Zpět na článek

Diskuze: Aktualizováno: Jason Schreier odkrývá zákulisí vývoje a vydání Cyberpunku 2077

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jgfghhhgg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Schreier je v podstate extrem opirajici se o nespokojenej management kterej chtel realizovat vlastni sny, jit si cestou vlastni kreativity, aniz by alceptoval, ze je cast vetsiho teamu a kterej chtel jit jinym smerem nez druhej extrem - management cyberpunku kterej dokazal zajist dobrou hru pouze na hardwarove lepsich platformach - spatnej streaming, pozde se docitajici kolize, paraleni tasky zpozdujici se v zavislosti hardwaru, spatny streaming interaktivnich predmetu a pod - zcela na zaklade popularity, sledovanosti a vydelku... Z myho pohledu si jejich management zaslouzil vyhazov (ale byl by to stale CDprojekt? -> zkusenejsi lidi radsi pujdou jinam...) a rozhodne to nemeli vydavat na slabsi hardware - ale to by museli mit lidi, kteri i po slibech jsou schopni neco takoveho rict, flexibilne menit priority a umet si to obhajit u investoru, nebo to dokonce predvidat... Zjednodusene receno dva extremy proti sobe (management vs nespokojenej management (hlavne ta zminka o hercich a jinych produkcnich castech na to poukazuje). Tak nejak se zapomelo na lidi, kteri tam otroci a chteji udelat fajn hru lidem... Coz byla puvodni idea, jen rozpustila ve snaze managovat produkci ve strachu za kazdou cenu aniz by prihlizela na sve vlastni prani vs prirazovani priorit na zaklade technicke realizace. Lidi co chteli vymyslet jen dobrou hru od hracum pro hrace v ramci nejakyho budgetu a dostupnych toolu se v tom ztratili...

jgfghhhgg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jgfghhhgg ps: "lhali"... nikdo nelhal o nicem. Jen se snazili flexibilne menit priority v produkci coz je ale spatne. Ale az moc - coz svedci i o kratkozrakosti. Co se tyce slabsich platforem, pokud si matne vzpominam, tak Iwiński to rekl dobre - neobvinujte vyvojare, bylo to nase rozhodnuti. A co se tyce QA - ale no tak.... QA to v podstate vychytalo dobre jakz takz @- co se tyce PC a PS5. Pokud netestovali ps4, nebo to testovali na posledni chvili (posl. par mesicu), pravdu maji obe strany, coz nakonec vyplyva i z tech rozhovoru. Schreier je v tom prilis zda se angazovanej, nez aby odsoudil jednu stranu - neuvedomuje si, ze obcas jsou vic nez jen dve strany.

Daniel17M.
Daniel17M.
Level 31 Level 31
18. 1. 2021 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zing ještě v klidu a chovaní Maritna za mě úplně v pohodě. Hra se mu líbila, ale víceméně hejty na svoji recenzi bere dobře a je schopen o tom vést debatu. Na druhou stranu, např. Games.cz to je úplně jiná písnička, a tak přesně by se novinařina dělat neměla. Tahle hra měla tak obří hype, že se z toho spousta novinářů lidově posrala. Doufám, že někteří se z toho poučí, a budou hry zkoumat hlouběji, protože nefunkční mechaniky RPG, stealthu, fyziky, AI, NPC se dájí rozklíčovat poměrně rychle. Chce to více řešit nás čtenáře a méně embargo, abyste byli první. Crowbcat to pěkně sesumíroval. Klobouk dolů.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
18. 1. 2021 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Naprosto souhlasím , proto jsem se Martina i zde v diskuzi zastal a to mám s tou hrou fakt problém.Na games jsou schopny ti dat ban na 7 dni, když je nařkneš ze špatné recenze 😂 asi to berou jako křivdu, nebo fakt nevím, tohle se mi zde líbí , že se nebojí o své recenzi diskutovat.

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem viděl to nové video od Crowbcat a je to síla. Jako o špatným technickým stavu a všudypřítomných chybách jsem samozřejmě věděl, ale nečekal jsem TAKOVÝ extrém. Ale video je velmi pěkně zpracované a shrnuje marketing, sliby a hype s realitou perfektně. Taky se mi na videu líbí srovnání CP se starými hrami (vytvořenými v dobách, kdy fyzikální engine, byť v některých případech v primitivní formě, byl považovány za samozřejmost). https://youtu.be/omyoJ7onNrg

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Crowbcat se vrátil z mrtvých: https://youtu.be/omyoJ7onNrg Pro ty, které to zajímá, shrnuje tam události, sliby před samotným vydáním hry až po launch a následky. Je tam spousta zdrojů z různých konferencí, webů, diskuzí, podcastů a videí. Ultimátní souhrn všeho, jak moc CDPR o hře lhalo a co všechno ve hře není nebo je někde jinde lepší.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Nejvíc mě na tom asi mrzí to mrtvý město a hloupý NPC. To by tu hru strašně vylepšilo, kdyby tam byly aktivity co dělat a kam zajít.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 1. 2021 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Mě tam mrzí tohle a pak možnost plněný Q různými způsoby , jak bylo v tom demu, na to jsem se těšil asi nejvíc.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Sakra, když to človek takhle vidí ve videu, tak je to prostě síla. Je prostě na hovno že se tohle hráč musí dovědět z youtube, místo aby na to poukázali herní weby :/

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Píšeme o té hře prakticky vše, co se dá - pozitivní i negativní. V dojmech jednotlivých redaktorů jste mohl najít i ty, kteří hru jednoznačně odsoudili a odložili: https://www.zing.cz/specialy/96221174/cp2077-dojmy-redakce/ Pravda ale je, že celá ta situace není černobílá a přestože některé kroky CDPR byly extrémně zlovolné, hra samotná se velké skupině hráčů navzdory všemu hodně líbila.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Bylo to myšleno spíš globálně, ale jako nebudu zastírat že v posledních letech mám pocit že se z herních webů vytratila taková ta kritika, šťouravost, ono celkově v herním průmyslu schází taková ta (nadneseně) nekompromisní "investigativní" žurnalistika a proto pak prochází takovéhle praktiky. A spousta lidí má ráda hambáče z McDonaldu nebo KFC ale to neznamená že je to kvalitní burger i když ano i já si ho sem tam dám, nic to na tom ale opravdu nemění.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Hezky shrnuto. Já už viděl sepsané sliby vs. realitu na reditu, ale takhle když to člověk vidí ve videu...působí to až depresivně.

1234
1234
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Jak dlouho potrva nez youtube to video smaze? :D

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 1. 2021 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Jestli fakt je po tomhle videu bude ještě někdo obhajovat, tak já už snad nevím ani co tomu dotyčnému na to říct 😂😂

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Neboj, existují vyloženě braindead lidi, kteří i přes Crowbcatovo video budou hru bránit :)

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Já je rozhodně za tohle neobjajuju, ale zároveň myslím, že už je to docela k ničemu se v tom pořád dokola vrtat a spíš se dívat do budoucna.

mitote
mitote
Level 22 Level 22
18. 1. 2021 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy presne tak , ti co nejvic vrtaji tak by se meli podivat na sebe . me hra hafo bavi . ano ma nedotatky a parkrat me to rozcililo .. :) ale pc verze je goooood

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
18. 1. 2021 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Právě, že ti, kteří se v tom šťourají, tak těm jde o budoucnost nejvíce. Poukazují na chyby, aby se v budoucnu již nikdy nic podobného nestalo a o to tady taky jde. Opravdu nechci, aby vycházely hry nedodělané nebo s polovinou slíbených věcí. Máme tu rok 2021, tak už je načase, aby se s tím hernim průmyslem něco začalo dít a kvalita se celkově zvedla. Ne naopak. A drobným poukazováním na chyby a vyslovení nespokojenosti tím každý může trochu přispět.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Ale tak lidi se chovají, jak kdyby CD Projekt nereagoval a se hrou nic nechtěl udělat. Už jim to lidi dost vysvětlili a oni to určitě moc dobře ví. Vydají prohlášení a lidi je pořád vyhlašují, že lžou? Co jako očekávaJí, že CD Projekt udělá? Odpovím si sám nic, protože tihle plačkové budou nespokojení pořád.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
18. 1. 2021 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Prohlášení bylo super , hlavně next gen ohlášení , kdy se tak nějak čekalo , že to bude z kraje roku, místo toho je to až rok. Dost lidi na to čekalo ,ale refound skončil 3 před ohlášením, to se jim taky povedlo 😂

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
18. 1. 2021 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Tommy: Možná kdyby v tom prohlášení zase nelhali a nebylo to spíš omluva od školáka, co ti slíbí že se napraví ale stejně všichni vědí, že ne :D Byla to spíš formalita a nevšiml jsem si, že by se někde vyjádřili k k těm chybějícím věcem. Ono když se člověk podívá i na to video, tak si uvědomí jak krásně manipulovali už v marketingu a třeba u těch aut to jde krásně vidět, kde v traileru zmiňují jak jen auta jsou vhodná k tuningu, jistě v deníčku atd. řekli že tuning není ale kdo z mass je sleduje? Jediné co možná udělají je to, že opraví chyby ale jako jak někteří věří a tvrdí, že tam přidají všechno co slíbili, tak tomu moc nevěří a přijde mi to krapek naivní.

Lazarski
Lazarski
Level 1 Level 1
18. 1. 2021 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Úžasná kompilace. U některých bugů jsem se fakt nasmál :D Smutné je, že celý tento nedodělaný cirkus zaplatil každý z nás hráčů a ne všichni mohou jen tak mávnout rukou nad ztracenými penězi. Nicméně toto video jasně dokazuje nemilosrdnost digitálního světa, ve kterém je vše vzájemně propojeno, takže příště si snad CDPR i ostatní herní studia dají pozor co, kde, o čem říkají...btw, video archivuji pro budoucí generace :D

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přijde mi, že Jason je na CD Projekt přeci jen trochu vysazený, hledá ve všem senzace. Myslím teď např. to zveličování faktu, že hratelné E3 demo bylo fake. To je v odvětví přeci celkem běžná věc, pamatuju na vývojářský deník od Coryho Balroga, šéfa vývoje God of War, který tam uváděl, jak jejich E3 demo taky dalo strašně moc práce a v té době to neodpovídalo stavu hry, a že se pak se bál, aby zvládli zbytek hry doručit v tak dobrém stavu. Nechci říkat, jestli je tenhle systém dobře nebo špatně, ale asi je to v herním průmyslu prostě běžná věc a nevím, proč z toho dělat takový skandál, jako se píše v článku. Z tohohle důvodu mi přijdou ty články od Jasona nedůvěryhodný, přehnaný, senzace chtivé. Sice je určitě pravda, že v CD Projektu mají problémy, ale když je v tom článku zveličována taková věc, kdo ví co všechno je zveličené.

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Na tom není nic zveličované. Bylo snad v té ukázce GoW z E3 něco, co pak ve finálním produktu nebylo? Ano, ta sekce se udála trochu jinak pak ve finální hře, ale všechny systémy a včetně grafické kvality pak ve hře všechny BYLY. A o to jde. Že ukázali něco, co pak ve finálním produktu není a vlastně ani neměli v té době vůbec naprogramované, i když udávali, že ano. Značka Work-in-progress přeci znamená, že je to rozpracované. Tudíž to ukazuje věci, které už jsou napůl hotové, ale oni očividně vůbec ani neexistovaly. Dá se to přirovnat k dalším fiaskům z minulosti s Watch_Dogs, Anthem, Colonial Marines nebo i R6, kde ty hry vypadaly v ukázkách a i obrázcích mnohdy mnohem lépe než finální produkt. Děje se to určitě často, ale určitě to není běžná věc, aby se ukazovalo něco, co pak není ve hře. 90% firem opravdu ukáže reálnou ukázku nebo trailer ze hry a produktu pak nic z toho nechybí. Ale je tu těch zbylých 10%, které mají tu potřebu ukázat něco, co finální hra mít nakonec nebude. Kde je tedy asi chyba?

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy V Sony ale neslibovali něco, co pak ve finále hra neměla, nebo ano? Technický stav srovnávat nebudu, to by nebylo fér. Vtip je ale v tom, že kdyby takhle lhali všichni, tak si to přece nemusíme nechat líbit ne? Nakonec je to čistej byznys - oni chtějí naše peníze a já už jim je dopředu nikdy nedám. Myslel jsem si, že CDP je s předobjednávkou sázka na jistotu a ouha .-)

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino No, nemluvě o tom, že i jejich Witcher 3 měl vypadat úplně jinak. Ten jejich trailer z VGX by mohl vyprávět, kde dokonce žádný “work-in-progress” napsán nebyl. https://youtu.be/SS7gHiV_TW8 CDPR navíc teď s CP2077 si nyní může potřást rukou s Ubisoftem a EA jako jedni z největších downgradařů herního průmyslu. Nemluvě o těch slibech od samotných vývojářů: https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promised_but_missing_feature_list_will_update/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Tady souhlasím. Tohle dokazuje co píšu v odpovědi Duchino, že lidi jsou schopný nad leččím přimhouřit oči, když by ta hra nedostávala takový backlash za technický stav. Tam ta situace nejspíš byla dost podobná, akorát to nakonec přeci jen ještě nějak zvládli ukočírovat, málokdo remcal, že E3 trailer nebo demo byly hezčí a vývojáři slibovali víc. Převládly pozitivní reakce a situace byla opačná, lidi CD Projekt chválili až nekriticky. No a teď převládly negativní reakce a zase se podle mě hejtuje i to, co by se hejtovat nemuselo, nebo ne do takové míry.. Nevím, asi si tady stěžuju na davovou mentalitu :D

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Duchino:Už jsem podobně odpověděl výše, ale jo, podělali to, že nezvládli doručit co v tom demu slibovali. I když ono se to na ně taky obrací hlavně kvůli tomu technickému stavu, kdyby ta hra aspoň běžela dobře, tak většina lidí bude ochotna přimhouřit oči nad tím, že nějaký featury z dema ve finále nedorazily. Mě akorát zaráží to, jak se ve zprávách jako v tomhle článku, nebo pak v následujících videích na Youtube, dělá, jakoby CD Projekt byl vedle No Man´s Sky první studio, co vydalo demo, které neodpovídá stavu hry. Jsem rád, když se věci uvádí na pravou míru. Takhle se tvoří akorát dobré clickbaity.

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Jo je pravda, že pak nezvládli doručit, co slíbili v demu, to je už pochopitelný, že za to mají negativní reakce. Ale zveličování vidím v tom, že se dělá, jakoby vydávání dem, které ještě nereprezentují aktuální technický stav hry v době vývoje, nebylo normou, ale tak to zkrátka dnes je, na tom samotném faktu nic tak skandálního není. Oni akorát dojeli na to, že tu úroveň v demu nezvládli doručit. Kdyby se jim to povedlo dodělat včas vydání, tak to taky postujou sami ve vývojářských deníčcích, jak byli nervózní, protože ta hra ve skutečnosti nefungovala jako v demu, ale akorát by se tak plácali po ramenech, jak jsou dobrý, že to nakonec stihli. A veřejnost by je za to obdivovala. Jenže se tak nestalo, tak dostávají hate, asi zčásti oprávněný. Jen mě zaráží ten fakt, že se dělá, jako by to bylo nějaká nová věc, představovat na E3 dema, která neodpovídají realitě v době vývoje.

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Je to stejný jako s Anthem. Tehdy po vydání taky vyšel článek, kde bylo řečeno, že to demo z E3 bylo to jediné, co měli tehdy hotové a vůbec neodpovídalo tomu, jak to pak nakonec vypadalo po vydání. Oprávněně pak ta hra hodně rychle zemřela a dostala patřičný hate. Cyberpunk 2077 není žádná výjimka. Takových situací už bylo dost na to, aby si CDPR vzal z toho příklad a neudělal to stejné. Co si člověk zaseje, to taky sklidí. A ten jejich damage control je úplně směšný. Měli natvrdo říct, že si toho vzali až moc a prostě to podělali. Ne, že se budou ohánět recenzemi a vodními znaky na videu. Kde to žijeme?

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Anthem dle mě na tom byl o úroveň hůř. Teda, technický stav nebyl asi špatný, ale opravdu tam chyběl obsah. Tady se jedná víc o ten technický stav, kdyby to bylo technicky v pohodě, tak se reakce dále nesou spíše v duchu počátečních pozitivních recenzí a jen menšina lidí bude vzpomínat, že vlastně ale spousta věcí v té hře chybí nebo není tak dobrá, jako v demu. Jinak myslím, že si sypou popel na hlavu víc, než většina jiných velkých studií. Ale i v téhle omluvné komunikaci jsou faily, protože nemůžou některé věci říct naplno, už jen kvůli těm soudním tahanicím s investory.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Ale tak zase nemůžeme tvořit double standardy, kde v jednu chvíli na vodním znaku "WIP" záleží, ale když se nám to hodí, tak najednou už je to jedno. Jejich damage control je směšný, s tím souhlasím, ale co mají dělat? Držet hubu a dělat na patchích? A pak tady budeme číst články o tom, jak CDPR vydalo rozbitou hru a vysralo se na ni, protože nikdo nic nemluví. Ať udělají jakýkoliv krok, vždy se objeví hate.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Jason je jen novinář, co hledá špínu, tvoří drama nebo přilévá do kotle a krmí outrage komunitu, protože lidi si vlastně chtějí jen stěžovat. Má to kliky, lidi budou reagovat, lidi tohle chtějí číst. Neřekl bych, že je nedůvěryhodný. Myslím že zdroje má ověřené, jako leakerovi se mu dá důvěřovat, tak proč by se nedalo ani teď? Spíš souhlasím s tím, že některé věci... přiostřuje. Zveličuje? Dalo by se říct. Popsal bych to tak, že napíše větu tak, aby na první pohled uspokojila danou skupinku, ale přitom její význam je úplně jednoduchý nebo vlastně nic neříkající. Třeba "demo was almost entirely fake". Člověk vůbec neví co tím myslí. Co bylo na tom demu fake? Jde o to, že vytvořili tohle demo a pak k němu dodělávali hru? Nebo že některé funkce v tom demu vůbec neexistovaly? Nebo že jednoduše některé funkce, co byly v tom demu, odstranili a do plné hry se nedostaly? Ne, člověk vidí "demo was almost entirely fake" a už je oheň na střeše. A když se Schreiera pak na Twitteru zeptáš, co tím myslel, tak si tě zablokuje. Problém s cizím jazykem, na ten reagoval už sám Martin v článku. Pak tu je ještě třeba ta část kdy mluví o výplatách QA týmu. Ta tady třeba chybí, a zareagoval na ni i QA Lead CD Projektu. https://twitter.com/pjpkowski/status/1350120951057428480 A když už jsem se tady rozepsal k tomu článku - Badowski to moc nevychytal, měli se Schreierem udělat rozhovor, takhle si to ještě více pohnojili, ale co už. Raději ať už drží klapačku a vydávaj ty patche.

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Díky za reakci, myslím, že v první půlce lépe vyjadřuješ, co jsem chtěl říct. Asi jsem myslel spíše ten styl psaní, zveličování, přiostřování, jak píšeš, ne že by si to kompletně cucal z prstu.

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny A proč by nemohl napsat, že demo bylo zfakeováné? To už se opravdu nesmí nic nazývat pravými jmény? Prostě to natvrdo řekl tak, jak to je a pokud si člověk k tomu bude chtít zjistit víc, tak si to v tom článku zjistí. Nebo, jak si to představuješ, aby to napsal? “Demo includes things that never existed and some things that existed” = “demo was almost entirely fake”. To mi přijde už na palici vyhledávat problém v názvech věcí. Prostě to nazval pravým jménem a napsal pravdu. Pravda je bohužel někdy pro některé nepříjemná a zde je to vidět.

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Já myslím že na slovech, která jako novinář použiješ, dost záleží. A nemusí to být tak komplikované, jak píšeš. Je rozdíl, kdyby napsal, "parts of the demo weren´t programmed yet" a "demo was almost entirely fake." Akorát to zní míň emociálně, nejsou to tak silná slova. A Jason určitě jako profesionál v oboru ty věty netvoří náhodně, ale účelně.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Demo je venku víc jak 2 roky, někteří lidi jej maj nakoukáno, jak rodiče Ulici, hra je měsíc venku, a do teď nikdo nic takového neřekl, nikdo si ničeho nevšiml, ale teď pan Schreier s tím přišel, tak najednou všichni prozřeli, a vidí, jak to demo bylo fake. Můžete mi tedy ukázat kde, co je na tom "almost entirely fake"? Protože já bych řekl, že většina toho dema vypovídá finálnímu vydání. Nějaká ta mechanika chybí, CC si prošel úpravou, příběh poupraven, ale hratelností, svět to vypadá stejně. Pod "almost entirely fake" demem si představím třeba kauzu s Bioshock Infinite, ale tohle ne.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Zvláštní, když Ubi ukázal demo The Division, tak lidi nadávali při betě že to tak nevypadá a byl oheň a střeše, když u Far Cry 3 v ukázce měli jen víc vegetace než ve výsledné hře, byl oheň na střeše a to nic z toho nedosahovalo CP77, u kterého je to náhle normální :D

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Mně se zdá že Cyberpunk má od vydání ohně na střeše teda dost :D

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Myslím že ani ne, jasně na herních webech možná ale když se na to člověk podívá nějak v globálu, tak bych řekl že to ještě není tak hrozný jak by mohlo a mělo být. I zde, podobně jako třeba u TLoU2 jsou ty negativní ohlasy spíš minorita, hlasitá ale stále minrita. Tady v diskuzích je to vlastně takové hádání se na pískovišti, kdy se neustále dohadujeme ti jedni a ti samí dokolečka :D Takový Division, tam to snad tehdy neobhajoval nikdo :D

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech No nevím, mně se zdá že je toho všude plno. Už jen ty refundy a že jim klesly akcie od 30 % a investoři je žalujou, mají teda mnohem větší škody než Ubisoft tenkrát s Division. Nevím, jak moc víc by za to měli platit. Ono zase to není tak, že by Cyberpunk byl úplný shit, pod těmi technickými nedodělky je to pořád nadprůměrná hra, která dokáže bavit a vtáhnout (tady už se jedná samozřejmě čistě o můj subjektivní názor).

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Akcie klesly ještě před vydáním ale to je krátkodobý stav, brzy se to vyšplhá zpět a CP77 se jim "zaplatil" hned první den prodejů. Věřím že teď jsou čísla hodně nad těma 13mega, po finanční stránce myslím že ti je úspěch, spíš si ohrozili nějaké ty dlouhodobé prodeje. Žaloba je spíš jenom taková třešnička na dortu, ono ani s tím vyšetřováním v polsku to není tak horké. Jak za mě osobně byl tohle pro CDPR jen pohlavek ale zasloužil by si pořádnou facku a hned na to pěstí, protože to co předvedli pro mě osobně strká Ubi i EA do kapsy a takový první Watch Dogs vedle toho vypadá jako drobnost, tohle je někde na úrovni Anthemu. PS: Nebo co takový Battlefront 2, co ten schytal kvůli blbým mikrotransakcím a kartičkám se nedá taky ani srovnávat :D

IceFire
IceFire
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Vždyť jim tu hru stáhli i ze Sony obchodu, mají kvůli tomu refundy, dělají omluvný prohlášení a videa aby minimalizovali škody, kdy jim ty akcie stoupnou, je otázka. Jasný, vývoj se zaplatil, ale jim jde taky o ty dlouhodobé prodeje, prodeje dlc, aby o tu značku byl zájem i do budoucna atd., musí se teď sakra snažit aby napravili reputaci. Měsíc po vydání se o tom pořád vydávají články a je toho plný Youtube, jaký mají ve studiu problémy. To mi přijde jako pořádná facka. Nemyslím si, že měli lidi z CD Projektu pěkný Vánoce :D Oproti tomu Division takovej flame nedostala, prodávala se určitě taky, že z ní byli lidi jinak málo nadšení a spíš byly vidět negativní reakce bude tím, že to nebyla tak skvělá hra. EA má na kontě nějaký PR průšvih každou chvíli, tak už jsou na to lidi citliví, ale ono to taky neznamená, že se jim ten Battlefront nezaplatil.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire Sony jim to stáhla z jejich blbosti, právě kvůli tomu refundu ne kvůli technickému stavu, prostě sony má v tomhle dost nekompromisní politiku a peníze vrací jen v případě, že hru nespustíš ale CDPR prostě náhle prohlásil jestli chcete běžte to vracet :D Takže to bylo to nejrozumnější co Sony mohla udělat aby to nemusela nestále dokolečka řešit. Omluvný prohlášení bylo spíš aby se neřeklo, bylo to spíš ze strany PR nutnost, ve stylu na hře se pracuje nebojte, k tomu si nasypali trochu popelu na hlavu. Prostě myslím že za to co předvedli by si zasloužili mnohem víc jako společnost, to je můj osobní názor.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech U Cyberpunku pro to mám pochopení, protože bylo stokrát řečeno, že jde o WIP footage. U toho TD a FC3 to tam není nikde napsané ani řečené. Potom, jak začalo CDPR oznamovat "tohle je fuč", "tohle jsme odstranili", tak už jsem si začal myslet, že to 2018 demo se vůbec nebude podobat finální hře s tím, jak všechno odstraňují. Ale pak ta hra vyšla, tu část jsem si prošel a to co jsem zažil byla většina toho co jsem viděl a některé věci mi přišly i lepší.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 1. 2021 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny V tom demu ani tak nejde o to co tam ukazuje ,ale o čem mluví, interakce s gangy, nejživější město jaké bylo dosud uděláno, denní a noční rutiny NPC a asi to nejdůležitější ,možnosti jak splnit daný Q, takhle rozvětvená možnost jak ho splnit je pouze zde, nikde v jiné misi jsem teda nenašel , že bych mohl Q udělat tolika způsoby max je to A,B a někdy ani to ne.Je tam toho dost a to mi přijde jako daleko větší závazek , než že jsem tam neviděl chlapka co jede C elektrickém křesílku apod. Ještě bych dodal , když utíkat na konci dema, tak mate několik možnosti , jak místnost opustit, před bojem s bosem , jediná funkční možnost je ta, co je v tom demu, ponechali tam tu pro netrunera, ale musite mít lvl 20 , což je nemožný , je to začátek hry , ale jeden typek to zkoušel grindoval na lvl 20 a stejně vám to hra nedovolí , cesta je tam nedodělaná , ta hra s tím proste nepočítá, já si myslím , že tohle mluví za vše.

jgfghhhgg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IceFire 1st playable a benchmark demo v jednom pro presentaci (vertical a horizontal slice) je bezny co se tyce produkce. Vertical je zbezne cela hra beze vsech featur, horizontal je neoptimalizovanej nastrel levelu s finalnim gameplayem (aspon jak by to melo vypadat), kterej ma vypadat jako finalni cast. Takze mas pravdu. Napr. i Watch dogs, nebo AC tim trpi - normalne se to nepredvadi na verejnosti, pokud ti jako managementu netece do bot napr. pred koncem fiskalniho roku, nebo v tomhle pripade chaosu co se tyce oznamovani ps5.... ucel tech dem slouzi k tomu, aby sis uvedomil zhruba velikost a cenu finalni produkce, ale na druhou stranu by to nemelo byt urceno verejnosti. Pokud vydali benchmark demo a nebyli toho schopni dostat, tak je treba rict, ze CDPR nebyli nikdy extra kamaradi s konzolovym vyvojem. Ale do budoucna maji naslapnuto vyborne - maji visibilitu i prodeje a timto ziskaji neocenitelny zkusenosti ( trial by fire - ale je pltreba si ty lidi i udrzet. U nich by to nemel byt problem).

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel se musí myslet na to, že dokud budou recenzenti dostávat za recenze peníze, tak je jasné, že se většina bude držet tak nějak toho mainstreamu a nebudou si moct zcela dovolit napálit nějaké hře nižší hodnocení, jelikož to pak může/nemusí poskvrnit nejen tu stránku, na které to napíšou, ale i pověst toho recenzenta. Taková je bohužel doba. Nicméně je to přesně tak, jak jsem psal v článku o těch spekulacích ohledně údajného vývojáře CP. Recenzenti, kteří tomu napálili 9-10/10 by se měli za to stydět, že tím podporují takovéhle bazmeky. Až v budoucnu budou vycházet nebo dostávat ocenění Hra roka naprosto technicky příšerné hry, které budou i měsíc po vydání padat nebo při vydání zbyde v nich jen kostra toho, co bylo reálně naslíbeno a publikováno veřejnosti, poděkujte tomu jen právě jim, že tleskají nedodělávkám. Pokud takový CP dostal 9/10, tak např. RDR2 by mělo dostat aspoň 12/10, který vyšel technicky špičkový, obsahoval to, co měl a bylo slibeno a graficky nad úrovní. Je jen jeden z mnoha příkladů, jak by se měli budoucí hry hodnotit, když technicky tragický a obsahově nedokončený s teleportující se AI CP dostal 9/10.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Víceméně celý váš text naznačuje, že hodnocení hry by se mělo odvíjet jen od jejího technického stavu. Ale co třeba recenzenti, kterým RDR2 přišlo strašlivě pomalé a nudné? Ti nemají právo hře udělit nízké hodnocení, bez ohledu na to, v jak dobrém technickém stavu je? Co se snažím říct - technický stav hry je jen jednou z jejích vlastností a všichni myslím známe příklady, kdy navzdory slabšímu technickému stavu hra rozhodně stála za to (namátkou třeba ten Skyrim nebo Ark: Survival Evolved). Pokud jde o moji recenzi C77, jasně jsem v ní zmiňoval, jaké technické problémy hra obsahuje. Recenze přece není jen o číslu.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Tak ty technické problémy se mají objevit i v tom hodnotícím čísle, tak o tři body méně a ne napálit rozbité hře 9/10, to že to má dobrý příběh a dobře se to hraje je jen alibismus, hra má být hodnocena číslem jako celek a ne že rozbitá hra která padá několikrát do hodiny dostane 9/10,to už potom smrdí úplatky ze strany Studí a vydavatelů!Pokud se někomu RDR2 zda nudné, tak samozřejmě má právo dat nižší známku.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Jenže ty technické problémy právě s patchem 1.02 do velké míry zmizely. Například padání se změnilo z "několikrát do hodiny" na "jednou za několik hodin", což už je srovnatelné s "vymazlenými" tituly typu Uncharted 4. Ale jak jsem psal už 12.12. jinde, ano, bez patche by si hra zasloužila tak 3/10.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Mě ta hra i s nejnovějším patchem padá několikrát do hodiny a těch bugu co si člověk během hraní všimne, to se mi v žádné jiné hře nestalo v takovém množství, takž 1,02 padání hry nevyřešilo a ani další!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Jaká platforma, případně jaká konfigurace?

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel PS4 verze hrana na PS5, zrovna včera jsem to po skoro třech týdnech zkoušel a nic moc se nezměnilo, akorát sem musel stáhnout další patch u kterého sem změnu fakt nepostřehl!

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Já hru dohrál se vším všudy do 52 hodin a z toho mi to 22x spadlo na PS5 podle historie chyb. Tzn., že mi to vždy jednou do 2 hodin spadlo a to i po posledním 1.06 patchi. Na konzolích je tohle bohužel tedy standard u téhle hry a to už je měsíc a něco po vydání. Neskutečný.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel No tak to nevím že by 1.2 něco vyřešil, leda to divné rozmazání ale prakticky jsem si podle CP77 mohl nastavit hodinky protože na PS5 to padalo fakt minimálně co 2 hodiny, spíš ale častěji, a když to spadne při závěrečných titulkách tak to už je moc i na mě. Popravdě tolik hlášení o chybě jsem neposlal za celou dobu co hraji na konzolích. Jako upřímně nevím jestli jsem na tohle klikař ale jestli jsem předtím viděl tu hlášku tak 3 do roka tak je to moc.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Já jsem po 1.02 hrál snad sedm hodin bez problému, než mi to poprvé crashlo. Tak nevím, nejspíš záleží i na tom, jak to člověk hraje apod. Každopádně srovnání 1.0 a 1.02 bylo jako den a noc. Ne náhodou skoro všechna ta proslavená "nejvtipnější" videa na Youtube pochází z verze bez patche (včetně "je to prý známka sajbrpanku" 😀 ).

