Seznam kapitol
Opět tu máme léto, čas kdy je herních i herně hardwarových novinek málo, tak jsme nepohrdli možností otestovat produkt, který je mnoha herním nadšencům bližší, než by se na první pohled mohlo zdát. Konkrétně jde o městskou koloběžku Xiaomi Electric Scooter 5 s označením Max.
Výkon a schopnost stoupání do kopce
Motor u variant Max a Pro nabízí 400 W výkonu. Ve špičce údajně zvládá 1000 W a nutno říci, že je to poměrně znát. S mými sto kily na rovince zvládá akcelerovat až překvapivě agilně.
Dech Maxku nedošel ani v prudším kopci. Tam, kde fyzicky slabší jedinci slézají z kol a kopec raději překonávají nožmo, tam mě tato koloběžka zvládla tlačit rychlostí zhruba 9 až 11 km/h.
Méně prudké kopce vyletí bez ztráty kytičky a u lehčího jezdce věřím, že i plnou možnou rychlostí 25 km/h.
To znamená mít aktivní sportovní režim, na displeji označen písmenem S. Když přepnete jedním tlačítkem pod displejem na standardní režim D, koloběžka sníží výkon a jede maximálně dvacítkou. V tomto režimu mě překvapivě nebyla do prudkého kopce pod našim kostelem vytlačit, takže jsem jezdil téměř celý měsíc na esko.
Posledním režimem, který si může uživatel navolit je pro jízdu vedle pěších chodců. To pak umožní jízdu konstantní rychlostí maximálně 6 km/h a ani o píď rychleji. Pro tento režim jsem upřímně nenašel za měsíc a kousek uplatnění.
Chodci vedle mě měli většinou potřebu jít rychleji, takže aby na mě nemuseli čekat, tak jsem stejně přepínal do rychlejších režimů.
Možná se to hodí pro proplétání velkoměstem plného turistů. To jakožto rodák z krásné Karviné jsem neměl možnost vyzkoušet.
Kilowattovému motoru sekunduje bubnová brzda na předním kole a elektrická brzda E-ABS na zadním. „Jejich společná činnost údajně výrazně zkracuje brzdné dráhy, což znamená vyšší stabilitu a bezpečí na cestách.” To říká marketingové oddělení Xiaomi, reálně jsem opravdu neměl problém zastavit, kdykoli to bylo potřeba a brzdná dráha byla i vzhledem k vyhláškou stanovené maximální rychlosti koloběžky zcela v normě.
Pokud by Max zvládal pelášit výrazně vyšší rychlostí, rozhodně by byly potřeba kotoučové brzdy. Ale nelze, takže zde máme bubny a opravdu dostačují.