Bývalý šéf Blizzardu přemýšlí u her nad zavedením spropitného
Novinka Bývalý šéf Blizzardu přemýšlí u her nad zavedením spropitného

Bývalý šéf Blizzardu přemýšlí u her nad zavedením spropitného

Daniel Jarocký

Daniel Jarocký

12
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Hráči by tak mohli ocenit opravdu výjimečné tituly.

Reklama

Mike Ybarra, který stál až do letošního ledna v čele Blizzardu, se na Twitteru zamyslel nad novým druhem monetizace u her. Prozradil, že se z pozice hráče v poslední době ponořil do několika singleplayerových titulů, při jejichž hraní si několikrát pomyslel, že by si vývojáři nad rámec běžných 70 dolarů zasloužili dalších 10 nebo 20 dolarů ve formě „dýška“ po dohrání. Zmínil přitom tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3 nebo Elden Ring, které neobsahují mikrotransakce a nesnaží se hráče přinutit k dalším platbám.

Sám přitom ale uznal, že se navrhovaný systém dobrovolného spropitného zřejmě s pochopením hráčů příliš nesetká. Ybarra je však tohoto názoru, že by si vývojáři některých opravdu výjimečných her dodatečnou podporu zasloužili. Reakce na toto vyjádření jsou různé. Řada uživatelů například zmiňuje, že by se podobný systém hodil spíše u menších nezávislých her, které nemají takový komerční potenciál. U tradičních AAA her by totiž i tyto dodatečné příjmy šly převážně do rukou vydavatele.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama