Test Drive Unlimited 2 – vylepšené online závody
Preview Článek Test Drive Unlimited 2 – vylepšené online závody

Test Drive Unlimited 2 – vylepšené online závody

Michal Drtina

Michal Drtina

12

Pojďte se s námi podívat na Havaj, kde se bude odehrávat druhý díl závodní série Test Drive Unlimited. Ten mj. slibuje propracovanější grafický kabátek, mnoho nových možností v online i offline světě.

Reklama

Píše se rok 2006 a na trhu se objevuje nadějná závodní hra Test Drive Unlimited od v té době nepříliš známého studia Eden Games. Hra zaskočila snad všechny herní kritiky, průměrně si totiž odnášela hodnocení 8/10. Mezi největší klady prvního dílu bezesporu patřila grafika, rozlehlá mapa, a také bychom nemohli zapomenout na velké online možnosti. Nyní, když bylo oznámeno, že se dočkáme druhého dílu je situace zcela jiná. Všichni očekávají obrovský úspěch, což samozřejmě vyvíjí velký tlak na vývojáře, kteří ví, že nám musí připravit hru, která svého předchůdce zadupe do země.

Z asfaltu do bláta

V každé závodní hře jsou hlavními hvězdami auta. Ani v Test Drive Unlimited 2 tomu nebude jinak. Můžeme se tak opět těšit na mnoho krásných naleštěných sporťáků, motorek a nově také terénních bugin, ATV a SUV. Ano, čtete správně, v TDU2 se budeme moci projíždět po polních a lesních cestách, což otevírá zcela novou bránu volnosti. Zatím se můžeme připravit například na Ferrari, Maserati, Bugatti, Pagani, Saleen či McLaren. Ze SUV nám tvůrci přislíbili Lamborghini LM005, Mercedes GL, Audi Q7, Hummer, Range Rover nebo VW Touareg. Podle studia nebude chybět žádné auto z prvního dílu a navíc k tomu pár desítek nejen silničních aut přibude. O silničních motorkách toho zatím moc řečeno nebylo, ale můžeme očekávat klasické značky jako Ducati, Honda aj. Důležité však je, že již nebudou pouze na okrasu a na nějaké to vyblbnutí. Budou plnohodnotným strojem k jízdě a i kvůli tomu je Eden Games neplánuje v Test Drive Unlimited 2 hned ze začátku, ale až s dodatečným stažitelným balíčkem.

Pořádné místo na hraní

Jak už bylo řečeno, jedním z největších kladů prvního dílu byla obrovská mapa. Ta obsahovala města, venkovy, horské uzoučké uličky, nebo dálnice, na nichž jsme dohnali k maximální rychlosti i třeba božskou Zondu. Ve druhém díle se opět podíváme do nádherné Havaje, ke které přibudou další dvě nové lokace. Ty zatím nebyly bohužel blíže specifikované. Celá mapa má mít zhruba 1500 kilometrů čtverečních, což už je dostatek prostoru na procválání koňských sil, jež se ukrývají pod kapotou. Za ty čtyři roky, jež uplynuly od vydání prvního dílu, se na Havaji stihlo přistavět několik set kilometrů silnic navíc. Havaj má totiž nabídnout více jak 2400 kilometrů silnic, dálnic, blátových a lesních cest.

Velkou novinkou v TDU 2 bude hráči vymodlené dynamické počasí. Kdykoliv nás tedy bude moci během závodu zaskočit nejenom déšť, silný vítr, bouřka, ale prý dokonce i taková pouštní bouře. Počasí navíc nebude hrát jen jakousi kulisu pro závodění, nýbrž ho bude v reálném čase ovlivňovat. Pokud z ničeho nic začne silně pršet, očekávejte velkou změnu v chování vozu. To začne po asfaltu mnohem více klouzat. Pozor si budeme muset dávat i na vzniklé kaluže, které auta při vysokých rychlostech lehce rozhodí, což může znamenat buď zničené auto, nebo přinejmenším prohraný závod.

Co se týče terénních závodů, tam bude vliv počasí snad ještě větší. Z obyčejné prašné polní cesty se během pár okamžiků stane blátěná neprůjezdná cesta, jež otestuje utěsnění vozidla. Čas od času také Havaj pohltí mlha, přes kterou uvidíme sotva na metr, tudíž si nebudeme moci dovolit tak rychlou jízdu, jako za slunečna. Je dobře, že na to tvůrci myslí a naše AI protivníky vybavili pudem sebezáchovy, což znamená, že i oni v mlze zpomalí ze strachu, že pošlou své Ferrari do nejbližší palmy. Když už jsme se dočkali proměnlivého dynamického počasí, byl by hřích, aby nás autoři ochudili o střídání cyklu dne a noci, které ve hře bude samozřejmě zahrnuto.

Grand Theft Auto: Havaj

V době, kdy jsem poprvé hrál GTA 3 jsem říkal, že se každá závodní hra s otevřeným světem časem dopracuje k této sérii. Nejdříve nám dají možnost volně se projíždět po městě, v dalším díle už můžeme vystoupit z auta, poté nám dají do ruky pistoli a máme z takového Drivera klasické GTA. Samozřejmě berme výše zmíněné s rezervou, ale když se podívám na TDU2, není tato teorie daleko od pravdy. Ano, v Test Drive Unlimited 2 budeme moci vystoupit z vozidla a libovolně se procházet po světě, nebo po svém nově zakoupeném sídle. Vedle této novinky dá TDU2 více na příběh, což znamená, že na nás čekají cutscény, spousta dialogů a možná i nějaké ty dějové zvraty. Samozřejmě nemůžeme čekat nějaké interaktivní drama, jelikož se stále jedná o závodní hru, což dokazuje klasický scénář. Ten jsme mohli vidět ať už v GTA, nebo třeba v Need for Speed: Underground 2. Přijedeme do města jako nováček, bez peněz, respektu, aut. Abychom mohli začít žít svůj sen, budeme si muset nejdříve udělat řidičský průkaz. Ten je zde provedený po vzoru licencí z Gran Turisma 4. Čeká na nás celá řada testů schopností. Řidičské zkoušky se dělí na několik kategorií, které budeme moci absolvovat v určeném pořadí.