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Vzhledem k tomu, že jsem dělal jen ty větší příběhové side questy a hlavní linku, tak nevím čím bych to mohl rozbíjet, dokonce jsem přestal používat brokovnici protože nějakým záhadným způsobem nepřátele prostřelila až do steny přes texturu a pak na mě křičeli skrz ní a já je nemohl zabít :D, taky jsem naprosto kašlal na ty generické vedlejšáky v Ubi stylu. Jo, to co je na disku je prakticky nejaká alpha verze ale tak snad tu nebudeme brát ani v potaz, protože v té to většina snad ani nehrála ale tvrdit že 1.2 byl v pohodě, mi přijde hodně odvážný. Hold ale možná má někdo víc štěstí v tomhle u téhle hry než já, protože ono ani s posledním patchem to není žádná sláva a jsem zvědavý co přijde teď.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Taková byla moje zkušenost. Netvrdím, že to někdo nemohl mít jinak. Ačkoliv to tak někomu možná nepřipadá, nemám žádný problém akceptovat a respektovat jiné zkušenosti a názory jiných hráčů. Jen se snažím dodat vysvětlení a argumenty pro ty moje. C77 rozhodně dodnes není v ideálním stavu, ale ten pokrok, co udělali od 1.0, je gigantický.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Svalovat padání hry na to jakym stylem člověk hraje už je fakt ubohost a alibismus ve prospěch CD projektu Lie!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Každý zkušený tester videoher vám potvrdí, že je relativně snadné vypozorovat mechaniky nebo třeba lokace (streaming body apod.) ve hrách, které způsobují konkrétní problémy.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech PS: Musím říct, že to věčné vymlouvání se na skoro deset let starý Skyrim už mi přijde přehnaný, myslím že dnes už jsou standarty taky trochu jinde a takový KCD dostal co si zasloužil oprávněně ale tady se budeme tvářit že je to vlastně ok, protože před deseti lety byla hra která byla rozbitá ale byla super (ale zase jí nechyběla polovina věcí :-D ). Jako nezní vám tohle trochu přitaženě a stejná obhajoba by se dala přenést třeba na Valhallu která ale není ani z poloviny tak rozbitá.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Šlo mi pouze o tu pointu, že technický stav nemusí být nejdůležitější a rozhodně není jediným kritériem, podle kterého by se měla hodnotit hra. Skyrim bylo snadné přirovnání, ale klidně použiju třeba čerstvou hru z loňska - Deadly Premonition 2 řada zasvěcených označila za jejich hru roku, přestože běžela místy 10 fps.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Nevím, asi bych úplně neporovnával volbu hry roku s recenzí, hru roku si můžu vybrat podle celkového zážitku, nebo jen příběhu, já třeba v 2019 vybral A Plagua Tale, protože si mě získal ale zase kdybych měl hru hodnotit, vím že tam měla několik nedostatků a dal bych jí tak možná max 8? I když osobně číselný hodnocení nemám rád, dnes už prakticky nemají smysl když celé je to tak zdegenerovaný že za průměrnou hru se spíš považuje 7/10. Prostě tak nějam mám pocit že hra roku nutně nemusí být ta nejdokonalejší hra ale zase recenze by měla u hry poukázat na nedostatky, i třeba právě nenaplněné sliby, poukázat a být víc kritická. Protože jak jinak hráče informovat o tom že je nesplnili, že to konkurence dělá líp atd. Tohle všechno by se prostě mělo brát u hodnocení vpotaz, pak to porovnat s konkurencí, a pak nějaký výsledný dojem, jo je je to takový makový ale prostě mě si ta hra získala atd.

Robert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no po aktualizaci se akorat opravnene vymlouva ze hra dostala 9 a 10/10 coz je presne to o cem mluvim. Vy date hre v tomhke stavu 9 z 10 protoze slibi ze to opravi... ste vlastne podporovaci tohodle jednani, nikoli nestranny recenzenti. 9/10 je naprostej prestrel, a ty obhajoby toho jsou a navzdy budou chaby, prachy vladnou svetu

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert Hodnocení rozhodně neudělujeme podle nějakých "slibů, že to opraví". Jenže v době, kdy jsem recenzi psal, vycházely první velké patche a na vlastní oči jsem viděl ta velká zlepšení, kterýma hra procházela - před 1.02 například chyběly dialogy a animace, rozlišení se propadalo apod. Po 1.02 byly tyto problémy pryč. Nešlo tedy o reakce na nějaké sliby, ale o vlastní zkušenost s citelným zlepšením hry. (schválně jsem ji kvůli tomu po každém patchi rozehrál od začátku znovu)

XspyCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejhorší na tom je , že i u nás jistí "novináři" téhle zabugované kopírce dali bez nátlaku 10/10 .....a to už je váżně na zamyšlenou , jak že herní novinařina deformuje herní trh . Za desítku v tomhle stavu bych se styděl a určitě bych s nima nemával na svoji obhajobu ....

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XspyCZ Myslíte tím Fiolu ? Který je pro prachy a sponzoring ochotný udělat cokoli?😂

Duna()

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Presne tak, ted se CDPR bude ohanet recenzemi viz text nahore "my jsme dostali devitkove recenze" a je to opet zacarovany kruh a recenzenti jsou soucasti pokriveneho herniho prumyslu a jeste schvaluji jejich pristup a posveti to vysokym hodnocenim. Vubec bych se nedivil, kdyby recenzenti a media co se zivi kritikou vymizela za par let, protoze uz ted je malokdo bere vazne a jsou spis vyuzivana jen jako marketingove medium a to v dnesni dobe funguje mnohem lepe pro mlade streameri/youtuberi a jiny bullshit tohoto typu. Z meho okoli neznam cloveka co by bral vazne recenze a to se pohybuji ve vyvoji softwaru, ne v hernim, ale bankovnim. V dnesni dobe uz v podstate neberu vazne recenze vubec a spis se pousmeju nad tim, co jsou lide schopni ohodnotit 9/10 body...

Robert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duna() Amen

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ještě k recenzím , hlavně tomu jak hra dostávala devítky/desítky! Při hodnocení by seel brát ohled stav v jakem ji recenzenti dostali a ne brát ohledy na to že vývojáři slíbili že se to opraví v day one patchi, protože to pak není objektivní hodnocení, pokud hra padá a má hromadu bugu neměla by dostatvic jak 4/10 ani s argumentaci že to má jinak dobrý příběh ne skvělou hratelnost, když má hra velké množství bugu, tak by hodnocení nemělo přelézt 7/10, pokud rozbitá hra dostane 9/10 , tak je to jen důkazem neobjektivity recenzentů a že recenzenti jsou spíš součástí PR marketingu! Recenzeti by tu měli být pro hráče a ne pro herní společnosti a ještě je bránit a je to i důkaz že recenze v posledních letech ztratily svou váhu a lidí by na ně vůbec neměli brát ohled , ale počkat až hra bude delší dobu venku a dát spíš na názory objektivních hráčů, ne těch semletých hypem a už vůbec ne PR recenzentům!

1234
1234
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Presne, ten nazor uz mam dlouho. Recenze od novinaru jsou uz hodne dlouho pro smich, nadeje je, ze si to cim dal vic lidi uvedomuje.

Prosím více inzerce
Prosím více inzerce
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Přesně tak... Nezapomínejte, že většina recenzí z "ověřených" magazínů slouží výhradně pro PR účely. Hra zkrátka obdrží známku, která se od ní očekává. Vlivem tlaku většiny si pak málokdo dovolí hru kritizovat. Je ale důležité si uvědomit, že za to mohou i samotní hráči. Před vydáním obdrželo několik serverů špatné ohlasy za nízkou známku - je to přece hra od CDPR a oni si dovolují dát "jen" 8/10???

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Prosím více inzerce Já bych to s tou propagandou tak žhavě neviděl. Řekl bych, že horší kvalita recenzentů je dána hlavně tím, že tradiční papírová média, kde se dříve autorům slušně platilo, se dnes horko těžko drží nad vodou a na web zkrátka píše kdokoli, kdo má čas a chuť to za těch pár šupů nebo zdarma splácat dohromady. Často tak recenzent nemá ani tolik nahráno, co průměrný čtenář herních webů a u těch zkušenějších je zas konkurence natolik malá, že je to nenutí držet si rozumnou kvalitu.

1234
1234
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Hele ja si pamatuju recenzi tady na zingu na prvni last of us, kdy recenzent mel jeste koule a naparil tomu 8/10. Jenze pak se na nej vrhli sony fanboyove a div mu nevyhrozvali smrti. Pak to zmenili na 9/10 aby byl klid. ... A to si uvedomte, ze to byl prvni dil, zadna zavedena znacka. Stacilo, ze je to sony exkluzivita a hra od naughty dog. K smichu.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Anebo recenzent neměl tak velké technické problémy s hrou, nebo ho tak nevyrušovaly ze hry, která ho neuvěřitelně bavila. Každý máme ty hranice jinde. Někdo vybouchne vzteky, když mu zaT-pozuje nahý V na motorce, a někdo dostane záchvat smíchu. Všichni chcete objektivitu, ale někde zapomínáte na tu vaši vlastní. Jako vím, že je to asi obtížné pochopit tu skupinu, kterou hra baví, když vám hra skoro nefunguje, ale prodeje, recenze a i ty ohlasy, které se vám nelíbí, značí to, že tak strašné to u některých není, tak se to jednoduše snažte pochopit.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Tak třeba recenze Last of US 2, kde se pan Zavřel choval jako zaměstnanec marketingového oddělení Sony, to už bylo u mně docela za čárou objektivity recenzenta, ať mi jinak může přijít jako člověk v pohodě a že u velkých her v recenzích chyby nereflektuje ve výsledném hodnocení.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush TLOU2 vyhrála 241 různých ocenění za hru roku po celém světě, včetně 82 přímo od hráčů samotných. Možná byste místo směšných obvinění mohl prostě uznat, že ačkoliv se vám nelíbí, je ta hra mimořádně kvalitní.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Po tom masivním hypu a reklamě se ani nedivím že to má tolik cen, protože vždy když se něco protlačuje ať už je to huda, filmy seriály , hry tak to potom sbírá různé ceny, ale ty ceny pro mne že stupidniho scénáře hry a nelogického chování postav neudělají dobrou hru!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Tady bych naopak mohl argumentovat tím, že po těch leacích a měsíce trvající obrovské antikampani youtuberů a influencerů proti hře je naopak zázrak, že si hru vůbec někdo koupil a dovolil si i přiznat, že se mu líbila. Odpůrci hry byli celý rok mnohem hlasitější, než její fanoušci.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Ale ta hra má přece objektivní nedostatky. Přeju každému, ať ho CP2077 baví, ale vždyť to na starých konzolích opravdu nefunguje dobře, vždyť tam opravdu není funkční systém policie, mapa, volby, které ovlivňují děj. Je to vážně stejný engine jako ve Witcheru 3, ale na sestavě, kde Witcher jede na high/FHD/60 fps se ta hra skoro nehýbe. Vždyť se tam opravdu s gorilla arms nedají otevřít každé dveře. Vždyť tam opravdu fyzika nefunguje a to ani při jízdě vozem. Mám pokračovat? To není o tom, že na tohle recenzent nenarazil nebo tomu nepřisuzoval váhu. O čem tu recenzi pak chce psát? O tom, že ho to baví? Nepíše přeci mamince z tábora, ale podává nějakou informaci veřejnosti.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Ale většině tady vadí to číselné hodnocení, kterým se Badowski bránil. Vím, že policie nefunguje. Vím, že co krok, to mám pocit, že něco chybí. Vím, že se GPS neoddaluje při vyšších rychlostech. Souhlasím s tím, že tyhle věci by měly být aspoň napsány v recenzi, ale na finálním zhodnocení záleží na člověku a jak moc mu tyto věci vadily, protože třeba ta hra obsahuje mechaniky, které převyšují ty nedodělky. Nebo i přestože jsou ty mechaniky průměrné, lze si s nimi nadělat tolik zábavy, že se od hry neodtrhnete. A teď babo raď, jak mám hru zhodnotit. Mám ji dát 8/10 protože, ačkoliv je to technicky průměr, strávil jsem u hry stovky hodin? Čtenář si musí sám zjistit, jestli má podobný vkus, v tomto případě i hranice, jako recenzent. Tak či tak, snad pod každou recenzí je zmiňováno, že text je důležitější než číslo. Ale najednou, pan Badowski se začne ohánět čislama, tak začne záležet i na číslu recenze. Co jsi chtěl říct s těmi volbami, které ovlivňují děj? Že tam nejsou? Že jsou jen na oko? Že jich je tam málo? Kde bylo řečeno něco o tom, že s gorilla arms můžeš otevřít každé dveře? Jako takhle, gameplaye nás možná navedly k tomu si myslet, že gorilla arms nám pomohou s otevíráním dveří, ale to je ono, my jsme si to jen mysleli, že je to tak. Pokud vím, tak nikdo neřekl, že to tak opravdu bude. A já vím, že se tohle většině teď nelíbí, ale "WIP". O jaké fyzice se bavíme? Ragdoll fyzika? Mě se třeba líbí, jak NPC zakopávají a házejí držky o mrtvoly :D Fyzika vozidel je dost pochybná, to jo, snad na ní více zapracují. Prozatím můžeme využít modifikace, které ji vylepšují. Pokud vím W3 jede na Redenginu 3, Cyberpunk na Redenginu 4. To chceš aby Cyberpunk vypadal a běžel stejně jako W3 před šesti lety? Tuhle stížnost nechápu. Jako ta optimalizace Cyberpunku na PC není nijak extra super, ale takhle... WD Legion jsem musel hrát na mix středních, vysokých a ultra s DLSS, abych měl aspoň těch 60. Cyberpunk hraju na maximální detaily s DLSS a pokud se nedostanu do čtvrti se spoustou NPC (jejichž počet lze navíc v nastavení snížit, pokud vás to tolik trápí), tak jsem nad 60fps. Možná, že tady bude problém s AMD kartami? Podobně jak u Valhally s kartami Nvidie?

