Zpět na článek

Diskuze: Digital Foundry vyzkoušelo DLSS 4, první dojmy jsou pozitivní

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
12. 1. 2025 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak uvidíme, že bych z GTX 1080 Ti bez DLSS skočil rovnou na něco s DLSS4 či novějším, u kterého se už člověk nepozvrací po 5 minutách pohledu na ghostující zvratek vyžadující GPU minimálně za 30 tisíc.

.thewitness
.thewitness
Level 22 Level 22
12. 1. 2025 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Frame Gen se třemi snímky na 57 ms. To nejsou vůbec špatná čísla" 57ms není špatní číslo? :D

stylar
stylar
Level 34 Level 34
12. 1. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak v nativu 4k s PT to běží na 4090 cca 20 fps a na 5090 už to může být i 28 fps, což je solidní nárust. /s

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
11. 1. 2025 17:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to chvění obrazu na 02:55 to je pořádku ?
O screen tearingu ani nemluvě. Docela by mě zajímalo, jak to funguje s vynuceným V-Sync.
Tak to, jestli už člověk dostane takovou magickou hranici fps, tak už se snad dočkáme i nějakého pořádného next-genu a ne hry tipu star wars.

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 1. 2025 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel si vývojáři DLSS berou jako berličku k optimalizaci a taky to tak vypadá. To co mělo pomoct při RTX, spíše hrám uškodilo. Doufám, že AMD přejede nVidii v midrange segmentu a donutí nvidii zase něco dělat, i když vzhledem k ziskům z AI to asi nedopadne.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
11. 1. 2025 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z Nvidie se pomalu stává spíš software společnost než hardwarová. Což by nevadilo, kdyby konečný výsledek fungoval na 100%. Použít DLSS je vždy nejlepší použít, když už má člověk solidní základ hrubého výkonu, takže výsledky u 5070 a výš budou v pohodě, ale u nižších tříd, které mají nižší výkon už to může být na pováženou. Přesto to nestojí malé peníze.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
11. 1. 2025 17:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie
Problém je,s tím, že když Nvidie bude přicházet s více takovými kravinami, tak se solidních nativních FPS nikdy nedočkáme. 80% her co za poslední 3 roky vyšli by měli fungovat na 3090 v nativním, tak jak fungují s DLSS a úkor toho, jak to vypadá.
Člověk si zapne Divisna 2 / Crysis 3 / Metro Exodus Battlefield 5 na ultra v nativním 4K a funguje to jak dnešní hry s DLSS a frame generací. A za 2 roky to bude nutností zapínat, aby to fungovalo jako dneska hry se samotným DLSS na 4070 Ti.
Je to blitka. Jsem zvědavej co bude za 5 let.. Generace obrazu,FPS a ještě, aby si nemusel pauznout hru třeba na 10 minut, tak to bude umět místo tebe hrát.
Kdyby radši vytvořili volně stažitelný software a mohl si člověk sám doma vytvářet DLSS na kteroukoliv hru.
Co mě na tom vadí je, jak vše maskujou za AI, ale nejsou schopný ti prodat slušnej výkon.
To můžou rovnou vytvořit 50W kartu s výkonem GTX 1080 a říct, že je to s DLSS 4 rychlejší,než 4090 a o 90% úspornější.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
11. 1. 2025 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Klasicky naprosto nevíš o čem mluvíš. Nárůst hrubého výkonu byl naopak u Nvidie v posledních 5 letech obrovský a ty RTx 50 budou mít takový výkon, že ho vlastně bez těch SW věcí nedokážou na plno využít. Už teď jsou ale na 4nm technologií a každé další zmenšení bude těžší a těžší. Poslední DLSS vlastně upravuje to co hráči kritizovali a to velkou redukcí ghostingu a artefaktů a pak bude člověk mít ve 4K se zapnutým RT takové FPS, tak co vlastně chceme?

Při klasickém hraní už člověk prostě nebude vnímat těch pár nedokonalosti, teda jestli místo hraní nebude jen sledovat pixel vedle pixelů, jestli je všechno na 100%. Ať AMD přijde z vlastní konkurencí ať si člověk může více vybírat........

Reálně teď bude vše v rukou vývojářů a nikdo z Nvidie nebude moc za to,že odfláknou optimalizaci...... Osobně očekávám že nám všem spadne brada až přijde CDPR s Witcher 4

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
11. 1. 2025 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Melneor
Já nevím o čem mluvím ? Tak sorry, že jsem se nenechal zaprodat Nvidii a nechat si mazat med kolem huby 😂
Nvidia je hlavním strůjcem, jaké optimalizace dostáváme.
Já být vývojář, tak splácám rychle nějakou hru a zaplatím si radši Nvidii za tyhle kraviny, než se měsíc zdržovat ještě s kompletní optimalizací enginu a pak to dopadne, že na hru, která vypadá jak z roku 2015 potřebuješ aspoň 4070 s DLSS, aby to nějak fungovalo

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
11. 1. 2025 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Nvidia může za špatný optimalizace :D Asi už jsem slyšel dost......Nemůže Nvidia i za válku na Ukrajině?

Hry kterým se prostě vývojáři věnují vypadají skvěle a těm co ne nepomůže ani dvě 5090.....Jinak AMD může klidně srovnat krok nebo se může přidat i někdo další když je to tak jednoduché......

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
12. 1. 2025 01:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Melneor
Nikdy to nebylo jednoduché, ale hry byly za dob 4-6 jádrových cpu lépe zpracovány a optimalizovány, než dneska, když tu máme 20 jádrové cpu. A ano Nvidie rozhodně může za takový stav her.
Kdyby nepřišla s DLSS, tak dneska člověk hraje možná hry na 3070 při stejné frekvenci jako s DLSS.
Jako sorry, ale jestli karta za 60 000 nedokáže nativně rozjet hry ani na 60FPS, tak kde je pak problém. 4090 nezvládne možná ani nativní QHD na 144FPS při ultra detailech a jestli ano, tak do roka od vydání RTX 5000 klesne automaticky výkon RTX 4000 o 10% dolů, aby byl vidět masivní výkon nové generace...
Koukám, že tady na zingu každý posledních 5 let chrápal a sežere hned vše co mu Nvidie naservíruje na talíř.

Pepa Vlček
Pepa Vlček
Level 20 Level 20
12. 1. 2025 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Na tomhle samozřejmě kus smutné pravdy je. Nemůže se to ale házet do jednoho pytle. Je dobry, ze diky dlss se da normalne pouzit path tracing.

Co uplne neni dobry resp k cemu dlss frame gen neslouzil bylo nasobeni low fps. Resp. je treba celat vetsi latenci.

Tu se nvidia snazi snižovat. Potud dobry. Je to nejakej vyvoj.

Ale co je blby, ze si sam vsimam dost narocnejch a hnusnejch her. Jsou i aaa hry, ktery vypadaj jako 6 let stary hry, jen vytezuji aktualni hardware. To neni novinka, vzdy se to delo. Ale kdyz si vezmu, jak vypadaji nektery ps hry na pc, tak si uvedomuju, ze optimalizovat proste jde. S dlss je tohle spojeny akorat tak, ze se umozni vyvojarum neoptimalizovat. To je ale s kazdym narustem vykonu. I cpu.

A posledni vec a ta me osobne stve nejvic, je marketing nvidie. Jak u 4xxx tak i u 5xxx rady uvadi zavadejici informace. Realny narust vykonu je okolo 30%, coz je hezky cislo. Ale neni to dvojnasobek.

K cemu to vede (a nemusi to byt nutne spatne, jen to je zavadejici). Nebudou se pouzivat uz bezne metriky. Aneb neni fos jako fps. Neni rozliseni jako rozliseni. Neni rendering jako rendering. Bude se nakonec uvadet neco jako index kvality a vykonu.

A tim nechci snizovat uspechy nvidie. Tohle vsechno vyrobit byla makačka. Ale nekde uvnitr z toho mam blbej pocit z vyse uvedenych duvodu.

Jan Toman
Jan Toman
Level 29 Level 29
12. 1. 2025 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Jakou hru nedokáže 4090 rozjet v nativním 4k na 60?

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
12. 1. 2025 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek helen, nejsem si uplne jistej tim jestli je to tak jednoduchy jak rikas... vzit 1080 a dat ji nalepku dlss😆slusnej cringe... 1080 je v hruby rasterizaci davno mrtva, tak ji nechme radeji spinkat

svina
svina
Level 41 Level 41
12. 1. 2025 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek Už jsem ti psal, že se nejdříve dovzdělej. Plácáš nesmysly na úrovni placaté Země.

Aleš Blumenstein
Aleš Blumenstein
Level 10 Level 10
12. 1. 2025 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek nvidia může za to, že vývojáři serou na optimalizaci? A amd co? Že se na high end vysralo úplně a nechalo nvidii volný trh? Upřímně pokud bys vedl firmu, která nemá konkurenci a mohl bys cpát prachy do vývoje nebo mít výdělek? Co nutí nvidii být lepší? Nic. Stejně jako roky Intel. Který na to na finále doplatil

Reklama
Reklama