10/10 bych čekal u naprosto perfektních her bez bugů a technických nedostatků, což Stalker 2 opravdu není. Jasně, může se stát, že má recenzent štěstí a za celou dobu na nic nenarazí, i když v tomhle případě je to vysoce nepravděpodobné, ale i přesto by se to mělo brát v potaz a aspoň bodík za to ubrat. Pan Zavřel je ale opravdu na hlavu a dokazuje to každou novou recenzí. Nejdřív Veilguard, teď tohle.
Zavřel má ale pravdu. Každá autorova recenze odráží jen jeho názory a vkus. A toto je krásná ukázka toho, že Zavřelův vkus je naprosto mizerný a řídit by se jím člověk měl opravdu jen na vlastní nebezpečí a pokud mu nevadí vyhodit peníze za odpad. 😀
To není žádný nový díl. Very Little Nightmares vyšlo již v roce 2019. To, že hru přidali do Apple Arcade z ní nedělá nový díl… Doporučuji, aby se autor příště lépe informoval než vypustí takové dezinfo. 😀
@Kotaro
Rád bych viděl ten šrot. Nevšiml jsem si, že by se mnou lidé na jiném webu nějak extra nesouhlasili. Spíše naopak. Zde je to očividně stejné viz palce nahoru. Ale rád vás nechám ve své falešné iluzi. :D A narozdíl od vás se nebudu uchylovat k urážkám, jelikož mám nějakou úroveň.
Ano, protože domorodci se určitě nějakým LGBT věnovali. Nechápu, co to v takovéhle hře vůbec dělá. Tohle je taková šaškárna až je mi líto, že jsem tu hru tenkrát kupoval a tím tohle podpořil.
A co takhle být objektivní a hodit do článku i nenadšené reakce, kterých je v podstatě stejně možná i více než těch pozitivních? To se ale nehodí do krámu, že?
@skylines
Já mám ve hře nahráno přes 100 hodin. Všechny relikvie kromě time trialů a žádná splácanina to rozhodně není. Famózní vypiplaná hratelnost, někdy až brutální levely, pokud to člověk chce vše dohrát bez smrti a spousta nových mechanik. Spíše mi přijde, že je to pro některé moc těžké, tak hned radši nálepkují, jaká je to blbost.
@skylines
Doporučil bych si to opravdu nejdříve zahrát než psát nesmysly. Je to pravý další díl Crashe se vším všudy a zároveň jeden z nejlepších dílů, ne-li z platformovek, který vyšel.
A tak to dopadá, když se začne tahat do her politika a něčí agenda. Tyhle věci prostě do her nepatří a je vidět, že to akorát škodí. Nic víc. Kdyby to nechali na pokoji, tak těch pár ukřičených aktivistických nýmandů, kteří si ve finále tu hru ani nezahrají, opět zalezou tam, odkud přišli.
@Keeper
Že jsou stejné ale nutně neznamená, že jsou opravdu špatné. 95% věci, které tam měly být tam jsou. Graficky jsou pěkné, ve většině případů funguji bez problému až na par bugů, ale hlavně, Ubisoft se určitě neposmívá ostatním firmám a nevytahuje se, jak je lepší než ostatní jako některé tweety od CDPR. CDPR akorát sklízí, co si zaseli. Nic víc, nic min.
Asi jsem jeden z mála, ale jelikož jsem měl vždy spíše PlayStation a maximálně GameBoye, tak Ocarinu jsem si užil až na PC v emulátoru. I tak to bylo skvělý.
@Tommy
Právě, že ti, kteří se v tom šťourají, tak těm jde o budoucnost nejvíce. Poukazují na chyby, aby se v budoucnu již nikdy nic podobného nestalo a o to tady taky jde. Opravdu nechci, aby vycházely hry nedodělané nebo s polovinou slíbených věcí. Máme tu rok 2021, tak už je načase, aby se s tím hernim průmyslem něco začalo dít a kvalita se celkově zvedla. Ne naopak. A drobným poukazováním na chyby a vyslovení nespokojenosti tím každý může trochu přispět.
Crowbcat se vrátil z mrtvých: https://youtu.be/omyoJ7onNrg Pro ty, které to zajímá, shrnuje tam události, sliby před samotným vydáním hry až po launch a následky. Je tam spousta zdrojů z různých konferencí, webů, diskuzí, podcastů a videí. Ultimátní souhrn všeho, jak moc CDPR o hře lhalo a co všechno ve hře není nebo je někde jinde lepší.
@Martin Zavřel
Já hru dohrál se vším všudy do 52 hodin a z toho mi to 22x spadlo na PS5 podle historie chyb. Tzn., že mi to vždy jednou do 2 hodin spadlo a to i po posledním 1.06 patchi. Na konzolích je tohle bohužel tedy standard u téhle hry a to už je měsíc a něco po vydání. Neskutečný.
@Johny
A proč by nemohl napsat, že demo bylo zfakeováné? To už se opravdu nesmí nic nazývat pravými jmény? Prostě to natvrdo řekl tak, jak to je a pokud si člověk k tomu bude chtít zjistit víc, tak si to v tom článku zjistí. Nebo, jak si to představuješ, aby to napsal? “Demo includes things that never existed and some things that existed” = “demo was almost entirely fake”. To mi přijde už na palici vyhledávat problém v názvech věcí. Prostě to nazval pravým jménem a napsal pravdu. Pravda je bohužel někdy pro některé nepříjemná a zde je to vidět.
@Smazaný uživatel
Není nic lehčího než k recenzi připsat další hodnocení z jiných verzí. Ať už slovní či číselné. Nebo tam nedat hodnocení žádné, dokud se vše neopraví atd. Ne, tady se jednoznačně zvolil postup “dáme tomu 9/10 a řekneme, jak výborná ta hra je, ať nejsme pozadu za ostatními weby, i když to na konzolích skoro nejde ani spustit”.
@IceFire
Je to stejný jako s Anthem. Tehdy po vydání taky vyšel článek, kde bylo řečeno, že to demo z E3 bylo to jediné, co měli tehdy hotové a vůbec neodpovídalo tomu, jak to pak nakonec vypadalo po vydání. Oprávněně pak ta hra hodně rychle zemřela a dostala patřičný hate. Cyberpunk 2077 není žádná výjimka. Takových situací už bylo dost na to, aby si CDPR vzal z toho příklad a neudělal to stejné. Co si člověk zaseje, to taky sklidí. A ten jejich damage control je úplně směšný. Měli natvrdo říct, že si toho vzali až moc a prostě to podělali. Ne, že se budou ohánět recenzemi a vodními znaky na videu. Kde to žijeme?
@Duchino
No, nemluvě o tom, že i jejich Witcher 3 měl vypadat úplně jinak. Ten jejich trailer z VGX by mohl vyprávět, kde dokonce žádný “work-in-progress” napsán nebyl. https://youtu.be/SS7gHiV_TW8 CDPR navíc teď s CP2077 si nyní může potřást rukou s Ubisoftem a EA jako jedni z největších downgradařů herního průmyslu. Nemluvě o těch slibech od samotných vývojářů: https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promised_but_missing_feature_list_will_update/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf
@IceFire
Na tom není nic zveličované. Bylo snad v té ukázce GoW z E3 něco, co pak ve finálním produktu nebylo? Ano, ta sekce se udála trochu jinak pak ve finální hře, ale všechny systémy a včetně grafické kvality pak ve hře všechny BYLY. A o to jde. Že ukázali něco, co pak ve finálním produktu není a vlastně ani neměli v té době vůbec naprogramované, i když udávali, že ano. Značka Work-in-progress přeci znamená, že je to rozpracované. Tudíž to ukazuje věci, které už jsou napůl hotové, ale oni očividně vůbec ani neexistovaly. Dá se to přirovnat k dalším fiaskům z minulosti s Watch_Dogs, Anthem, Colonial Marines nebo i R6, kde ty hry vypadaly v ukázkách a i obrázcích mnohdy mnohem lépe než finální produkt. Děje se to určitě často, ale určitě to není běžná věc, aby se ukazovalo něco, co pak není ve hře. 90% firem opravdu ukáže reálnou ukázku nebo trailer ze hry a produktu pak nic z toho nechybí. Ale je tu těch zbylých 10%, které mají tu potřebu ukázat něco, co finální hra mít nakonec nebude. Kde je tedy asi chyba?
Bohužel se musí myslet na to, že dokud budou recenzenti dostávat za recenze peníze, tak je jasné, že se většina bude držet tak nějak toho mainstreamu a nebudou si moct zcela dovolit napálit nějaké hře nižší hodnocení, jelikož to pak může/nemusí poskvrnit nejen tu stránku, na které to napíšou, ale i pověst toho recenzenta. Taková je bohužel doba. Nicméně je to přesně tak, jak jsem psal v článku o těch spekulacích ohledně údajného vývojáře CP. Recenzenti, kteří tomu napálili 9-10/10 by se měli za to stydět, že tím podporují takovéhle bazmeky. Až v budoucnu budou vycházet nebo dostávat ocenění Hra roka naprosto technicky příšerné hry, které budou i měsíc po vydání padat nebo při vydání zbyde v nich jen kostra toho, co bylo reálně naslíbeno a publikováno veřejnosti, poděkujte tomu jen právě jim, že tleskají nedodělávkám. Pokud takový CP dostal 9/10, tak např. RDR2 by mělo dostat aspoň 12/10, který vyšel technicky špičkový, obsahoval to, co měl a bylo slibeno a graficky nad úrovní. Je jen jeden z mnoha příkladů, jak by se měli budoucí hry hodnotit, když technicky tragický a obsahově nedokončený s teleportující se AI CP dostal 9/10.
@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Co si budem. Je smutné, že hru roku vyhraje hra, která musela být i stažena z digitálního obchodu jako žádná jiná předtím. Už jen kvůli tomu by ta hra za žádnou cenu neměla dostat GOTY či jinou cenu nebo vysoké hodnocení. Snižuje to pak hodnotu celkově toho ocenění a hlavně to plive na dřívější vítěze, kteří byly třeba technicky na špičce. Nebo i jiné hry, které dostaly na frak kvůli své technické stránce a nižší hodnocení jen kvůli tomu. Naštěstí se ale internet probouzí a lidé prozřeli, že CDPR opravdu není žádný spasitel herního průmyslu. Právě naopak. A uvádět jako argument, že spousta lidi tomu dala Hru roku je fakt k smíchu, jelikož se u každé hry najde procento lidí, kteří tu hru budou bránit už jen z principu, takže to vůbec nic neznamená.