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Ok, nemám o těch misích takový přehled, ale 2% voleb nemají váhu a dopad? To se mi zdá sakra málo. Jestli je to pravda, tak to potom nějaký Skyrim, Divinity a další RPG, mají 0,....%. Vždyť i Witcher 3 na tom není o nic lépe, nebo já nevím, proč to je problém tady, ale jinde ne. Ale jo, W2, tam to bylo super. Co jsem si ale v tom článku všiml a na co jsem si dokázal vzpomenout je, že není nikde zmíněný Brick a dopad toho, jak vyřídíš Maelstorm (kromě toho co se stane při té misi a s Meredith), tak to tady asi nemusí být všechno tak přesné a úplné. Oproti W3 jsem si ale v Cyberpunku všiml, že tady přibyly rozhodnutí, které přidávají na osobnosti vaši postavy. Mám za sebou tři průchody, při prvním jsem hrál, jak bych normálně hrál, plnil vše, snažil se dělat co se dalo, prostě dobrák. Při druhém průchodu jsem si ale řekl, že zkusím hrát arogantního corpo a ono to šlo a cítil jsem se špatně, jak jinak. Vím že to není žádná novinka, Mass Effect už tohle uměl, ale i tyhle rozhodnutí přidávají na tom roleplayingu.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Asura už tu házel linky. Ano, GA měly podle původních vyjádření sloužit pro páčení dveří a volby měly být rozsáhlejší, nyní spíše připomínají třetí Mass Effect - tedy na konci se pro něco rozhodnu a v podstatě je jedno, jak jsem se předchozích xx hodin choval. Mě by spíš zajímaly ty mechaniky hry, které vyváží zmíněné nedostatky. Vždyť ve všech recenzích, které dávají vysoké známky jsou jako hlavní argumenty brány grafika, která podle mě dost závisí na čem člověk hraje (pokud máš RTX nVidii tak asi v pohodě, ale jak píšu před tím, to je dnes highend) a pak už jen prý ten feeling, atmosféra města. To je zkrátka pro mě málo, aby to vyvážilo bugy, nefunkčnost a absenci tak zásadních věcí v městské akci jako systém policie, uživatelské rozhraní (je to nepřehledné a to úplně zbytečně), mapu (nejen tu minimapu, i worldmap je nepřehledná skrumáž), AI kohokoliv včetně bossů. kteří zdánlivou inteligenci berou ze scriptů nebo ten jízdní model, nemožnost prostřelit pneumatiky (to je i dnes dost zásadní věc při pronásledování policií) a ještě bych toho fakt našel hodně. Určitě tohle není o ničem jiném, než že se člověk (recenzent) nechal strhnout reklamou a má růžové brýle. Napsat líbí se mi, baví mě, dávám 10 si podle nemůže profesionál dovolit, měl by mít nějaký klíč k tomu, jak k hodnocení dospět. Jako ve škole prostě boduje jednotlivé aspekty a výsledný počet bodů mu pak dá známku. Nebo jako průměr známek za jednotlivé prvky, když budu postupovat jako pan Zavřel tak na stupnici od 1 do 10 by to bylo: grafika 10, atmosféra 10, gameplay 2, příběh 5, technická stránka 5, tj. 6,4. Hodnotil bych tedy 6 z 10 a to za předpokladu, že bych vůbec neměl žádné výhrady ke grafice (mám, vše v oddílu postprocessing je hnus) i atmosféře (pár mrakodrapů a šílená rádia se mi taky nelíbí).

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Já bych hodnotil 8,5/10 nakonec. Když jsem začal hru hrát, tak jsem si říkal 6, 7, 8/10 maximálně. Ale po dalším a dalším hraní, už jsem si říkal 8, 9/10. 9 by ale bylo moc a 8 není moc spešl. Grafika i bez ray tracingu vypadá skvěle a hra mi běží lépe než jiné, nedávno vydané AAA hry. Design města, objektů, oblečení, cyberware, prostě ten nádech cyberpunk žánru mě překvapil. Ačkoliv je NPC AI mrtvá, jejich počet na scéně dokáže naladit tu hustou atmosféru města. A shodí vám fps. Ale mě taková basic AI kolemjdoucích stačí. Soundtrack je topovka, jak písně v rádiu, jako třeba takový návykový, na první pohled roztomilý Pon Pon Shit, tak i hudba v soubojích. Adamczyk, Przybylowicz a spol. odvedli úžasnou práci. Málo kdy se stává, že bych si stáhl herní soundtrack. Nevím jak u ostatních, ale mě postavy a příběhy přišly skvěle napsané. Ne všechny samozřejmě, ale na spoustu postav a vedlejších questů půjde těžko zapomenout a doufám taky, že se v budoucnu dočkáme více obsahu s nimi. Třeba linka s Peralezem. Gameplay mi náramně sedl. Souboje můžu řešit jako v Doomu, nebo z dálky nezištně vyklidit celou oblast pár quickhacky nebo sniperkou, nebo misi splním stealthem, který zezačátku je takový neohrabaný, ale později s více perky, už to jde raz dva. Meče jsem ještě nepoužil (a to hraji už potřetí), ale chystám se na ně. Gunplay bych označil za nejlepší v singleplayerovém RPG z fpp. Vím že hodně slyšíme ostatní mluvit o tom, jak by byli radši za tpp, a tak musím říct, že ta fpp je tady skvěle udělána. Necítím se jako levitující kamera jak ve Skyrimu třeba, ale tím, že v dialozích NPC s vaší postavou interagují, dotýkají se vás, mám pocit, že mám skutečně tělo a "jsem ve hře". Nejsem jenom divák. Auta nejsou mým oblíbeným prostředkem, spíše jezdím motorkou, ale taky se raději pohybuji po městě pěšky s double jumpem. Takový parkour je též zábava. Objevíte easter eggy, narazíte na skryté místa s legendárním lootem. Pozor ale na šikmé plochy, zabijí. Já tam prostě vidím toho Zaklínače 3, akorát ta hra má o dost lepší gameplay a RPG prvky, kromě dialogových rozhodnutí. A ten technický stav. Samozřejmě mi vadí ty bugy, glitche, hru jsem musel restartovat minimálně desetkrát. Crashe zatím žádné. Každopádně ale nic co by mě nějak na hru nasralo. Většině glitchům se zasměju, nebo rychle přejdu a pokračuju v hraní. Trápí mě to, že u některých questů, když je skončíš, máš pocit, že tohle nemá být konec, že by měl ještě pokračovat, třeba výše zmíněná linka s Peralezem. Spousta věcí je nedomyšlených, některé nefungují jak mají, na druhou stranu, hra skrývá i detaily, které, když se podíváte na její stav, vás možná překvapí, že tam vůbec jsou. Hra je nevybalancovaná, ale to mi tak moc nevadí. Ovládání je neohrabané, ale to jsem vyřešil modem. Policie by potřebovala dotáhnout, ta je tragická. AI řidičů by mohla lépe reagovat na vaši postavu. Přijde mi jednoduše, že to co CDPR zvládlo u Zaklínače 3, zvládlo i tady. S tím ale, že se hra odehrává jinde, museli přidat nové systémy, mechaniky a ty mají zde problémy. Fyzika aut, policie, AI NPC nebo to oddalování GPS, kdy ve W3 tohle potřeba nebylo, když kůň tak rychle neběží. Což lze taky vyřešit modem btw. Vypadá to, jako by hru zkompletovali nedávno a pak začali do ní cpát ty nové systémy, na které jim už nezbyl čas, protože hru chtěli vydat před příchodem nové generace konzolí. Bohužel. Takže tak. Takhle ta hra u mě vyvažuje ty nedostatky.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Víceméně souhlasím, až na "...dát spíš na názory objektivních hráčů...". Pokud už člověk odehrál nějaký ty desítky her, tak je nejlpší dát na svůj vlastní názor. Přečíst nějaký recenze, vybrat si z nich to nejpodstatnější, podívat se třeba na nějaký videa, ze kterých se lehce dá udělat představa o tom, jak se hra hraje a vypadá. Já to takhle praktikuju a ještě se mi nestalo, že bych koupil něco, co je absolutní propadák.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Porovnejte si to demo s výslednou hrou. Hotová hra vypadá a hraje se lépe, než to demo." To jsem přesně udělal. V demu nějací chuligáni stali u Jackieho auta, pár minut poté je pronásledovali a mohli jsme střílet z auta. Mohla to být zajímavá interakce s gangy. Ve finální hře nic, až na to střílení z auta na začátku. Poté v další misi s Jackiem. Jackie rozráží dveře a vrhne se na chlapa s kulometem. Po tomhle jsem čekal víc bojových improvizací, ale bohužel. Návštěva Maelstormu. Sedíme na gauči, komunikujeme a poté máme kromě možnosti dialogu i akci vytáhnout na jejich šéfa zbraň. Atmosféra se v tu dobu otočila o 180 stupňů. Ve finále opět nic nebo hrozně málo. Takže za mě demo ukázalo to "nejlepší" a přirozeně mi navodilo dojem, že se hra se bude podobně hrát po celou hru. Místo toho zmizelo lezení po stěně, hackování skrze optický kabel, x slíbených věci jsme ani v tom demu neviděli a dostali třeba nefunkční policii. "Chybějící funkce jsou běžnou součástí vývojového procesu" Ale vodsaď pocaď... Přijde mi, že tam chybí velký kus hry. I Zaklínač je měl, ale v mnohem menší míře.

XspyCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Pozor, ale to hackování s kabelem tam stále je, ale funguje divně .I v postranních misích se můžete na chodbách či vedle automatu připojit k terminálu a po číselném kvízu vám naskáče pár bodíků k přerozdělení do statistik .. všechno sděleno textem a spíš zdržení než nějaká návaznost k ději či tomu co právě děláte .....

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XspyCZ Pokud myslíš ten káblík co máš zapojený v ruce, tak o tom jsem nemluvil. Měl jsem na mysli ten drát, který v demu fungoval tak, žes ho "hodil" na nepřítele a tím se do něj hacknul. Pokud vím, tak tuhle funkci odstranili a používáš ten drát jako bič. Přišlo mi to docela jako fajn věc a za mě by byla větší zábava, kdybych se musel k cíli alespoň nějak přiblížit, než se na něj z dálky podívat a hackovat. Na druhou stanu ten bič jako zbraň je zábavný a má docela pěkný dosah. Kdyby se to spojilo dohormady jako hackovací věc a jako nouzková zbraň, bylo by to super.

SlayGwynned

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Uhm, tak funguje vertical-slice

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak koukám další výmluvy jak je zvykem a to obhajování se recenzemi ale pobavilo :D

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže to posrali recenzenti, protože desítky už dostali. Pár chudáků, s nadějí na lepší zítřky, nepožádalo o refund, takže nějakej získ z toho bude. A zbytek se okecá.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
16. 1. 2021 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Pokud si hra nezaslouží dobré hodnocení, proč ji tolik hráčů uvedlo jako jejich hru roku?

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Protože fanboyove CD projektu, kteří by si nechali i nasrat na hlavu, kteří si pořád myslí že jsou pro ně hráči na prvním místě a nechápou že vedení CD projektu jde hlavně o prachy!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Statisticky je nepravděpodobné, že by tolik lidí byli samí fanboyové. To by pak dávalo smysl, že stejně silné skupiny budou hlasovat i pro jiné hry.

Back Pa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Ale jo, je to o fanatismu. Však ta hra jede dobře až na highend PC, na staré generaci konzolí to je skoro nehratelné, na nové už je to lepší, ale tu má minimum hráčů. Chybí hodně obsahu. Tak jak to může mít tak dobré hodnocení, když to není díky fanboyům? Mě to na RX 5700XT a R9 3900X běží tak tak v 1080p, což je pro mě nehratelné rozlišení. V 1440p ta hra jede jak na konzolích. Už na Ultra ta hra vypadá nic moc (ty fleky místo zadních světel aut, lol, nefunkční HDR, palmy na úrovni Last of Us 2,... ) a fakt nechci snižovat detaily a koukat na mazanici. Mám ve hře 17 hodin, po kterých jsem to vzdal. Udělat to Ubisoft, tak ho všichni, i redakce roznesou. Ale dneska se nedá na recenze moc spoléhat, protože někdy bývá hodně věcí zatajeno z důvodu "nebudeš psát moc o záporech hry, nebo už další nedostaneš".

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Back Pa Za 20 let kariéry herního novináře jsem ani jednou nezažil, že by někdo, kdokoliv, z ČR nebo zahraničí, byť jen naznačil "nebudeš psát o záporech hry, nebo už další nedostaneš". Opravdu mě fascinuje, kolik lidí v dnešní době vidí nesmyslné konspirace na každém kroku.

Back Pa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Jasně, možná to neřeknou rovnou, ale skoro každá hra má dané, co se může a co nemůže zveřejnit v recenzi. Někdy to jsou blbosti, ale někdy to jsou hodně důležité informace, které kolikrát můžou ohrozit prodeje hry. Bohužel, čtenář se to většinou nedozví, protože NDA. A kolikrát to NDA je i na několik let, kdy to pak už stejně nebude nikoho zajímat. Sám mám pár takových NDA podepsaných. Jedno mám dokonce na 5 let.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Back Pa Všechna herní NDA na recenze mají termín pouze do vydání hry, pak už je vše povoleno. (občas tam ale bývá prosba nebo doporučení, abychom ani potom nekazili zážitek hráčům spoilery)

Back Pa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Tak záleží, co se testuje, nejde jenom o finální verze, ale třeba i ty testovací. Spoilery jsou jasné, ty nikdo normální nemůže psát. Ale kolik redakcí napsalo, že Cyberpunk běží opravdu mizerně na PC? Snad nikdo si nějak víc na ten stav, před vydáním, nestěžoval, nehledě na to, že redakce raději ani konzolové verze nedostali. A právě ten čas před vydáním je nejdůležitější. Další věc je, kolik redakcí si dovolí zhejtit nějakou hru od velkých studií, viz stav třeba Cyberpunku. Přeci jenom kolikrát až žasnu, jak hry sbírají samé 10 nebo 9 a přitom to jsou nudné, zabugované hry. Je to sice individuální, ale i tak. Ale herní studia jsou zatím zlaté oproti tomu, co si dovoluje nVidia.

XspyCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Protože herní sucho a Cyberpunk od autorů opěvované série Witcher přece nemůže být srajda. No a nakonec stejně jako Kojima ...kdyby udělal simulátor klikání na hlodavce , tak se najdou fanatici i mezi herními novináři , co budou hledat filosofický přesah takového morhuhnu .... Ano kultura kriplů a její PR recenzenti ;)

K_A_I
K_A_I
Level 34 Level 34
16. 1. 2021 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Důvod v mém okolí je jasný... Jsou to hráči co ten rok hráli právě jen Cyberbug(popř NHL/FIFU) . Ale jasný tak to nebude všude a jsem jen v jisté bublině :-)

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Nejprodávanější hrou roku je fifa a stovky milionů lidí denně hrajou fortnite. O jejich kvalitě to ale nic nevypovídá. Já jen doufám, že pokud si z toho někdo bude chtít vzít příklad, tak pouze odstrašující. A takové vydání hry se už zase nějakou dobu nebude opakovat.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 FIFA pouze dokazuje oblíbenost toho sportu a Fortnite je objektivně skvělá hra s naprosto bezprecedentní podporou vývojářů, byť vám třeba nesedne (já třeba také nehraji LOLko, ale zároveň mám zdravý respekt k jeho obrovskému úspěchu).

Daniel17M.
Daniel17M.
Level 31 Level 31
16. 1. 2021 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel to není dobrý argument. Naopak mizerný. Ceny popularity ≠ kvalita. Navíc i v rámci GOTY je to mizérie. https://www.gameawards.net Martine jste chytrý člověk, dobře oba víme, že GOTY je většinou pro ty hry, o kterých se nejvíce mluví a mají největší hype a +- jak takž dopadnou.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Mizérie? Mě na tomhle seznamu přijde každá ta vítězná GOTY hra jako zasloužená. Zároveň to je seznam, který kombinuje názory odborných komisí, profesionálních novinářů i zcela svobodného hlasování široké veřejnosti. Nevím, zda jsem chytrý člověk, ale vím zcela jistě, že většina normálních lidí (včetně herních novinářů) vybírá GOTY podle toho, co jim opravdu přišlo nejlepší. Zbytečně hledáte jakousi konspiraci někde, kde není. Stačí se podívat třeba na diskuze týmu Kinda Funny Games, Easy Allies nebo GiantBomb, abyste zjistil, že i novináři jsou v první řadě hlavně hráči, kteří prostě hrají a chválí to, co se jim opravdu líbí.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Podle mě je CP77 stále ještě příliš čerstvá hra, z hodně lidí nevyprchalo takové to hype a řekl bych "zaslepenost" kdy si tu hru potřebují obhájit, že nečekali na na něco průměrného a nefunkčního. Hlavně CDPR, co si budeme nalhávat mají takové PR oddělení jako nikdo jiný a hráči si je idealizují jako nikoho, lžou stejně jako ostatní jestli ne víc, ale u nich se to prostě přehlíží a stále jsou vnímání jako nějaká parta nadšenců z garáže. Jako to mají opravdu na jedničku a nedivím se, že tam jde tolik peněz. Spíš mě zajímá jak si hra povede třeba za půl roku, zda si na ní vzpomenou hráči v anketách a bude bojovat o přední příčky nebo ne.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Ok, určitě souhlasím, že hodně lidí má tendenci upřednostňovat čerstvé zážitky a v prosinci si už třeba ani pořádně nevzpomenou, jak byli na jaře nadšení třeba z Final Fantasy VII remake 😐

Daniel17M.
Daniel17M.
Level 31 Level 31
17. 1. 2021 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel oba dobře víme, že opravdu ty nejlepší hry se na tyhle žebříčky nikdy nedostanou do top pozic. To jako bych řekl, že Queen jsou špatní, jelikož nikdy nevyhráli Grammy. Tohle vůbec nic neznamená. Vůbec nic. Jinak 21 GOTY Je mizérie na největší hype v histori.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Já nic takového nevím, neznám hudební průmysl dostatečně zblízka, abych to takhle mohl porovnat. Tipnul bych ale, že funguje poněkud odlišně od videoher. Grammy je navíc jedna jediná anketa/soutěž, která může mít poměrně politické pozadí, přesně jako Oskaři. Ale na tom GOTY webu se díváme na agregát mnoha naprosto odlišných zhodnocení z celého světa. Jinak souhlasím, že 21 GOTY je relativně málo s ohledem na ten potenciál, který hra původně měla. Ale třeba to druhé místo s obrovským náskokem v anketě tady na Zingu mě opravdu příjemně překvapilo. V diskuzích pod články pak najdete dlouhé příspěvky od lidí, kteří vysvětlují, proč se jim hra tak líbila (a samozřejmě také od těch, kdo to mají naopak). Obecně jsem ale z toho poměřování docela unavený a vážně přemýšlím nad tím, že jak hodnocení v recenzích, tak hlasování o hře roku 2021 pojmeme poněkud odlišně.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Celkově mi přijde, že z hromady hráčů a jejich hodnocení her, se v roce 2020 stali absolutní degeneráti. Viz TLOU2 nebo Cyberpunk. Takovej shitfest rozhodně v dřívějších letech nebyl.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Když takhle ošklivě píšete o druhých, většinou to vypovídá také nehezké věci o vás. Různým lidem se líbí různé věci, nevím, proč z toho pořád někteří mají potřebu dělat válku.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Já teda nevím, ale to, co se dělo/děje v diskuzích u těhle dvou her jsem za svůj herní život ještě nezažil.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
17. 1. 2021 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Tak na tom se shodneme 👌

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 1. 2021 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tommy Dobra pokud bychom brali hodnocení jako tákove, tak souhlasím , že ty komentáře byly sem tam extrém , já se na to dívám trochu i jinak , stejně jako jde dopředu vývoj her( grafika mechaniky ) tak s tím se vyvýjejí i hráči , jsou zvyklí na nějaký standart , co za léta už dostali, kdyby teď vyšel například skyrim, tak by je dnešní komunita ukamenovala úplně stejně, vem te si donedávna ještě jak UBI prezentoval svoje hry např. watchdogs 1 lidem se to hodně nelíbilo a jak časem změnili svoji politiku, tady to umocnila neuvěřitelně klamavá reklam a strašná touha na te hře vydělat balík, merche- já jsem u žádné hry v předprodeji neviděl tak obrovsky merch, nemluvě o CE které měli strašně přepálenou cenu. Já jsem rad a nedivím se ,že jsou zde lidi , co jsou nasraný. Myslím si, že jsme jako herní komunita ušli taky pěknou cestu a je jedno na čem hraješ , měli bychom držet za jeden provaz , tady to byl očividný podvod a blaf na hráče a věřím , že si tohle zas hodně dlouho nikdo nedovolí, zavírat před tím oči nebo tvrdit ,že zdroj je nespolehlivej, přičemž když člověk jen trochu zapne mozek , tak mu musí dojít , že po těch všech odkladech je tam víc než zrnko pravdy.Kdo ví ,třeba se nám jednou povede odstranit i ty mikrotransakce.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas To máš naprostou pravdu. Myslím, že kdyby se v době, kdy všude začali cpát mikrotranskakce, silně ozývali hráči i novináři, jako je to u mnoha věcí teď, tak to mohlo vypadat úplně jinak.

Daniel17M.
Daniel17M.
Level 31 Level 31
17. 1. 2021 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel "Grammy je navíc jedna jediná anketa/soutěž, která může mít poměrně politické pozadí" To se pleteš. Aktuálně je to skoro v každém odvětví. Podívej se kam se dostali Oskaři. Tam mají už kvóty. https://www.lidovky.cz/kultura/posledni-hrebicek-do-rakve-oscari-si-u-filmu-zacnou-kvotami-vynucovat-rasovou-a-sexualni-rozmanitost.A200909_100651_ln_kultura_jto To samé je u her, možná v menší míře, ale je. TLOU2 je příklad hry, která byla vytvářena tak, aby prostě pobrala, co nejvíce cen. Politická korektnost je naprosto do oči bijící v každém velkém odvětví zábavy a nabrala takových obludných rozměrů, že bude těžko se dostávat zpátky. Osobně si myslím, že cesty zpátky není. U her je specifické, že už je to průmysl větší než filmový, tvoří se dost často přehnaný hype, který firmy zvětšují až do vydání, tomu dost často pomáhají herní weby. Pak je těžko posuzovat jestli za výslednými známky stojí kvalita či hype, Kritici filmoví a herní. Do toho se pouštět nebudu, vidím tam obrovské tlačenky, co má být jak hodnocené apod. Svět aktuálně není v dobré kondici. O tom není sporu.

XspyCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Spíš všechny herní skvosty , které ocenily i budoucí hráči byly ve své době prodejním propadákem ...A tady to funguje i naopak ... nejprodávanější hra nakonec není kdovíjaký skvost a jediné v co autoři teď doufají je to že na ně nebude plivat celé mainstreamové publikum a někomu se třeba jako budget verze zalíbí...

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Co si budem. Je smutné, že hru roku vyhraje hra, která musela být i stažena z digitálního obchodu jako žádná jiná předtím. Už jen kvůli tomu by ta hra za žádnou cenu neměla dostat GOTY či jinou cenu nebo vysoké hodnocení. Snižuje to pak hodnotu celkově toho ocenění a hlavně to plive na dřívější vítěze, kteří byly třeba technicky na špičce. Nebo i jiné hry, které dostaly na frak kvůli své technické stránce a nižší hodnocení jen kvůli tomu. Naštěstí se ale internet probouzí a lidé prozřeli, že CDPR opravdu není žádný spasitel herního průmyslu. Právě naopak. A uvádět jako argument, že spousta lidi tomu dala Hru roku je fakt k smíchu, jelikož se u každé hry najde procento lidí, kteří tu hru budou bránit už jen z principu, takže to vůbec nic neznamená.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Pro mě je hrou roku HL: Alyx a co se týče open-world adventur, tak i jinak vcelku generická Valhalla mi příjde o dost kvalitnější než CP.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 1. 2021 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0isy Hra byla stažena, kvůli technickým problémům na konzoli. Ten zbytek - příběh, postavy, atmosféra, hudba, gameplay, design světa jsou pro některé dost dobré na to, aby je hra i přes svoje negativní stránky bavila. Přes 10 miliónů lidí na PC nemusí mít se hrou nějaké extra velké problémy, anebo je mají, ale ta hra je i přesto neuvěřitelně baví. Ty hranice máme každý jinde. Jaká hra loni měla ty pozitivní stránky tak dobré, jako Cyberpunk? Spousta z vás možná ani o těch stránkách neví, protože jste hru nehráli, nebo hráli jenom chvilku a pak skončili, kvůli technickému stavu, jak potom chcete být v těchto konverzacích objektivní? Hades se hlásil o GOTY, Alyx bylo také populární, ale ani jedno nedosáhlo na takový počet lidí, jako Cyberpunk. Obě dvě hry jsem hrál a vím o jejich kvalitách, ale žádná mě nebavila tak, jako Cyberpunk. A pokud někoho ano, tak pořád musíte pochopit, že Hades a Alyx nemají takovou herní komunitu jako Cyberpunk. Samozřejmě, pak tu jsou hry z PS4 (TLOU2, GoT), které by taky spousta lidí ocenila GOTY, ale tady na PC ta komunita není tak rozdělená, protože tady těch populárních her, jako Cyberpunk, moc nebylo, takže je celkem jasné, že ti co hlasovali pro GOTY Cyberpunku, jsou převážně PC hráči.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Ano, hlasování veřejnosti je vždycky krásná věc. Výhru CP77 bych přirovnal k půšvihu typu Miloš Zeman prezidentem nebo Tomáš Ortel Zlatým slavíkem. Každá komunita má svou reprezentaci, jakou si zaslouží a to má bohužel i ta naše herní.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Taky se mi přístup recenzentů nelíbí. Vždyť oni často rozhodují o prodejích, pokud dají hře tak vysoké hodnocení. Recenze by měla vypovídat i o něčem dalším, než jen o dojmech recenzenta, jako např. jaká je optimalizace na PC a pokud vychází na více velkých platforem, tak jak se hraje na všech. Ať s tím hodnocením klidně týden počkají, pokud všechny verze nemají. Dát hře, která je na dnešním mainstreamu PC (1060 + čtyřjádro) jakž takž hratelná a na nové generaci konzolí padá + na staré je téměř nehratelná a to nepočítám mraky nesplněných slibů, dát jí devítku... no nezlobte se na mě, ale nežádá si tohle nějakou úpravu původní recenze?

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Tak co si budeme, většina recenzí CP77 mi přijde zvláštní a zrovna recenzenti a herní weby by si těch slibů a keců CDPR měli být vědomi nejvíc, přesto už je zázrak když zmínili technický stav víc než odstavečkem. Třeba takový Games byl naprosto k smíchu, jak spěchal za každou cenu aby to měl první a pak sepsali to co sepsali. Stejně tak by se asi recenzet měl umět podívat na hru tak trochu nestranně, porovnat mechaniky s konkurencí a co je dnes standart, protože to u čeho se bavím nemusí být nutně skvělá hra, královsky jsem se bavil u takového Metal Gear Survive ale když se na tu hru podívám s odstupem nenapálil bych tomu ani šestku :D

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Taky si myslím, že recenzent by měl mít zejména přehled o tom, co už vyšlo a jak ty samé mechaniky fungovaly jinde, protože nebudeme přeci pořád dokola objevovat Ameriku. Jestli za rok CDP s velkou pompou vydá DLC, ve kterém vás policie bude chtít zatknout potom, co se nenecháte zkontrolovat při spáchání přestupku, taky si z toho na zadek nesednu, ale hádám, že tady se to bude vynášet do nebes.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To nové vyjádření Badowskiho je zoufalost a hašení požáru, který si sami chamtivci způsobili!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
16. 1. 2021 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Podle mě udělali zásadní chybu, že prostě neposkytli Jasonovi oficiální rozhovor. Vývojáři a vydavatelé by měli umět vystoupit před novináři a reagovat na jejich dotazy, ne se schovávat za předchystanými tiskovými zprávami či předtočenými videi. Komunikace je základní stavební kámen lidské společnosti, bez ní se nikam nepohneme.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Tak ono je vidět jak se po úspěchu Zaklínače 3 , který jim stoupl do hlavy se to studio změnilo tak že je to až hodně smutné...

Jakub Lenk
Jakub Lenk
Level 6 Level 6
17. 1. 2021 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Tady je jasne videt, ze se boji neco rict kvuli akcionarum a mozna i soudnim sporum.

Mong
Mong
Level 39 Level 39
16. 1. 2021 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Schreier a jeho anonymni zdroje? Ignore... Herni zurnalistika o sobe dava ledacos vedet, kdyz z podobny postavicky dela "nejvýznamnějšího herniho novinare". Nic ve zlym.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mong Tady se někomu nelíbí pravda o CD projektu Lie 😂

Daniel17M.

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně jak jsem tu psal, ta hra nikdy už nebude mít slíbený obsah. Navždy to bude zklamaní. Sedmičková hra. Navždy. Největší hype v dějinách, aktuálně nejdražší hra historie a výsledek všichni známe.

kingroad144
kingroad144
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel17M. Jako třeba KCD? Také tam neuvidíme nikdy to co bylo slibováno a jaká je to skvělá hra. Hold na některé funkce si ve hrách musíme ještě počkat, evidentně je problém některé věci do her implementovat, ale všechno jde dopředu, dlouho to trvat nebude.

Daniel17M.

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingroad144 haha. všechny věci, co slibovali, už dávno byly implantované v jiných hrách. Neslibovali nic revolučního. Že dodali svět na úrovni 20 let staré hry, je obří fail na to, kolik měli zaměstnanců a jaký rozpočet. KCD ani Cyberpunk nejsou skvělé hry. Jsou jen mírně nadprůměrné hry. A nauč se význam slova hold.

CRYPT
CRYPT
Level 12 Level 12
16. 1. 2021 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja to docetl po "prescasy a rozpady rodin" a dal jsem to cist prestal... Toto je nejvetsi stupidita, co se clovek jako "omluvu" muze docist... U pasu nabiraji vzdy a dost pradepodobne v 3smennem provozu prescasy zadny "vyvojar" praskat nebude.... Jinak zase, vedeni to posralo? to tam neni zodpovedna osoba/y za kvalitu? Pamatuji si, x let zpatky, jak jsem delal antikorozniho technika na ocelovych konstrukcich... Rekneme ze zaruka na nejakou kci, ktera sla potom na ropnou plosinu, ci byla primo soucasti ropne plosiny, v extremne agresivnim prostredi byla 5-10 let, ale AO uprava by spadla za mesic.... to by byl ficak a hadejte za kym by se prvni slo... Co delala kontrola? A az potom by se slo k vyrobe, co zleho se stalo, ze nater nevydrzel pozadovanou lhutu.... Me se CyberBug libil co se tyce pribehove stranky, postavy byly sympaticke a pekne napsane, side questy i pres repetitivnost byly porad zabavne, ale tim to hasne... Optimalizace (PC) naprosto 0 (kdyz to porovnam s Far Cry, nebo Assasinem nebo s cokoliv od Rockstaru (viz https://www.youtube.com/watch?v=z0POJRoRCzw ) a bugfest v takovem stylu, co jsem v zivote nezazil...

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo, to je tak když vedení je přemoudřelá banda hovad. Taktika "To vyřešíme za pochodu" stojí vždycky za prd a přístup "Je mi fuk, že to nejde... já to chci takhle". Do propagace narvali tolik peněz, že nahypovali lidi a dopadlo to tak jak to dopadlo. Za mě osobně (hráno na PC se štěstím, že jsem minimum bugu a nerozbily mi hru) je to "jen" dobrá hra, takových 7/10. Není jednoduchý to zhodnotit. Ikdyž jsem se u hry bavil a v budoucnu si ji dám určitě znova, prostě mi tam chybí ty slíbený věci.

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo CD projektu Lie šlo hlavně o prachy a o to aby hru prodali dvakrát 😂Ta chamtivost po úspěchu Zaklínače 3 je totálně pohltila!

