Seznam kapitol
Opět tu máme léto, čas kdy je herních i herně hardwarových novinek málo, tak jsme nepohrdli možností otestovat produkt, který je mnoha herním nadšencům bližší, než by se na první pohled mohlo zdát. Konkrétně jde o městskou koloběžku Xiaomi Electric Scooter 5 s označením Max.
Trochu větší a těžší městská koloběžky
Co se týče zpracování tohoto městského vozítka, tak zde nemám výhrady. Narozdíl od jiných čínských koloběžek, které jsem za život testoval, Xiaomi Electric Scooter 5 Max je zpracovaná naprosto ukázkově.
Žádné Do-Do, tedy „dodělej a dotáhni doma”. Vše je dotažené a plně připravené již po vybalení, tedy až na dříve zmiňovaná řídítka. Navíc na Maxku nikde nic nevrže, nikde se nic nekýve ani neviklá. Takto to má opravdu vypadat, chválím.
Poměrně překvapivě je pak pohodlný i deck, na kterém si budou hovět vaše chodidla při jízdě. Ten se totiž mezigeneračně oproti modelu 4 Pro Max zvětšil o 29 procent a opravdu i mé boty velikosti 43 jsem neměl sebemenší problém umístit.
Stupátko jak deck nazývá výrobce je již z výroby pogumované a nikdy mi z něj nezklouzla noha. Co mi zde naopak chybělo je zadní opěrka pro nohu. Na blatník jsem si netroufl se postavit celou vahou abych jej neutrhl. Vzhledem k nižší maximálce to však nebyl velký problém. U větších a výkonnějších koloběžek je zadní opěrka naprostou nutností, jelikož na ní stojíte téměř celou vahou abyste ustáli plnou akceleraci výkonných motorů.
Max je i díky mnohem většího decku na hraně rozumné velikosti pro městské přepravování. Je vidět, že výrobce šel u této generace raději cestou vyššího komfortu pro nohy a lepšího pružení než mít za každou cenu extra skladnou koloběžku.
Ani váha přes dvaadvacet kilogramů už není taková sláva. U Maxe jsme se tak dostali na téměř dvojnásobnou váhu ve srovnání s populárním modelem M365. Ten vážil méně než 13 kilo. Průměrný chlap zvládne i Maxe ve složeném stavu poměrně snadno přenést jednou rukou. U žen či fyzicky méně zdatných jedinců už na slovo “snadno” zapomeňte.
Můj dvoumotorový konkurent od Xiaomi však váží téměř čtyřicet kilogramů, takže ve srovnání s ní je “Šaomka” ve verzi Max stále městským modelem, ale nosit jí do čtvrtého patra bez výtahu už se přesto nebude chtít asi nikomu. Výhodou je, že díky váze pod 25 kg a konstrukční rychlosti pod 25 km/h nebudete pro Maxe potřebovat povinné ručení.
Ve městě člověk ocení, že má koloběžka vše, co je potřeba. Není tak nutné dokupovat světla, odrazky, blinkry či blatníky. Maxko vám dorazí plně vybavené a jediné co mi ve výbavě chybělo byla taška na řídítka, do které bych si umístil například klíče či peněženku, ale to jde snadno dokoupit.