Článek 5000335
Preview Článek Článek 5000335

Článek 5000335

Pavel Charbuský

Pavel Charbuský

7

Nesmrtelná série Ratchet & Clank se vrací po menším převratu. Je to převrat k lepšímu, nebo měl ušatec s robotem raději zůstat v pelechu?

Reklama

Nestává se příliš často, aby se různé díly jinak stejné hry od sebe moc lišily. Ale cokoliv jste se o dvojici Ratchet a Clank dosud dozvěděli raději zapoměnte, bude to tak v případě této third-person co-op skákačky jednodušší, protože k Ratchetovi a Clankovi se ještě přidají Qwark a Nefarious a tím by nám měli poskytnout nevšední zážitek v kooperativním módu pro čtyři hráče zároveň.

Staří známí v novém

Příběh začíná podezřelou pozvánkou na oslavu pro Ratcheta, Clanka a Qwarka, kteří se přes veškerá neblahá tušení na místo ze zvědavosti dostaví. Kupodivu se jedná o past zlotřilého Dr. Nefariouse, který to ale tak úplně nevymakal. Monstrum, které Nefarious oživil, se obrátilo i proti němu a ze všech čtyř udělalo část svojí mezigalaktické zvířecí sbírky. Odvěcí nepřátelé tedy musí překonat své vzájemné antisympatie a spojit síly, aby unikli.

Bude možné hrát i sólo, ale zdaleka to neposkytne takový zážitek, protože každá ze čtyř postav má nějakou jedinečnou schopnost. V demoverzi, která byla k dispozici, jsme si mohli zahrát za Clanka a zaskákat si na mořských zvířátkách místo trampolín. Celé kolo se skládalo z hopsání, rozbíjení krabic a používání Clankovy bomby na zpomalení času. Na konci nás čekal boss v podobě obří smradlavé ryby.

Spolupráce s háčkem

Insomniac Games v této hře velice zajímavým způsobem spojili spolupráci s konkurencí. Všechny čtyři postavy si jsou vzájemně velice prospěšné, místy to bez spolupráce nejspíš ani nepůjde, na druhou stranu v každém z těchto hrdinů se schovává kousíček sobeckého zmetka, který si chce nahrabat. Každému se počítají body zvlášť, takže je velice pravděpodobné, že budete svým spoluhráčům utíkat a škodit, abyste si mohli bedýnky nerušeně vybrat. Spolupráce bude kromě unikátních schopností výhodná i z jiných důvodů, například všichni hráči dostanou bonus k poškození a menší spotřebu munice, když si zvolí stejné zbraně.

Kamera je plně automatická, a tak se o ni nemusíte vůbec starat. Zároveň to napomáhá hře v tom smyslu, že se nemůžete dopředu podívat, co vás čeká a připravit se na to. Ve hře je zabudovaný systém, díky kterému se stisknutím tlačítka spojíte s hráčem před vámi a skočíte k němu, což vám může leckdy zachránit život. Na druhou stranu to rozhodně nefunguje stoprocentně a často místo na bezpečné místo poletíte někam, kde je černočerná tma… Smrt má dopad na vaše skóre, ale jinak se nic nestane. Jakmile se zbytek spoluhráčů dostane na nějaké klíčové místo, tak se znovu připojíte do hry a jede se dál. Když zemřete v boji, stačí, aby spoluhráč blízko vás na pár vteřin přidržel kolečko a znovu vás oživil. Chvíli to sice zabere, ale zbytek party vás může krýt palbou, takže to rozhodně není výrazný problém.

Není všechno zlato...

Hraní demoverze bylo poměrně různorodé a zábavné, přesto vyplavalo na povrch několik nedostatků. Nejzávažnějším z problémů je, jak jinak, ona automatická kamera. Ve většině případů fungovala dobře, ale stalo se také, že jsme u některých překážek vlastně ani neviděli, kam máme skočit, což je pak dost obtížné.

Je těžké tuto hru zatím nějak soudit, kromě jednoho levelu a těchto informací toho moc nevíme, proto se budeme těšit na nové informace, které se snad dozvíme na červnové E3. Věříme ale, že Ratchet & Clank: All 4 One bude zábavnou oddychovkou i pro leckterého hardcore pařana.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama