Recenze PC verze hry Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Recenze Recenze PC verze hry Marvel's Spider-Man: Miles Morales

38
Platformy PlayStation PlayStation 4 PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Další výpravné dobrodružství je tu.

Po Marvel's Spider-Man Remastered na PC dorazila další akce z produkce Sony. Tentokrát tu pro vás máme recenzi Marvel's Spider-Man Miles Morales, v němž máme nového hrdinu. Co přináší, a především, jak hra na počítačích jede, vám poví následující řádky.

• Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5, PlayStation 4
  • Datum vydání: 18. listopadu 2022
  • Vývojář: Insomniac Games, Nixxes Software
  • Vydavatel: PlayStation PC LLC
  • Žánr: Akční adventura
  • Česká lokalizace: Ano
  • Herní doba: 9 (Hlavní dějová linka)
  • Cena: okolo 1 225 kč (Steam)

Příběh Marvel's Spider-Man: Miles Morales sází na intenzitu

Miles Morales byl obyčejným člověkem. Pak mu však do života zasáhly patálie Petera Parkera a změnily jej o sto osmdesát stupňů. Nyní je stejně jako jeden z nejmladších Avengerů superhrdinou, na nějž čeká hromada práce v uličkách Manhattanu. Tohle město je prostě plné zločinu, který se nedaří vykořenit a tak se s ním musí spolu s originálním Spider-Manem vypořádávat i tento mladík. Dosud hrál druhé housle. Nyní však nastal čas, aby se v Marvel's Spider-Man Miles Morales do této práce ponořil naplno, protože každý si musí občas vzít volno a jeho mentor Parker není v tomto ohledu žádnou výjimkou.

Totožně jako originál se i Miles Morales musí vypořádat s tím, co přináší život hrdiny a přitom neztratit existenci obyčejného mladistvého. Jeho boj s padouchy je stejně jako vyprávění Marvel's Spider-Man popkornovou jízdou, jež těm, kteří chtějí, nedá ani na moment vydechnout. Do cesty jsou vám stavěny zajímavé postavy. Budujete s nimi vztahy a pomaličku přicházíte na to, kdo na jaké straně stojí. Příběh je to opět velmi silný, což není u Insomniac Games žádnou velkou výjimkou z pravidla.

Pokud jde o tempo, to je v Marvel's Spider-Man Miles Morales daleko intenzivnější než v Marvel's Spider-Man. Tvůrci nějak tak počítají s tím, že hru budou hrát většinou hráči, kteří mají už za sebou příběh výborné akční adventury s Peterem Parkerem v hlavní roli. Už od počátku proto postupujete vyprávěním rychlostí, vedle níž vám bude připadat to předchozí nebývale pomalé. Nebo minimálně takto jsem to vnímal během hraní. Jistým problémem může být pro někoho délka kampaně, sám jsem s ní však příliš velký problém neměl, protože délka tu byla nahrazena větší intenzitou.

Tentokrát je Spider-Man větší bourák

Silnou kartou celého příběhu Marvel's Spider-Man Miles Morales je samotný Miles. Ten na první pohled působí jako další Spider-Man, jenže brzy po startu vám ukáže, že si do boje přináší několik triků, jimiž Peter Parker nedisponoval. Hlavní je zřejmě bio-elektrická superschopnost, s jejíž pomocí dokáže protivníkům po určitém počtu úderů zasadit dělovou ránu, na niž nikdo ze zasažených jen tak nezapomene. Schopností má mladík samozřejmě více, avšak nerad bych vám tu kazil překvapení, tím pádem nechám jejich objevení plně na vás.

Aktivit, jež lze vykonávat, je v gigantické metropoli opět hromada. Tentokrát je zasypaná sněhem, pokud však máte za sebou první příběh s originálním Spider-Manem v hlavní roli, tak se tu neztratíte, protože je to fakticky totožné hřiště jako minule. Opět tu můžete lovit zločince, hledat ukryté předměty, řešit zvukové hádanky a absolvovat pestrou škálu výzev, díky nimž nebudete mít čas se nudit. Všechny vedlejší aktivity jsou navíc prezentovány v mobilní aplikací, takže máte opravdu pocit, že jste v kůži mladého muže, jenž se od svého telefonu nehne ani na krok.

Se zdoláváním různých testů je tu stejně jako minule spojen vývoj. Tempo, jakým se zlepšujete, mi však přišlo mnohem intenzivnější než v minulosti. Nově získanou výstroj a schopnosti bude Miles moci užívat jak k rychlému překonávání vzdáleností, tak k eliminaci protivníků. Základní škála nepřátel je relativně chudá, stejně tak není z nejpestřejších ani spektrum bossů. Vzhledem k tomu, jaké má mladík možnosti, bych si dokázal hravě představit, že bych byl postaven před pestřejší paletu oponentů z vyšší ligy. Tento nedostatek je v podstatě jediným, nač si mohu stěžovat. Jsem velkým fanouškem výzev a minimálně za mě je to promarněný potenciál mladého hrdiny a jeho dovedností.

