vytváření co možná nejlepší hry je pro nás to nejdůležitější. Pokud se tohle vezme v potaz, proč se omezovat datem vydání, když nás do toho nikdo nenutí? A jak může být uvedení data, které pak znovu a znovu odložíme, lepší než neudání data, kterým si nejsme jisti?

Z hlediska podnikání nám oddálení vydání vůbec nijak neprospěje. Jediná věc, která je pro nás důležitá, je vytvořit hru, která je opravdu unikátní, titul, jehož hraní si užijete tolik, jako my jeho tvorbu. Pro shrnutí: datum vydání bude oznámeno, až bude hra připravena. Do té doby si budeme cenit jakékoliv zpětné vazby od komunity na ty části hry, které se chystáme předvést. Zpětná vazba zlepšuje hru!

Jinak řečeno, rozumíme tomu, že někteří z vás se možná bojí, že hru zanedbáváme nebo že jsme se zasekli ve vývojovém pekle. Můžeme Vás ujistit, že toto není ten případ: samozřejmě jsme udělali pár chyb a špatných rozhodnutí ve vývoji, což protáhlo potřebný čas na vývoj, ale ne víc, než s čím se musí počítat u projektu těchto rozměrů.

Proč tedy tolik let? Hlavním důvodem je velikost hry. Bannerlord má obrovskou sandboxovou kampaň, která obsahuje řadu různých funkcí, které si mohou hráči prozkoumat a využít. Namátkou jen pár příkladů: management léna a království, propracovaný obchodní systém, diplomacie a vztahový systém, epické bitvy se stovkami bojovníků na obrazovce, které hráč může ovládat. Pak je tu i multiplayerový aspekt hry, který má poprvé v sérii Mount & Blade systém výběru soupeřů (matchmaking), který umožňuje hráčům testovat své bojové a taktické dovednosti proti hráčům z celého světa. Pracujeme také na možnostech, jak podpořit naši fantastickou komunitu modderů tím, že hra bude co nejvíce modifikovatelná. Pět let není ve skutečnosti tak dlouhá doba pro vývoj hry, která zahrnuje tolik, co Bannerlord. V porovnání s Warband je tu spousta zásadních technických a strukturálních změn: je to složitější než jen přidání pár nových textur a animací. Řeč je třeba o technologii, jako je nový engine, který jsme vytvořili kompletně nový, ale také o vlastním systému, o principech hry – mluvíme o vyvažování něčeho neviditelného, totiž toho, jak hru vidíte a vnímáte.

Toto je tedy důvod, proč jsme doposud nezveřejnili datum vydání, a proč to neuděláme ani na Gamescomu. A tohle jsou důvody, proč to nevidíme jako slabinu, ale jako o úctu k vlastní práci a komunitě. Pracujeme, jak nejlépe můžeme, abychom vytvořili skvělou hru, na kterou všichni tak čekáte, a hlavně se soustředíme na kvalitu výsledku. Chceme, aby Bannerlord byl ta nejlepší hra, kterou TaleWorlds dokáže vytvořit, nebudeme si to nijak ulehčovat.“

Závěrem bych rád zdůraznil, že český překlad blogových článků, které budou vycházet každý čtvrtek, nutně neznamená, že se české lokalizace dočká i samotná hra. „V současné době nemůžeme probírat jazyky, do nichž bude hra při vydání přeložena. Můžeme však říct, že si ceníme všech fanoušků, bez ohledu na jejich jazyk nebo zemi původu, a chceme k nim všem dosáhnout, jak nejlépe dokážeme - proto jsme se rozhodli lokalizovat naše blogy a komunity. Lokalizace hry je odlišné téma - o jazycích a lokalizacích budeme mluvit, až přijde správný čas,“ napsal mi na začátku srpna PR manažer TaleWorlds Entertainment Antonio Santo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama