Láká na path tracing, DLSS 4 a neuronové shadery.
Nvidia právě oficiálně vydala RTX Remix. Nástroj, který slouží k vylepšení starších her pomocí propracovanějších assetů a implementace path tracingu, už loni zamířil do betaverze, nyní však vychází plně. Nová verze přináší podporu DLSS 4, včetně Mutli-Frame Genu, a také neuronových shaderů. Na vydání aplikace pak Nvidia láká především projektem Half-Life 2 RTX, předělávkou slavné first-person střílečky, která se nyní předvedla v novém traileru.
V něm jsme se především dozvěděli o demoverzi, jež bude k dispozici zdarma na Steamu už 18. března. Remaster slibuje plnohodnotný ray tracing (path tracing), podporu DLSS 4 s Multi-Frame Genem a vůbec první použití již zmíněných neuronových shaderů, konkrétně Neural Radiance Cache, která se má starat o lepší kvalitu nepřímého RT nasvícení, a to i za zvýšení výkonu.
Předělávka další přináší nové assety, textury, částicové efekty, animace či vylepšené audio. Hra pak implementuje technologie jako RTX Skin pro detailnější kůži monster i postav a RTX Volumetrics pro realistický kouř a mlhu.
To všechno si samozřejmě vyžádá velkou daň, co se týče výkonu. Pokud budete chtít hrát na nejvyšší možné nastavení v nativním 4K, tak i na nejvýkonnější kartě v podobě RTX 5090 dosáhnete na pouhých 28 snímků za sekundu, u RTX 5080 je to jen 15 FPS. Samozřejmě si ale můžete pomoct DLSS upscalingem a případně Frame Genem, kde ale musíte počítat s nárůstem latence.
Half-Life 2 RTX bude k dispozici jako samostatná hra, všichni majitelé původního titulu se k ní ale dostanou zadarmo, podobně jako to bylo u Portalu RTX.