Nixxes Software v případě Marvel's Spider-Man: Miles Morales odvedlo výbornou práci

Už v případě Marvel's Spider-Man Remastered jsem Nixxes Software chválil za to, jak se jim povedla optimalizace. U jejich nejnovějšího díla jim vlastně nemám po této stránce příliš co vytknout. Na mém stroji s procesorem AMD Ryzen 7 7700X, GTX 1080 Ti a 32 GB RAM jela bez jakýchkoliv potíží či propadů fps na vysoké nastavení, se všemi parametry, jež k tomu náležely. Takže fps lock zůstal odemčen bez limitací.

Samotné nastavení bylo fakticky totožné tomu, co mi nabídl předchozí Spider-Man, takže mi byla dána hromada možností. V pestré škále voleb je možné najít zapnutí odrazů, definování kvality stínů, nebo navýšení hloubky skrze ambientní okluzi. Neschází tu ani hrátky se světlem, detaily herního světa, nebo hustotou ulic. Prostoru pro úpravy je hodně. Jakmile se ale dáte do práce, je třeba počítat s tím, že vaše zásahy do chodu mohou ovlivnit to, jak plynule vám hra šlape. Minimálně tedy v případě starších strojů. Za sebe jsem však razantní skoky nepozoroval.

Herní svět je zpracován nadmíru povedeně, takže si při hraní vychutnáváte opravdu každičký detail, na který narazíte. Chodci tvoří spolu s fungujícím počasím životem kypící město, jež rozhodně chcete prozkoumávat. Grafická stránka navíc není silná jen v otevřeném světě, ale také v rámci designu postav, jejichž detaily se kocháte při rozhovorech, kterých neproběhne během hraní málo. Jediné, co nemohu kvůli své kartě zhodnotit, jsou RTX funkce, k nimž jsem bohužel neměl přístup.

V případě, že jste měli možnost hrát Marvel's Spider-Man Remastered, tak vás nemožnost přenastavit si některé klávesy a upravit gadgety zřejmě nepřekvapí. Vzhledem k Milesovým schopnostem je však možné hru velmi efektivně hrát jak na ovladači, tak na klávesnici s myší, což je příjemné zjištění, protože minimálně za sebe jsem čelil v případě tradičního vybavení počítačů problémům, kvůli nimž jsem se nakonec uchýlil k mému ovladači z Nintendo Switch. Celkově je Marvel's Spider-Man Miles Morales optimalizováno na jedničku a nemohu mu tím pádem prakticky nic vytknout.

Jedná se o další úspěch?

Marvel's Spider-Man Miles Morales je obdobně jako jeho předchůdce nadmíru vydařeným titulem, který vám servíruje popkornový příběh v dávkách, jimž se původní hra vyhýbala. Cenou za to je kratší herní doba, jež dosahuje při primární orientaci na děj 9 hodin, což není u díla s otevřeným světem mnoho. Kulisy jsou totožné jako v minulosti, takže tu máme gigantické město plné výzev a mírně se opakujících aktivit.

Hrdina je divočejší a především lépe vybavený, což poznáte už během prvních minut hraní. Jeho schopnosti jsou čerstvým větrem, který celku svědčí. Grafické zpracování je spolu s optimalizací opět zpracováno na jedničku, do jisté míry navíc ubylo quick time eventů, nebo minimálně v rámci tempa nejsou až tak častým jevem. Líbit bych si rozhodně nechal více soubojů s bossy, jichž není mnoho. Pro některé majitele první hry může také představovat do jisté míry problém i vyšší cenovka, která se liší od té původní pouze o pár stokorun.

Hra byla recenzována na:

• Procesor: AMD Ryzen 7 7700X
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
  • RAM: 32 GB
  • Rozlišení: 2560 x 1440
  • Nastavení: Vysoké

Marvel's Spider-Man Miles Morales je dalším z povedených portů Sony. Nový hrdina přináší do ulic Manhattanu čerstvý vítr, s jehož pomocí vás dokáže jeho dobrodružství zcela pohltit. Pokud se vám líbila verze s originálním Spider-Manem, tak rozhodně doporučujeme po tomto kousku sáhnout. Stojí totiž za to.

Nadmíru povedený příběh s neskutečným tempem
Pestrá škála aktivit
Živé město