Johny
Johny
Level 20 Level 20
16. 1. 2021 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush To, že hru chtěli prodat dvakrát nepobírám. Neustále tvrdili, že když si koupíš hru na old-gen, dostaneš ji zdarma na next-gen. Kde je v tomhle ten double-dip prosím? Kdyby to udělali stylem Rockstaru s GTA V, nic neříkám, ale tady tohle nechápu.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
16. 1. 2021 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny V případě konzolových launchů existuje trend, že zákazníci nakupují ve velkém launchové hry, které by třeba jinak ani nehráli - chtějí pořádně vyzkoušet jejich nový stroj a vidět, co dokáže. Myslím, že kromě jiného CDPR doufal třeba i v tento efekt. Zároveň bylo také slyšet dost hlasů hráčů, kteří před vydáním hry říkali, že si hru pořídí až na nové konzole, aby si nekazili zážitek její slabší verzí (to ještě netušili, jak velký ten problém bude).

skylines
skylines
Level 0 Level 0
16. 1. 2021 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tolik textu a v něm nic co by už někde nebylo řečeno a nedokázal by to vydedukovat člověk aniž by mluvil s 20 vývojáři. :D Schreierovi pořád nevěřím ani slovo a to ani zdaleka není díky CDProjektu. Co vím tak nikdy nepřišel s ničím co by nešlo zaměnit za dedukci a ty jeho zdroje typu "zrovna jsem dotelefonoval s" taky moc nepomáhají. :D Zveřejnil vůbec někdy nějaký zásadní interní dokument co by nebyl z druhé ruky? :D

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines To já mu zase věřím a naopak nevěřím chamtivým lhářům z CD projektu Lie!To že hra potřebovala ještě tak rok, dva ve vývojové fázi je na ní dost vidět a že se vedení rozhodlo to vydat loni před Vánoci kvůli jejich touze po penězích 😂 aneb jak tu někteří fanboyove a sektáři CD projektu Lie tvrdí o hráče jim jde , ale až na posledním místě ( chamtivost je svině a už dokázala zničit více studií a společností) a proto ani za mák nevěřím prohlášením Iwinskeho a dalších chamtivych zakladatelů CD projektu Lie!

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Tobě ta situace dobře leze na mozek, v každé diskuzi zvracíš to samý :D

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
16. 1. 2021 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines V každém jeho příběhu jsou konkrétní příklady situací, které si IMHO nemohl vymyslet - příběhy a výroky z různých porad, věci, které mi jako vývojáři dávají perfektní smysl, ale netipl bych, že si je jakýkoliv novinář dokáže sám od sebe vymyslet. Jeho kniha je pak kapitola sama o sobě, tam myslím o reálnosti zdrojů nikdo nepochybuje.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
18. 1. 2021 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Dobrý scénárista přijde s uvěřitelným příběhem o cestování mezi světy, objevováním vesmíru, planet a prvním kontaktu s jinou inteligentní formou včetně forem komunikace ale to neznamená že na vesmírné lodi procestoval vesmír kde pokecal s alienama. A to i když mu to mnoho vědců posvětí že by to tak opravdu mohlo být. A ani to nemusí dokládat tím že zrovna dotelefonoval s pěti šediváky.

Bonpar
Bonpar
Level 20 Level 20
16. 1. 2021 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Tys věděl, že to E3 demo bylo fake na kterém ztratili několik měsíců? Že houfně odcházeli hlavní vývojáři? Že vlastně není možné opravit AI policie, protože policie byla přidána velmi pozdě a vlastně není co opravit? To jsou pro mě nové informace, které jsem dřív nezaznamenal.

SlayGwynned

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bonpar To E3 demo je vertical-slice, questy zostaly skoro iste takže to neny fake. Tak to v hernom priemysle funguje.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
18. 1. 2021 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bonpar Tak E3 demo není fake. Je to klasická ukázka jakou prezentují i všichni ostatní. Jeho struktura, dabing, assety atd jsou ve hře použité. Možná tě to překvapí ale jen máloco na E3 je reálně hráno a to co ano je často dělané samostatně právě pro E3. O odchodech vývojářů bylo mnoho článků - určitě nějaké budou i tady a když se ti za zády spawne policista tak musí být jasno i mé babče že se na tom moc práce neodvelo a určitě to není plánovaný design. Je jasně vidět že je to nouzovka - v podstatě placeholder který nahrazuje systém který se nestihl uspokojivě debugovat tak se tam nalepilo tohle což je taky běžná praxe i když to většinou nebývá takhle evidentní. Nic z toho nemusím dokládat vymyšleným hovorem s "pěti" vývojáři. :D

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
16. 1. 2021 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aniž bych mluvil s vývojáři, nějak takhle jsem si představoval vývoj hry. Prostě začalo se na ní makat dýl, levá ruka neví co dělá pravá noha, vedení a jejich ego na vzestupu, bude to ta nejlepší hra a musíme ji vydat brzy, protože o hře vůbec nemluvíme a lidé na to už dlouho čekají. Přitom stačilo a ono to snad i bylo, že se řeklo kdy se natvrdo začalo na hře makat, říct, jsou velké změny ve hře, vydáme to až bude vše šlapat a tím ubrat na tlaku. chápu je v tom hodně ale, jako investoři, vedení celé společnosti atd. ale to si kurňa po tom, co vím ,že vývoj zaplatí předobjednávky nikdo nedá 2 a 2 dohromady a nenapadne ho, co za průser vyjde ven? Nechápu pak to vedení.

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
16. 1. 2021 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když je vedení nahovno, tak to je RIP, to vedení neodejde, odejdou ti kvalitní vývojáři. Stejnej scénář jako Bioware, Blizzard atd.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
16. 1. 2021 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 To stejný vedení tam je od založení firmy a má za sebou hyperúspěšnou trilogii Zaklínač a nyní 15+ millionovej Cyberpunk. Což neznamená, že nejsou lidi a nemůžou dělat chyby, vydání Cyberpunku posrali a přiznali to, ale nějací nýmandi to taky nejsou. A dá se předpokládat, že tohle byla dostatečně studená sprcha aby se z ní poučili.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul No, přiznali to... omluvili se za stav na starých konzolích (aby ne, když je to na nich umění hrát) a vymysleli si, že konzolové verze nebyly hotové a tak se k recenzím odesílaly jen PC verze (srovnej Zing a jejich stažená recenze z PS). Prohlásili za lež, že by to ve firmě vypadalo tak, jak psal jistý nespokojený zaměstnanec, ale nikde toto tvrzení nepodepřeli jediným faktem. Rozporují Schreierův článek, ale sami s ním rozhovor odmítli. Na PC verzi jsou podle svých slov hrdí, přitom hra jede slušně jen na highendech. K chybějícím prvků hry jako takové (UI, mapa, AI, vertikálnost města, RPG prvky, větvení příběhu) a jejich doplnění se samo vedení oficiálně nevyjadřuje.

Robert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No proste pruser od zacatku do konce, a podle toho hra vypadala. Pak jste jako herni novinari prisli vy a dali tomu 9/10 protoze "cyberpunk" a tim jste se pripojili k tomu pruseru i vy tim, ze jste ho nejen schvalili, ale doporucili ostatnim aby za to vyplazli 60e, a tim to taky schvalili. Uplne stejnej fail jako CDPR ste tu predvedli vy.

bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert Ač s tou recenzi nesouhlasím a jsem od začátku silně proti té hře , ač mám doma CE na kterou se spíše smutně koukám , tak zde se musím Martina zastat, recenzoval hru kterou dostal + byli informace ,že se spousta věcí opraví 1day patchem. Co jsem tak četl , tak jeho příběh pohltil natolik , že dokázal přejít nedostatky, nedodělky. I tak ale bych zde raději viděl alespoň tu 8 😁. Ale sto lidi sto chuti :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
16. 1. 2021 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert Psal jsem to už pod minulý článek o C77, tak to s dovolením jen zopakuji/copypastnu: **Hru jsem hodnotil podle toho, jak jsem se u jejího hraní bavil.**Tomu odpovídá číslo na konci recenze. V recenzi jsem také podrobně rozebíral, jaké typy bugů se ve hře objevují a jak často. A zda je možné s nimi hru dohrát a užít si její příběh. V té době navíc docházelo k drastickým změnám díky prvním velkým patchům. Ne náhodou jsem hru v recenzi přirovnával ke Skyrimu, který šel v době vydání také rozbít na milion způsobů, ale zároveň nabízel mimořádný zážitek. Recenzí přitom naše psaní o hře nekončilo a třeba v článku z 12.12. (několik dní před tím, než jakýkoliv český magazín udělil nižší známku) jsem napsal, že hra dle mého zaslouží devítku na novém HW, sedmičku na starém a trojku bez patche: https://www.zing.cz/specialy/96221014/zdrcujici-kritika-c77-na-starych-konzolich/ Následně bylo vidět, že ačkoliv některé hra velmi zklamala, jiní z ní naopak byli totálně nadšení, viz. třeba zde: https://www.zing.cz/specialy/96221174/cp2077-dojmy-redakce/ Potom málem vyhrála také čtenářské hlasování o hru roku (s trojnásobným náskokem před hrou na třetím místě). https://www.zing.cz/specialy/96222984/hry-roku-2020-podle-ctenaru-zingu/ Ano, hra je po některých stránkách velký průšvih, ale přesto se mnoha lidem očividně líbí. Já si (navzdory bugům a některým designovým slabinám) čas strávený s Jackiem, Judy, Gorem, Panam a Johnym v Night City i jeho okolí opravdu užil, budu na něj dlouho vzpomínat a moc se těším, že se tam v DLC vrátím.

Pan X

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel To je vážně objektivní hodnocení, hru jsem hodnotil podle toho jak jsem se bavil-mluvi za vše, takovouhle recenzi můžeš psát na steamu, myslel jsem že zing má trošku uroven 👁️

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan X Ono objektivní recenze je docela abstraktní pojem. Nikdy nejde napsat čistě objektivní recenzi, vždy se do ní bude promítat autorův názor a jeho myšlenky. Stejně jako se každá hra nemůže líbit/nelíbit úplně všem hráčům.

N0isy
N0isy
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Není nic lehčího než k recenzi připsat další hodnocení z jiných verzí. Ať už slovní či číselné. Nebo tam nedat hodnocení žádné, dokud se vše neopraví atd. Ne, tady se jednoznačně zvolil postup “dáme tomu 9/10 a řekneme, jak výborná ta hra je, ať nejsme pozadu za ostatními weby, i když to na konzolích skoro nejde ani spustit”.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert A proto ta hra se tak dobře hraje a dobře vypadá? Aha. Víc takových průserů, prosím.

kingroad144
kingroad144
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert I přes technickou stránku hry si cyberpunk na PS4pro užívám. Nahráno mám přes 80h (syst. Času - takže ve skutečnosti více- ne jednou jsem zemřel při hraní na hard) a neměl jsem zatím jediný gamebreak-bugg. Když to budu srovnávat např. s AC Valhalla tam se také pomaleji načítají textury, načítání oproti necelé minutě v cyberpunku, jsou minuty asi 4 a o rozlišení se také nemůžeme bavit (detaily postav atd.) No a příběhově je cyberpunk také na jiné úrovni, je strhující, emotivní a prostě ti dá do ruky papír a tužku a piš si svůj příběh. Jak říkám, mám nahráno přes 80h a neměl jsem žádné fatální problémy, které by mi bránili se na toto číslo vyšplhat.

Angeller

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingroad144 Všichni kdo to dohrají na starých konzolích před patchem, by měli být zapsání do knihy rekordů, za neskonalou odvahu k sebepoškozování :D

Pan X

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robert True, hru jsem si užil ale hodnocení 9/10 je vážně výsměch, akorát ukazuje neobjektivní hodnocení a snižuje hodnovernost místních recenzentu, ono to ale není nikde o moc jiné, nevím kdo tyto hodnocení vytváří nebo kým jsou ovlivněny, hnus chudáci vyvojari

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
16. 1. 2021 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi jsou hloupí... pro mě měl být Cyberpunk přelom v lidské inteligenci... bohužel jsem si jen potvrdil, že jsme stále hloupí... CP77 je stejný případ jako momentální vládní nařízení ohledně covidu... prostě na palici...

Reklama
Reklama