Jako první na nás budou čekat zkoušky na slabší silniční vozy, až poté se možná dostaneme k silnějším vozům, nebo motorkám. Už jste určitě poznali, že přes systém řidičských průkazů bude probíhat odemykání vozidel. Na začátku si zaplatíme licenci na slabá auta. Abychom si ale mohli koupit licenci na silnější vozy, budeme muset vydělat pár peněz v nižší kategorii. Než však s tím začneme, vytvoříme si na začátku svoji vlastní postavu.

Možnosti budou daleko bohatší než minule, což ocení každý, kdo nechce za volantem svého Ferrari vypadat špatně. Pokud se nám uprostřed hry přestane náš avatar líbit, jednoduše zajedeme do nemocnice a podstoupíme plastickou operaci. Pokud se nám přestane líbit účes, stačí zajít ke kadeřníkovi. Vzhledem k tomu, že se na Havaji bude vyskytovat policie, budeme občas měnit účes i z donucení. Už tu chybí jen Pay´n´Spray. Vlastně ani nechybí, jelikož si auto budeme moci kdykoliv přebarvit, což také odradí dotěrnou policii. Jelikož se TDU 2 bude často odehrávat mimo silnice, na prašných cestách, nebudou zde chybět ani myčky. Ty nejsou nikdy na škodu. Kdo by chtěl jezdit ve špinavém automobilu, že?

Natural za 35? To si ze mě děláte pr…!!!

Hodně podstatnou a vítanou novinkou je malá ručička nacházející se vedle tachometru. Ta znázorňuje stav paliva ve voze, což do hry vnáší zase nové možnosti. V minulém díle jsme si vydělali na Aston Martin, koupili ho a už jen sledovali, jak peníze přibývají. V Test Drive Unlimited 2 už si ale při koupi stroje musíme dát pozor na spotřebu, protože uživit takový stroj není žádná legrace, zvláště když si vyžádá 30 litrů na sto kilometrů. To už si poté rozmyslíme sídlo s pětikilometrovou příjezdovou cestou. Spotřeba všech vozidel a motorek by měla co nejvíce odpovídat realitě a tvůrci dokonce tvrdí, že bude odpovídat našemu stylu jízdy. Z toho plyne, že si projížďky kolem celého ostrova budeme moci dovolit, až opravdu nebudeme vědět, co s penězi.

Kolik asi stojí nájem na Havaji…

S těžce vydělanými penězi toho jde dělat opravdu hodně. Kromě již zmíněné plastické operace a změny účesu lze také do jisté míry upravovat vozy a samozřejmě kupovat sídla. Tvůrci slibují, že si budeme moci jakékoliv auto upravit. Zároveň ale také důrazně upozorňují, že nemáme čekat Need for Speed: Underground. Změny se budou týkat hlavně výkonu a různých vychytávek. Vychytávkami se myslí například GPS, rádio, nebo lepší stěrače, které budou ovladatelné stejně jako třeba sklápěcí střecha či boční okénka. Vizuální úpravy ale také chybět nebudou. Budeme si moci vůz polepit samolepkami, které si sami vytvoříme a dokonce i přebarvit jednotlivé části vozu. Ve hře na nás čeká přes sto různých druhů bytů, domů a vil. Po zakoupení našeho vysněného sídla se můžeme uvnitř libovolně procházet, dělat různé aktivity, nebo třeba nakupovat nábytek. Ten si můžeme rozmístit přesně podle představ.

Hey you! Wanna play?

V prvním díle se vývojáři pokusili o rozsáhlý závodní online svět, v němž neexistují hranice. Takový závodní Second Life. To se sice úplně nepovedlo díky zbytečným lagům nebo opravdu špatným serverům, ale postavilo to skvělý koncept do druhého dílu. Ten má jít co se týče online hraní daleko dál. Nově bude možno zakládat takzvané kluby, neboli klany. Pokud si s přáteli vytvoříme svůj klub, veškeré zkušenostní body a vydělané peníze v online módu nepůjdou na naše konto, nýbrž na konto klubu, což eliminuje zbytečnou soupeřivost ve vlastním klubu, kde by nás náš přítel úmyslně vystrčil ze silnice jen proto, aby získal vítězství místo nás. Výčet všech multiplayerových aktivit nebyl ještě zveřejněn, jelikož tvůrci stále zvažují, co se nakonec do hry dostane a co ne.

Jestli vám toto preview přišlo moc optimistické, tak to bylo záměrné, jelikož jsem si nechal obavy až nakonec. Co mi nedává spát je fyzika. U aut by asi neměl být problém, ale co se týče motorek, tam to minule bylo hodně slabé, takže doufejme, že autoři na tomto aspektu pořádně zapracují. Těšit nás může, že chystají zcela nový fyzikální model, a i proto se motorek dočkáme až ve zmíněném dodatečném obsahu. Rovněž se bojím, že se hra bude až příliš věnovat off-roadu na úkor silničních závodů, nebo opět nedoladěného multiplayeru a slabých serverů. Pokud se ale vývojáři těmto věcem vyhnou, případně je pořádně vylepší, čeká nás v září parádní projížďka po Havaji.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama