Dojmy z dema: Bravely Default II
Preview Článek Dojmy z dema: Bravely Default II

Dojmy z dema: Bravely Default II

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

Platformy Nintendo Switch Switch

Pompézní RPG z kapesného 3DSka zamířilo na Switch. Máme se ale vůbec na co těšit?

Reklama

Upozorňovat fanoušky Nintenda na fakt, že si od čtvrtku 26. března můžete vyzkoušet demo Bravely Defaut II, je asi tak přínosné jako kdybyste chtěli větrné elektrárně pomoci navýšit výkon foukáním pusou (čti tedy jako “naprosto a úplně zbytečné a bezpředmětné”). Vždyť první Bravely Default vyšlo již v roce 2013 a od její pokračování v podobě Bravely Second: End Layer uplynulo již pět let, ale jak se říká, dobré věci se nemají uspěchat a u této série to platí dvojnásob.

Oba díly jsou podle mne tím nejlepším, co si doteď můžete na 3DSku zahrát. Navíc jde o dlouhé a příběhově velkolepé záležitosti a díky tomu, že vyšly na kapesní konzoli vám nevadí ani občasná nutnost dlouhodobějšího levelování postav. Grindit tak můžete prakticky všude. Ve vlaku, v hromadných dopravních prostředcích, ale i při čekání na doktora nebo při koukání na nudný film (třeba Deadpool 2). To, co vám totiž na klasických velkých konzolích a na kompech připadá jako ztráta času, je v kapesním podání takříkajíc “smysluplné zužitkování prostojů". A třeba zase oproti mobilním JRPG se tahle série skvěle ovládá. Ale dost všeobecně, jdeme se podívat na demo.

 

Nově, ale postaru

Demo Bravely Default II nabídne vlastně jen hodně malý výsek celé hry. Odtušíte to již z úvodního rozhovoru. Objevíte se ale ve čtyřčlenné skupince ve městě, jehož vzhled mne dost zklamal. Protože jsme se posunuli ze starého, nevýkonného hardwaru úplně někam jinam, čekal jsem zpracování měst trochu jiné. Co já vím, detailnější, živější, plně ve 3D, nebo prostě nějak jakkoli jinačí. To se ale nestalo, takže tedy po prvním rozhovoru, který vás uvede do děje, navštívíte písečné město, které jako by z oka vypadlo předchozím hrám série. Za mne hned na úvodu první zklamání.

Jenomže klady hry na sebe nenechají dlouho čekat, protože vše ostatní je prakticky úplně stejné. S postavami ve městě si můžete pokecat, v hospodě se vyspat a obnovit HP a SP a u obchodníka si doplnit nebo vylepšit výbavu. Úkol už máte jasně daný a tak nezbývá než vypadnout ven do pouště. A tady se teprve dočkáte těch kýžených vizuálních změn.

Není 3D jako 3D

Bravely Default II viditelně navazuje na odkaz svých předchůdců v několika různých aspektech. Předně vzhledem postav, které tak úplně nekorespondují s celkovou vážností příběhové linie, a dále celkovým charakterem městských lokalit. Co se ale týče venkovního prostředí, jsme úplně někde jinde. Aspoň podle toho, co nám ukázalo demo, jde o kompletně 3D krajinu s možností natáčet kamerou prakticky jak chceme, a s jasně viditelnými nepřáteli, kteří na vás rádi útočí když jste slabí, ale začnou hned zdrhat, jakmile se vyhoupnete o pár levelů výš.

Zpět je prakticky všechno, co jsme měli na Bravely Default a Bravely Second rádi.

Když to shrnu, tak podle toho co jsme mohli v demu vidět, je zpět prakticky všechno, co jsme měli na Bravely Default a Bravely Second rádi. Mám na mysli třeba bitevní systém Bravely Default, ve kterém můžete hned v prvním kole provádět všechny akce z nabídky nebo si počkat a zvolit možnost “Default”. Daná postava zaujme obranný postoj a získá tak 1x Bravely Point nebo-li 1 BP. Tyto bodíky můžete v řadě za sebou skládat několik kol až do množství 4 a pak ve svém kole provést až 4 akce.

Samozřejmě to funguje i naopak, že zvolíte rovnou možnost Bravely a jít tak nějak do “dluhu”. Nevýhodou je, že když nepřátele v "Bravely režimu" neporazíte, nebude se vaše postava několik kol schopna bránit nebo útočit. Ale tento systém je dostatečně výhodný a sami časem zjistíte, kdy můžete bojovat “na dluh” a kdy si střádat akce do dalších kol.

V tomto ohledu nám tedy demo ukázalo, že v soubojích prakticky nenastaly žádné zásadní změny. Což je ale v pořádku. Naopak jsem po delší době nabil 3DSko a chvilku si zahrál End Layer s postavami na 40 levelu. Což mi ale poskytlo lepší názor pro srovnání dema a minulých her.

V tomto ohledu nám tedy demo ukázalo, že v soubojích prakticky nenastaly žádné zásadní změny.

Bez mučení se přiznám, že mi chybí druhá obrazovka. Nabídky jsou tak nějak nepřehlednější, zvlášť když vám před každou položkou vyskakuje krátká textík s jejich popisem. Tyto informace jsme si obvykle přečetli na spodním okraji horní obrazovky. Chyběla mi možnost precizní správy inventáře pomocí stylusu. Vůbec mi tak nějak chyběla větší interakce dotykové obrazovky. Ale může jít pouze o můj dojem, kdy jsem si už jen prostě zvykl, že v handheld režimech automaticky vyvoláváte některé funkce dotykem.

Malý kousek VELKÉ hry

ALE!!! Bravely Default II vypadá skvěle jak na malé, tak na velké TV obrazovce. Pořád tady je ta skvělá možnost projít nudné části s tabletem v ruce a když se začne dít něco zajímavého, hodit Switch do doku a užít si všechnu tu krásu (v podobě ilustrací od Yoshitaka Amany, který má na svědomí hlavně vzhled série Final Fantasy) na velké ploše.

Demo není velké obsahově. Jeden hlavní úkol, ukončený pěkným boss fightem, a pár vedlejšáků.

Samotné demo není velké obsahově. Jeden hlavní úkol, ukončený pěkným boss fightem, a pár vedlejšáků. Než se ale můžete postavit finálnímu nepříteli, musíte většinu prvních hodin strávit obyčejným grinděním. To mi zabralo asi 4 hodiny čistého času a nakonec se přetočilo na nutnost zjistit, kam až se postavy dokážou v demu dostat. (Jen na okraj, to level 20.) Teď jde o to, jestli se podobného principu dočkáme i v plné hře nebo bude levelování pouze bonus v podobě lehčího průchodu hrou.

Možná budete chvilku smutní ze ztráty možnosti přepnout se do plného 3D, ale na Switchi oceníte některé nové funkce a hlavně světelné efekty. Nejvíc to asi poznáte u třídy postav Vanguard, kdy se brnění na slunci krásně leskne a třpytí.

Demo Bravely Default II můžete stahovat, a já to vřele doporučuji, z eShopu Nintenda, ale počítejte s tím, že je překvapivě velké. Asi nenabízí úplně všechny funkce, chybí možnost výzkumu a výroby, ale můžete si pohrát s třídami postav, ochutnat různou sílu zbraní a kouzel, vyzkoušet si jednotlivé třídy (Vanguard, Monk, Black a White Mage) nebo v sobě probudit zapomenutý smysl pro plánování soubojů v tahovém systému Bravely/Default.

Jádro hry v demu jednoznačně je a pro demonstraci to úplně stačí (nebo vás to spíše naštve, protože byste nejraději rovnou plnou hru), ale přiznám se, že jsem jej čekal trochu lehčí. Nicméně, pokud vám poslední dobou chybí opravdu kvalitní JRPG, je tato ochutnávka plnohodnotným doplněním kalorií.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama