Galerie 43
HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max
Článek HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max

HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max | Kapitola 3

Komerční sdělení
2

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení, rozbalení a sestavení 3. První jízda, dojezd a rychlost jízdy 4. Řízení a displej
5. Výkon a schopnost stoupání do kopce 6. Trochu větší a těžší městská koloběžky 7. Verdikt

Opět tu máme léto, čas kdy je herních i herně hardwarových novinek málo, tak jsme nepohrdli možností otestovat produkt, který je mnoha herním nadšencům bližší, než by se na první pohled mohlo zdát. Konkrétně jde o městskou koloběžku Xiaomi Electric Scooter 5 s označením Max.

Reklama

První jízda

Hned po prvních metrech cesty po naší betonové dlažbě jsem věděl, že něco nesedí. Očekával jsem podobně tuhou a nekomfortní jízdu jako u několik let starých Xiaomi koloběžek. Scooter 5 Max mě ovšem zcela odrovnala tím, jak komfortně dokázala vézt zhruba sto kilového člověka. Ano, Xiaomi sice uvádí v marketingových materiálech tohoto modelu, že uživateli nabízí „zadní dvoupružinový tlumič a přední dvoupružinový hydraulický tlumič pro plynulejší jízdu”, ovšem dřívější zkušenost mi říkala, že příliš komfortu si na městské koloběžce neužiju. Zmýlil jsem se.

Maxko umí proměnit jízdu polní cestě v pohodový a jízdu po kočičích hlavách v snadno snesitelný zážitek. 

Dojezd a rychlost jízdy

Druhá oblast, kde jsem byl výrazně skeptický vzhledem k městskému charakteru tohoto produktu a vzhledem k mé váze lehce nad sto kilogramů byl dojezd.

Výrobce uvádí, že kapacita baterie je průměrných 10200 mAh nebo chcete-li, 477 Wh. To platí pro varianty 5, 5 Pro a 5 Max. 

Obecný dojezd na webu mi.com by měl být vždy shodných 60 km. Jen u verze Elite má baterie kapacitu 360 Wh a tím pádem i kratší dojezd 45 km. Tyto hodnoty jsou ovšem dosažitelné v případě, že má jezdec 75 kg, jede bez protivětru konstantní rychlostí 15km/h.

Já jsem Maxko vzal projížďku s tím, že jsem devadesát devět procent cesty jel maximální rychlostí 25km/h. Ujel jsem 39 kilometrů a v baterii v tu chvíli zbývalo 6 %. Nutno podotknout, že mi polovinu cesty pomáhal silný vítr, kdy mě tlačil do zad a druhou polovinu cesty mě silně bičoval přímo do obličeje. Lehčí jezdec, který by navíc jel spíše městským provozem, kdy se občas jede rychleji a občas se brzdí a rekuperuje, by neměl mít problém ujet více než padesát kilometrů. To už mi připadá jako rozumný dojezd.

Co mě taky příliš nelimitovalo byla maximální rychlost. Ano, jiné koloběžky zvládnou uhánět rychleji, ale Xiaomi nechce své zákazníky vystavovat riziku pokut nebo těžkých nehod, a tak nastavili limit na přesně 25 km v hodině v případě režimu S - sport. Dokonce, když při jízdě z kopce dosáhnete mírně vyšší rychlosti, upozorní vás koloběžka výstražným pípnutím.

Jako táta dvou malých dětí jezdím na svých větších strojích rychleji jen velmi zřídka. Jízda vyšší rychlostí mi upřímně připadá jako zbytečný hazard se zdravím, takže pro mě nebyl 25 km/h limit větším problémem.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama