Digital Foundry vyzkoušelo DLSS 4, první dojmy jsou pozitivní
i Zdroj: CD Projekt Red
Cyberpunk 2077 Novinka Digital Foundry vyzkoušelo DLSS 4, první dojmy jsou pozitivní

Digital Foundry vyzkoušelo DLSS 4, první dojmy jsou pozitivní

Jan Urbančík

Jan Urbančík

16
Platformy Windows PC

Nový model upscalingu opravuje největší nedostatky.

Reklama

Nedávno oznámená technologie DLSS 4 od Nvidie se pomalu blíží, ale už před jejím vydáním si ji mohli vyzkoušet vybraní novináři, včetně Richarda Leadbettera z Digital Foundry. Konkrétně měl možnost si zhruba na 5 hodin zahrát Cyberpunk 2077 na chystané grafické kartě RTX 5080.

Přestože hlavní novinkou DLSS 4 je Multi Frame Gen, neméně zajímavou změnou prošel upscaling a funkce Ray Reconstruction. Oba totiž přechází z tradičních konvolučních neuronových sítí na tzv. Transformer model, který používá například i populární nástroj ChatGPT.

První dojmy jsou velmi pozitivní, díky novému modelu upscalingu například téměř kompletně zmizel ghosting, tedy stopa, kterou za sebou zanechávají pohybující se objekty. Nová verze upscalingu zároveň rekonstruuje vyšší detaily a snižuje množství shimmeringu.

Podobně je na tom nová verze rekonstrukce paprsků – výrazně vyšší detaily v odrazech či lepší stabilita. Zatím ale máme k dispozici jen několik málo porovnání a jen z jedné hry, mnohem lepší obrázek tak budeme mít při vydání DLSS 4.

Leadbetter se každopádně podíval i na Multi Frame Gen, technologii exkluzivní pro řadu RTX 50, která přináší možnost generovat až tři snímky na jeden klasicky renderovaný.

Redaktor Digital Foundry zatím bohužel nemohl sdílet přesné hodnoty FPS, nicméně mohl ukázat, že oproti nativnímu 4K rozlišení při RT Overdrive režimu (path tracing) nabízí DLSS 4 Performance upscaling + klasický Frame Gen zhruba 5x vyšší FPS, při generování dvou snímků je to 7x víc a při maximálních 3 snímcích dokonce 9x. 

RTX 5080 s Multi Frame Genem a Transformer upscalingem pak byla zhruba 2x rychlejší oproti RTX 4080 s klasickým Frame Genem a CNN upscalingem.

Zajímavé je pak také téma latence, protože Frame Gen sice zvyšuje FPS, ale zvyšuje také input lag, takže nejde o klasické navýšení výkonu. Výsledky jsou velmi překvapivé, zatímco klasický Frame Gen má v průměru latenci 51 milisekund, generování dvou snímků ji navyšuje pouze na 55 ms a maximální Frame Gen se třemi snímky na 57 ms. To nejsou vůbec špatná čísla a nový model Frame Genu navíc také přináší konzistentnější frame pacing.

DLSS 4 dorazí do 75 her už 30. ledna, kdy vychází také karty RTX 5080 a 5090.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama