KC: Deliverance Novinka Nintendo Switch verze Kingdom Come: Deliverance v rozboru Digital Foundry

Nintendo Switch verze Kingdom Come: Deliverance v rozboru Digital Foundry

Jan Urbančík

Jan Urbančík

13
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Podle očekávání velmi osekaný port, který ale stále má co nabídnout.

Reklama

České historické RPG Kingdom Come: Deliverance od studia Warhose vyšlo už před dlouhými šesti lety na PC a minulou generaci konzolí. A přestože mnozí hráči už vyhlíží potenciální pokračování, právě dnešek je dnem, kdy se KCD podívalo na novou platformu – Nintendo Switch. Port od společnosti Saber Interactive, jež se postarala také o konverze třetího Zaklínače či série Crysis, si v předstihu mohl vyzkoušet Thomas Morgan z Digital Foundry a přinesl poměrně podrobnou analýzu.

Samozřejmě muselo dojít ke značným ústupkům. Hra se renderuje v dynamickém rozlišení 540p až 720p a následně se upscaluje do Full HD (pokud hrajete v docked režimu). Oproti verzi pro Xbox One, se kterou nový port Morgan porovnával, má KCD pro Switch kromě nižšího rozlišení také méně detailní textury, nižší vykreslovací vzdálenost či horší stíny. V některých momentech (především venku, v husté vegetaci) může navíc obraz působit poněkud přeostřeně.

Pozitivní zprávou je naopak zachování některých technologií. Ve hře najdete odrazy prostřednictvím SSR či real-time nasvícení CryEnginu s názvem SVOGI, byť v omezené míře. Příjemná zpráva je například i o minutu kratší spouštění hry (oproti XONE), byť i tak si počkáte skoro minutu a půl.

Frame rate rozhodně není ideální. Hra dokáže v klidnějších pasážích držet 30 FPS, ale bohužel má nestabilní frame pacing, takže ani v těchto chvílích nebude působit plně plynule. Ve vesnicích, v in-game cutscénách či při soubojích jde pak snímková frekvence výrazně dolů. Běžně se drží okolo 25 FPS, v nejhorších případech může chvílemi spadnout až někam k 15 FPS. Úplně stabilně běží pouze předrenderované cutscény s 30 FPS a korektním frame pacingem.

Celkově vzato jde tak o port s výraznými kompromisy. Nepřinese vám tak možná plnohodnotný zážitek, ale to se od této konverze ani čekat nedalo. Ve výsledku je poměrně úctyhodné, jak hra na takto starém hardwaru vypadá. Navíc jde o příležitost, jak si titul užít také na cestách v handheld režimu, přičemž oproti ostatním konzolím je k dispozici český dabing. Hru si můžete pořídit na Alza.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama