„Byl to ten samý tým?“ ptá se prezident Xboxu.
Matt Booty, prezident Xboxu pro herní obsah, mluvil v rozhovoru pro magazín Variety mimo jiné o uzavření studia Tango Gameworks. K nečekanému kroku se manažeři Microsoftu vyjadřují velmi málo a zkratkovitě, přičemž dosud jmenované důvody jako nedostatek lidí koordinujících vývoj z mateřského ZeniMaxu vnímají hráči často jako neuspokojivé. Podle Bootyho sehrála roli i otázka zda v týmu byli ti samí lidé, kteří se zasloužili o jeho úspěchy.
„Nebudu zabíhat do konkrétních detailů rozhodnutí, hlavně z úcty k lidem, kteří [ve studiu] pracovali, protože odvedli hodně práce na Hi-Fi Rush, což byla skvělá hra, která si vedla velmi dobře,“ řekl Booty a znovu vyzdvihl, že Microsoft považuje rytmickou akci Hi-Fi Rush za velký úspěch, byť finanční výsledky titulu neznáme.
„Podle mě je potřeba vzít v úvahu, že se v této situaci díváme stejně tak do budoucna, jako zpátky na konkrétní hru... Na úspěchu hry se podílí spousta faktorů. Jaké máte vedení? Jaké máte kreativní vedení? Je to stejný tým, který předtím něco úspěšného doručil?“ naráží Matt Booty na změny ve vedení Tango Gameworks.
Pro kontext je ovšem nutné dodat, že zakladatel studia Šindži Mikami tým sice opustil na začátku roku 2023, ale jediný titul, u kterého figuroval jako game director, byl debutový The Evil Within. Pod ostatní se podepsal jako výkonný producent. Během vývoje Ghostwire: Tokyo vystřídal Ikumi Nakamuru v pozici game directora Kendži Kimura, který studio v polovině loňského roku také opustil. Ale například šéf vývoje Hi-Fi Rush John Johanas měl na starosti už The Evil Within 2 a byl dlouholetým kreativním ředitelem týmu.
I když dříve existovaly faktory, které vedly k úspěchu, nemusí být všechny stále na svém místě.
„Musíme se na všechny tyto aspekty společně podívat a zeptat se sami sebe, zda jsme schopni uspět i v budoucnu. A i když dříve existovaly faktory a okolnosti, které vedly k úspěchu, nemusí být všechny stále na svém místě,“ dodává prezident Xboxu.
V neposlední řadě zmiňuje Booty také variantu oddělení studia od Microsoftu, jako se to stalo v případě Toys for Bob. Proč k takovému řešení nesáhl Xbox ani u jednoho ze zrušených studií Tango Gameworks, Arkane Austin a Alpha Dog Games blíže nevysvětloval. „Někdy to vyjde a jindy ne,“ vystačil si.