Galerie 43
HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max
Článek HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max

HW Test: Dospělá městská koloběžka Xiaomi Electric Scooter 5 Max | Kapitola 4

Komerční sdělení
2

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení, rozbalení a sestavení 3. První jízda, dojezd a rychlost jízdy 4. Řízení a displej
5. Výkon a schopnost stoupání do kopce 6. Trochu větší a těžší městská koloběžky 7. Verdikt

Opět tu máme léto, čas kdy je herních i herně hardwarových novinek málo, tak jsme nepohrdli možností otestovat produkt, který je mnoha herním nadšencům bližší, než by se na první pohled mohlo zdát. Konkrétně jde o městskou koloběžku Xiaomi Electric Scooter 5 s označením Max.

Reklama

Řízení a displej

Trochu mě však limitovala šířka řídítek. Ta nejsou bohužel sklápěcí, takže v autě zaberou trochu víc než jiné modely, které lze jednoduchým pohybem zalomit a výrazně zvýšit skladnost koloběžky. Řídítka u modelu Max jsou o kousek užší než na co jsem zvyklý, konkrétně 58,6 centimetrů a podepsalo se to na stabilitě řízení při držení jednou rukou. Zatímco u jiných koloběžek se člověk velice snadno poškrábe, posune si sluneční brýle či upraví čepici, u Xiaomi Electric Scooter 5 Max jsem si nebyl jistý zda se v plné rychlosti nedostaví wobbling. Raději jsem veškeré potřebné úpravy dělal při jízdě nižší rychlostí, kdy se stabilita při držení řídítek jednou rukou již zdála snesitelnou.

Boční stabilizátor na předním 10” bezdušovém kole by koloběžce určitě prospěl. Jízda obouruč byla zcela bez v pořádku. Na druhou stranu se s užšími řídítky snáze propletete městskou džunglí. Navíc mají poměrně příjemný gumový povrch a ani při téměř dvou hodinové jízdě mě z nich nebolely ruce.

Co při takto dlouhé jízdě už bylo trochu otravné, tak byla páčka akcelerátoru spouštěná pravým palcem. Po zhruba hodině konstantní jízdy se již dostavila únava z neustálého tlačení na páčku a rozhodně by koloběžce slušela funkce tempomatu, tu jsem však nikde v nastavení nenašel.

Jinak je chod “plynu” poměrně snadno dávkovatelný a dá se tak krotit poměrně ostrý nástup zrychlení. Byl jsem však donucen snížit rekuperaci na minimum, jelikož při maximální rekuperaci se mi stávalo, že koloběžka nepříjemně cukala a po chvíli už mě ta silná rekuperace otravovala.

Naopak velice chválím, že výrobce do koncovek řidítek integroval blinkry. Ty se spouští velice snadno na tlačítkách palcem levé ruky a po aktivaci o nich víte i díky pípání, které neskončí dokud blinkr nevypnete.

Horší je to s displejem, který je na přímém sluníčku mírně hůře čitelný. Majiteli však ukáže téměř vše potřebné, od stavu nabití, zvolený jízdní režim, rychlost jízdy či aktivované blinkry.

Pro zbylé informace, jako například ujetou vzdálenost nebo dojezd, je potřeba stáhnout aplikaci do vašeho telefonu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama