Activision našel způsob, jak hráče motivovat k utrácení za mikrotransakce
Call of Duty: WWII Novinka Activision našel způsob, jak hráče motivovat k utrácení za mikrotransakce

Activision našel způsob, jak hráče motivovat k utrácení za mikrotransakce

Michal Burian

Michal Burian

49

Majitel Call of Duty, Destiny nebo Overwatch si nechal patentovat mechaniku, která se vám nebude líbit.

Reklama

Náklady na vývoj her a zejména doprovodnou reklamu rostou do astronomických čísel a není ojedinělé, že herní společnosti za vývoj svého titulu utratí stovky milionů dolarů. V minulosti to přitom byly jen desítky milionů. I přes větší investice jsou prodeje tak nějak stejné a občas dokonce horší než před několika roky. Vydavatelé se tak snaží k příjmům dostat různou cestou. V posledních několika letech jsou to zejména mikrotransakce, které mají donutit hráče, aby za koupenou hru zaplatil ještě jednou a koupil pro svou postavu něco, co jiní hráči nemají. V tom lepším případě jde o kosmetické věci, v tom druhém o věci, které přinášejí různé výhody, odemknou obsah dříve apod.

Není tak divu, že se hráčům začínají mikrotransakce přejídat a reagují na to negativním hodnocením her. Dlouze by o tom mohli povídat vývojáři novinky Middle-earth: Shadow of War, kteří na Metacritic musejí koukat na uživatelské hodnocení 2,6 u PC verze, 3,5 u PS4 verze a 2,5 u Xbox One verze.

Jak se ale zdá, může být podstatně hůře. Activision, který vlastní práva na Call of Duty, Destiny nebo Overwatch, si patentoval systém matchmakingu, jenž má hráče motivovat k utrácení za in-game obsah. Celý systém má fungovat tak, že zvýhodněného hráče (ten, co utratil peníze za mikrotransakce) dá do bitvy s hráčem, který si nic nekoupil. Activision o takovém hráči mluví jako o juniorském hráči. Ten má být tímto způsobem motivován, aby si také koupil vybavení a předměty, které viděl v bitvě u svého soupeře.

Další popis patentu hovoří o algoritmu, který má dát hráčům pocit, že své peníze utratili za správnou věc. V zásadě byste po koupi nějakého předmětu byly spojováni s hráči, kteří toto vybavení také využívají. Tím máte získat pocit, že jste udělali dobře a má vás to motivovat k zakoupení položky i v budoucnu.

Není divu, že se po těchto informací začal internet plnit všelijakými názory. Activision už stihl reagovat a upřesnil, že patent byl podán již v roce 2015 a šlo o práci výzkumného a vývojového týmu, který nesouvisí s žádným herním studiem. „Vylepšený“ matchmaking neměl být dosud v žádné hře použit a ohradil se proti němu i komunitní manažer Bungie. Ten se nechal slyšet, že nic takového pro Destiny neplánují. Naštěstí stačí lootboxy, které jsou dost často za hranicemi normálnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama