Crysis 2 – na skok do apokalypsy
Speciály Crysis Článek Crysis 2 – na skok do apokalypsy

Crysis 2 – na skok do apokalypsy

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

8

Zahoďte ostych a nasoukejte se do přiléhavé kombinézky s miliardou funkcí, tohle bude divoká jízda!

Reklama

Pokud jste po dohrání prvního Crysis nevyrazili do světa hledat si vlastní džungli na páchání nemravností, pravděpodobně jste zaznamenali, že se druhý díl téhle netrpělivě očekávané střílečky bude odehrávat v poničeném velkoměstě, kde změříte síly se šmejdem z vesmíru. Možná jste ale nevěděli, kolik úsilí Crytek do své vlajkové lodi vložil a co všechno vám tahle dnes již pomalu kultovní hra (zdá se, že Blizzardím titulům roste konkurence; minimálně co se hypu před vydáním týče) vlastně příští rok nabídne.

Vývojáři nechali novináře opět na malou chvíli nahlédnout do zdecimovaného New Yorku, z něhož je víc než cokoliv jiného patrná pečlivost, s jakou tvůrci ke hře přistupovali a stále přistupují. Není žádným tajemstvím, že Crysis 2 bude stejně jako první díl sázet především na dechberoucí grafiku, kterou lze kupodivu velice dobře prezentovat i na rozvrácené metropoli. Doslova.

(Uf)oni jsou tady

Velké jablko prý po nájezdu emzáků vypadá naprosto „úchvatně“ a není údajně problém zakoukat se a ztratit pojem o čase. Na rozdíl od jiných titulů operujících s obdobným námětem Crytek sází na preciznost a relativní volnost. Můžete tedy zapomenout na klasickou koridorovku s hroudami sutě okolo. Místo toho vás čeká dokonalý zážitek ve zdevastovaných lokacích, jež vám v závislosti na poškození mohou nabízet nové cesty.

Ačkoliv hra nenabídne klasický otevřený svět, celkové zpracování a vůbec level design jako takový je údajně tak dobře vyřešený, že si toho téměř nevšimnete. A to zní úžasně. Jednotlivé lokace navíc nejsou zpracovány tak, aby vás ohromily (i když se jim to nezřídka daří), ale tak, aby seděly do scénáře a dokázaly vás dokonale vtáhnout do děje. Hraní se proto stává mnohem záživnějším a zábavnějším, čehož není většinou vůbec snadné docílit.

Takhle chutná invaze

Nemalý podíl na tom ale jistě má i umělá inteligence nepřátel, jež podle všeho doznala markantních změn. Vetřelci jsou rychlí a mají tuhý kořínek a cizí jim prý není ani lehká taktika. Zároveň ale nejde o žádné geniální, nesmrtelné mlýnky na maso, které si ze šašků ve futuristickém latexu dělají nedělní večeře. Jejich schopnosti jsou navrženy prostě tak, aby vás bavilo je nahánět, ale zároveň jste nezabili likvidací jedné potvory čtyři odpoledne.

Kromě toho všeho k celkové atmosféře podle redaktorů přispívá i fakt, že si Crytek dal záležet rovněž na optimalizaci pro gamepad, jenž údajně prošel drobnou obměnou a ovládání je nyní mnohem snazší a intuitivnější. Pokud vám ale cokoliv nebude vyhovovat (včetně drobné pomoci s mířením) není samozřejmě problém upravit si všechno k vlastní spokojenosti.

Závěrem by se nejspíš ještě hodilo zmínit, že testování Crysis 2 probíhalo na PC (s nastavením na maximum) a není zatím tak úplně jasné, jestli stejně úchvatně bude hra vypadat i na konzolích. Vývojáři samozřejmě tvrdí, že gamesu herním mašinkám přizpůsobí tak, aby po audiovizuální stránce nikterak závažně netrpěla, jenže znáte to. Ale co, tak se zase pro jednou všichni přesuneme ke stolním počítačům. Jestli bude nové Crysis jen z poloviny tak dobré, jak to zatím vypadá, rozhodně si to zaslouží.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama