Mirage: Arcane Warfare - fotoseriálové dojmy z bety
Speciály Mirage: Arcane Warfare Článek Mirage: Arcane Warfare - fotoseriálové dojmy z bety

Mirage: Arcane Warfare - fotoseriálové dojmy z bety

Jan Kalný

Jan Kalný

1

Tvůrci středověké bojovky Chivalry: Medieval Warfare přichází s další hrou, která kombinuje nejen to, co se naučili z vývoje Chivalry, ale také další prvky, běžně asociované s MOBA hrami.

Reklama

Chivalry: Medieval Warfare od nezávislého studia Torn Banner Studios je jedna z těch her, která někoho buď chytne, nebo ne. Naneštěstí pro ty, které zprvu chytla, byla (hlavně později) nevyvážená. Měla své chyby, ale i svoje silné stránky. Autoři z Torn Banner se rozhodli vytvořit další hru, kterou je Mirage: Arcane Warfare. A jak už název napovídá, je to vlastně víceméně to samé. Ale bohužel to není o moc lepší, ba naopak.

Každá z celkem šesti hratelných postav je diametrálně odlišná a každá má nejen jiné zbraně, rychlost pohybu a zdraví (resp. kolik toho vydrží), ale také schopnosti. Právě schopnosti jsou jedna z největších změn oproti Chivalry. Každá postava má/může mít tři aktivní schopnosti a celkem šest na výběr - můžete si tak vybrat tři, které chcete a různě dodatečně měnit váš styl hraní. Bohužel samotné schopnosti nepředstavují nic, co by výrazně hru zlepšilo nebo jí dalo něco originálního. Většina schopností je navíc ve finále dost antiklimaktická. Mají minimální efekt na vás, váš tým i protivníky a působí spíše jako šťouchnutí, než něco, co má pomoct a z dané postavy udělat nedílnou nebo alespoň důležitou součást týmu.

Ale stejně jako v případě schopností, ani v ostatních ohledech vás hra nijak nepřekvapí a bohužel ani nenadchne. Souboje nejsou tak záživné a právě „díky” schopnostem jsou často zmatečné a do jisté míry přehnané. Největší problém asi spočívá v tom, že mezi kliknutím myši nebo zmáčknutím klávesy a samotným provedením akce (ať už je to pohyb, vyčarování, použití schopnosti nebo pouhý útok) je relativně dlouhá prodleva.

Některé úhybné nebo defenzivní schopnosti tak nemůžete použít, pokud jste pod útokem. A to hlavně z toho důvodu, že jakýkoliv útok na vaší osobu automaticky zruší váš útok. Je tak až příliš jednoduché umřít jen proto, že na vás jdou dva hráči. Pokud se ocitnete v situaci dva na jednoho, můžete to rovnou zabalit.

Mapy navíc až na jednu moc nevyužívají vertikalitu, která se právě se schopnostmi nabízí. A kvůli chaotickému uživatelskému rozhraní málokdy poznáte, co je vlastně vaším úkolem nebo jak si váš tým zrovna vede, aniž byste to museli po všech koutech obrazovky luštit.

Vesměs je Mirage: Arcane Warfare vlastně jen Chivalry: Medieval Warfare v jiných kulisách, které naneštěstí nejsou nijak dechberoucí. Zatímco Chivalry alespoň vypadalo zajímavě a mělo dobrou atmosféru, Mirage cílí na přesycené barvy, komiksové efekty a v kombinaci s nezajímavými modely a špatnými texturami to bohužel vůbec nevyniká. Nejvíc mi během hraní chybělo dobré osvětlení - všechno je zbytečně světlé a stínů je naprosté minimum.

Aktuálně je nutné si uvědomit, že jde zatím jen o uzavřenou betu (která upřímně řečeno působí nanejvýš jako technická alfa) a času na doladění je více než dost. Prozatím se dá o hře napsat jen pramálo pozitivního. Mirage: Arcane Warfare zkrátka nenabízí nic nového, nic zajímavého a v aktuální podobě ani nic moc funkčního - hře chybí některé texty, má spoustu bugů a výrazná nevyváženost je cítit už teď. Na druhou stranu je v ní vidět velký potenciál a jednou nebo dvakrát jsem se přistihl, že jsem se vlastně docela i bavil.

Lze tak jen doufat, že vývojáři budou poslouchat komunitu a hra se s blížícím vydáním změní k nepoznání. Samozřejmě k lepšímu. V mém případě ale nejlepší první dojmy neudělala. Na druhou stranu to od teď může být už jen lepší. Alespoň v to upřímně doufám.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama