Zavede speciální štítek, který bude na krabičkách her a později i u digitálních verzí.
Entertainment Software Rating Board (ESRB) oznámila, že připravuje speciální štítek pro fyzické verze her. Na krabičky her se bude lepit štítek In-Game Purchases (nákupy ve hře), který bude spotřebitele předem informovat o tom, že hra obsahuje nějakou formu mikrotransakcí.
Nové označení se bude vztahovat na hry, v nichž jsou zahrnuty mikroransakce, ať už ve formě loot boxů nebo jejich dřívější podoba. To znamená, že by takto měla být označena i hra s bonusovými levely, skiny a dalšími položkami k nákupu, stejně tak season passy, různé předplatné a upgrady.
V dohledné době by štítkem In-Game Purchases měly být označovány i digitální verze her.
ESRB nemá v plánu další štítky, aby bylo hned poznat, o jaký druh mikrotransakcí jde. Podle komise je to z důvodu rodičů, kteří nevědí, co jsou přesně loot boxy. Rodiče a další má postupně vzdělávat nově spuštěná stránka ParentalTools.org.
Uvidíme, zda stejné označení převezme i PEGI, tedy evropská komise pro věkové doporučení her. ESRB totiž působí pouze ve Spojených státech amerických, Kanadě a Mexiku. Je to dost možné, mikrotransakce totiž u jednotlivých společností tvoří stále podstatnější část příjmů. U Activision Blizzard to byly 4 miliardy dolarů (celkem 7,16 miliard dolarů), Ubisoft na mikrotransakcích zase vydělal 318 milionu eur, což představuje meziroční nárůst o ohromných 87,4 procent.