Nová hra na motivy Planety opic se zaměřuje pouze na vaše rozhodování
Planet of the Apes: Last Frontier Novinka Nová hra na motivy Planety opic se zaměřuje pouze na vaše rozhodování

Nová hra na motivy Planety opic se zaměřuje pouze na vaše rozhodování

Martin Cvrček

Martin Cvrček

9

Ve dvou- až tříhodinovém příběhu budete rozhodovat za opičí i lidské protagonisty a vaše volby výrazně ovlivní vývoj událostí.

Reklama

Planeta opic z roku 1968 je kultovní klasika, na kterou navázalo několik pokračování a nepříliš oblíbený remake z roku 2001. V roce 2011 se však objevil překvapivě kvalitní prequel Zrození planety opic, který odstartoval novou opičí ságu. V jejím duchu pokračovaly taktéž solidní snímky Úsvit Planety opic a letošní Válka o Planetu opic. A na ně hodlá navázat chystaná hra Planet of the Apes: Last Frontier, o níž se rozepsal server IGN.

Hru má na svědomí tvůrčí celek Imaginati a o vydání se postará nově založená herní odnož společnosti The Imaginarium, v jejímž čele stojí Andy Serkis, populární herec pro motion capture a představitel Caesara z nové opičí trilogie. K vydání dojde během příštího roku, a to pro PC, PS4 a Xbox One. Čeká nás přitom příběh zasazený do doby zhruba rok po událostech Úsvitu Planety opic, který se zaměřuje na jednu skupinu opic. Ta utekly před konfliktem lidí a opic do oblasti Skalnatých hor, později se ale musí vlivem kruté zimy vydat do údolí ovládaného lidmi.

Při hraní se dostanete do rolí lidských i opičích protagonistů, přičemž tvůrci slibují, že podobně jako ve filmové trilogii nebude nic vyloženě černobílé a že se příběh bude opírat o morální dilemata a další motivy typické pro předlohu. Podobnost s nimi však ještě nekončí.

Děj Planet of the Apes: Last Frontier má trvat zhruba 2 až 3 hodiny, přičemž alfou a omegou je příběh a rozhodování, které ovlivňuje jeho vývoj. Nic jiného při hraní dělat nemáte. Nečeká vás žádný průzkum prostředí, žádné hádanky nebo ovládání pohybu postavy. Příběh tak budete ovlivňovat pouze tím, že se budete každou chvíli rozhodovat. A to opravdu každou chvíli, podle všeho budete muset rozhodnout o nějakém dialogu nebo akci každých 15 až 20 vteřin.

Tempo příběhu je prý v porovnání s ostatními hrami o poznání odlišné. Tak časté rozhodování a z něj plynoucí důsledky a změny mají samozřejmě vést k možnosti opětovného hraní, které vyústí v odlišný vývoj událostí.

Cílem je udělat z Planet of the Apes: Last Frontier opravdu filmovou hru s maximálním důrazem na příběh a herecký výkon jednotlivých postav. Projekt přitom vzniká v Unreal enginu, při vývoji tvůrci dost spoléhají na motion capture a třeba o kameru se nestará hráč, nýbrž Steve Kniebihly, veterán ze studia Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond: Two Souls). Kromě projektů Quantic Dream se autoři inspirovali i u epizodických sérií od Telltale Games, i když ke všemu chtějí přistupovat vlastním, filmovějším způsobem.

Vše nasvědčuje tomu, že herní Planeta opic je do značné míry experiment, který se může, ale také nemusí vyplatit. Takové zaměření na příběh, postavy a rozhodování je určitě chvályhodné a nepříliš časté, na druhou stranu se nabízí otázka, jestli se něco takového dá stále nazývat hrou a jak moc budou všechny ty volby ve skutečnosti důležité. Samozřejmě se můžeme ptát i na to, jestli bude hraní hry, v níž budete jen sledovat děj a klikat na volby, vůbec zábavné. To se asi dozvíme až v příštím roce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama