Driver: San Francisco – dojmy z dema
Speciály Driver Článek Driver: San Francisco – dojmy z dema

Driver: San Francisco – dojmy z dema

Michal Maliarov

Michal Maliarov

10

Před několika dny se na Xbox Live a PSN objevilo hratelné demo nejnovějšího přírůstku do série Driver. Stojí hra za to, nebo měla série jít do důchodu už dávno?

Reklama

Po zkušenostech s předchozími díly jsem k demu novodobého Drivera přistupoval s velkou skepsí. Ostatně pár posledních dílů nenasvědčovalo, že by mohlo svítat na lepší zítřky a i přes všechny nadupané trailery k San Francisco není naškodu si připomenout, že o tom marketing vlastně je. Vnadit epickými trailery a poté prodávat sračkoidní hru, protože kromě trailerů hra ničím jiným vnadit ani nemůže. Ale dost bylo skepse, zapínám demo a těším se na honičky.

Shiftnu se, ceknout nestihneš

Úvodní trailer (k vidění výše) ale skepsi značně nahlodává. Skvělý střih, podmanivé záběry a především luxusní hudba v podobě skladby "How you like me now" od skupiny The Heavy, která je v současné době snad v každém druhém traileru na nějakou akční pecku. Taková krása naladí přesně na tu atmosféru, kterou každý od titulu očekává. Plnou šílených honiček a šklebících se padouchů, kteří si zaslouží kolo náklaďáku v čelním skle. Také CG je na vysoké úrovni, což ale platilo i o předchozích dílech.

Demoverze se nedrží zpátky a nabízí rovnou tři mise k vyzkoušení – Prove It, Team Colors a Escapist. Takže si je rozeberme pěkně postupně.

Prove It

Z veškerých informací o hře jste již možná slyšeli, že má Tanner po vyváznutí z těžké dopravní nehody schopnost převtělovat se do řidičů v okolí. Mise Prove it se nejspíše odehrává na začátku hry, kdy si se svým parťákem jedete dát kafčo a tak mimochodem pokecat o tom, co nyní dělá z Tannera superhrdinu. Negr nedůvěřivej…tedy, ehm…kámoš Jones ale hlavní postavě moc nevěří, a není čemu se divit. Je tedy načase menší ukázka.

Hned, co poprvé dostanete auto pod kontrolu, pocítíte jednu podstatnou věc. Tohle není arkáda a vývojáři si z nás neutahují. Vozidlo se chová zatraceně realisticky, zanáší, brzdí v závislosti na váze a rychlosti a člověk má neuvěřitelný pocit rychlosti a zážitek z řízení. Nejedná se sice o přímého konkurenta pro Gran Turismo, nový Driver spíše elegantně kombinuje arkádu a simulaci, pocit z jízdy se ale rozhodně povedl. Po prvním příjemném překvapení následuje další. Příběh totiž dle všeho nebude hrát jen zadní roli a někdo se opravdu snažil, aby byl plný převratů, vtípků a hollywoodských vychytávek.

Prvním úkolem tak bude převtělit se do šílence, který náhodou prosviští kolem a udělat s ním nějakou vylomeninu, aby parťák otevřel oči a ověřil naší historce o mimotělním zážitku. Zde nastupuje další eso, které se vztahuje na mnoho vozů po celém herním světě. Kdykoliv se totiž převtělíte do cizího auta (a tedy i řidiče), často zaslechnete průběh nějaké konverzace. Občas je to něco ve stylu „ti přece říkám, namluv jí, že jsi byl včera se mnou a nikdo se to nemusí dozvědět“, jindy pro změnu „děláte si srandu? Tam jsem jet nechtěl!“. Hráč tak má opravdu pocit, že město a každý řidič v něm žije svým životem a hlavní hrdina je tak součástí velkého živoucího světa. Často se během mise převtělíte do jednoho řidiče několikrát, a tak není problém vyslechnout si úseky rozhovorů jako "Co si nepamatuješ? Dyť jsi právě přeskočil posranej náklaďák!". Vrcholem byl jeden menší rodinný Fiat, kterého jsem po převtělení otočil o 180 stupňů a ihned slyšel ze sousedního sedadla „Mamá, Mamá, dívej se na silnici!“, což následovala Tannerova odpověď „proboha, kolik mají ty brýle dioptrií!“. To prostě nemá chybu.

Po několika skopičinách v kůži cizího frajírka tak nebylo problém Jonesovi dokázat, že se tu děje něco exotického a my tak v klidu vyjeli za další misí.

Team Colors

Po první misi pochopíte systém Shiftu a fakt, že se celý příběh odehrává v mnoha rozličných osobách a řidičích, které Tanner z pohodlí svého vozu využívá ve svůj prospěch. Ústředním motivem je dostat Jericha, úhlavního nepřítele a dávného záporáka série. K němu ale vede dlouhá cesta a Tanner musí využít těla jiných, aby uspěl.

Tentokrát se jedná o regulérní závod v ulicích San Franciska, kterého se účastní jakási rodinka. Tato mise představuje další vychytávku zvanou Rapid Shift, tedy převtělování mezi těly bez toho, abyste se museli vznést nad město a najít si svou oběť ručně. Zde žádné podstatné překvápko nenastalo, závod byl správně akční a zábavný, a to nejen proto, že se odehrával v husté dopravě. Úkolem bylo dovézt oba rodinné vozy na prvních dvou příčkách, rychlé převtělování a využívání situace tak bylo klíčem k úspěchu. AI soupeřů totiž nehodlala odevzdat zlatou a stříbrnou jen tak a boční nárazy opravdu nejsou tak vzrušující, jak se to zdá být z filmů. Rychlý závod končil úspěchem, jak už jsem si ostatně zvykl (jsem borec, pozn. red.).

Escapist

Opravdovým oříškem byla poslední mise, ve které se Tanner chopil těla jednoho ze závodníků zločinecké organizace Jericha, jenž musel uspět ve svém testu. Vůz Audi R8 GT dokáže vyřešit hodně problémů, útěk před zběsilými policisty byl ale zkouškou pevných nervů i umění rychle Shiftovat do prodijedoucích vozů, které jsem musel bleskurychle posílat smykem do protisměru vstříc blatníkům policistů.

Mise spočívala v setřásnutí dotěrných fízlů a dovezení osoby ve vedlejším sedadle na místo určení. Úkol ale dostatečně potvrdil, že se nebude v žádném případě jednat o ležérní projížďku městem, nýbrž pořádně adrenalinový akčňák, na který jsme dlouho čekali.

Město andělů? Ale houby

Herní prostředí virtuálního San Franciska je rozhodně dominantním prvkem. V demoverzi bohužel nebyl moc čas kochat se památkami, také přístupný úsek byl pouze malou částí jinak obrovské rozlohy, v první misi ale přesto byla možnost vykašlat se na úkol a pár minut jezdit ulicemi a shiftovat do rozličných aut. V závodním žánru se jedná bezesporu a velmi originální prvek, který vám dá okusit množství aut během krátké chvíle, aniž byste museli pracně vydělávat peníze a kupovat si je.

Je ale zajímavé, že hra na rozdíl od mnohých jiných spíše nutí zapojit se do příběhu a zjistit, jak strastiplná pouť Tannera skončí, než jen bezcílně bloudit ulicemi. A tím nemyslím, že vás nutí samotná hra, jako spíše vaše vlastní zvědavost.

Překvapení roku?

Driver: San Francisco je prostě jako dobře natočený film, který chcete dokoukat do konce. Nabízí drajv, adrenalin a pár skvělých nápadů, jež se v žánru jen tak nevidí. Nesměl bych zapomenout ani na skvělé ovládání vozů, vtipy a originální humor a samotné město, ve kterém je příjemné brázdit zapadlé uličky. Pro mě osobně se jedná o jedno z největších překvapení letošního roku a už se těším, až usednu za volant a dozvím se, jak příběh Tannera dopadne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama