Killers and Thieves – v čele zločinného syndikátu
Recenze Killers and Thieves – v čele zločinného syndikátu

Killers and Thieves – v čele zločinného syndikátu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Ujali jsme se vedení nově vzniklé pobočky zlodějského cechu. Jak se nám tato nesnadná role líbila, se dozvíte ve finálních odstavcích naší recenze.

Reklama

Americké vývojářské studio Stoic zná díky jejich příběhem tažené RPG trilogii Banner Saga snad každý fanoušek kvalitního vyprávění a zajímavě vykreslených postav. Před čtyřmi lety se jeden z členů tohoto týmu rozhodl slávy svého původního díla využít a začal tvořit na vlastní pěst. Plody jeho usilovné práce vám dnes detailně představíme v rámci našeho textu.

Poslední příležitost

Váš malý zlodějský cech připravoval obyvatele nevelké metropole Greypool o jejich hmotné statky bez výraznějších obtíží po celé měsíce. Nakonec si ale vybral špatnou adresu. Poslední vyloupené sídlo bylo totiž pod kontrolou mocné gildy vrahů, které se vybrakování její pobočky zrovna dvakrát nelíbilo. Odveta na sebe nenechala dlouho čekat. Jedné obzvláště temné noci zaútočili její členové na vaše útočiště. Následný masakr přežila jen hrstka vašich těžce raněných věrných, která byla nechána na pospas zástupcům městské stráže, kteří si chtěli do nestoudných lapků také pořádně bouchnout. Ve finále jste celou řež přečkali díky svému postavení jen vy. Vás si totiž chtěli nechat odležet v temném plísní pokrytém podkrovním bytečku. Osud naštěstí rozhodl jinak, než si přáli vaši věznitelé. Jedné noci si pro vás přišla sličná rudovláska a nabídla vám místo ve vedení nově vzniklého spolku. A tak začala vaše cesta na vrchol potravního řetězce, který je ukryt ve stínech.

Ihned po záchranné akci se v čele nově otevřeného zlodějského cechu vrhnete na přerozdělování majetku chudých mezi vaše podřízené, kteří jej potřebují víc než společností zavrhovaná chudina. Po vykradení několika menších sídel jsou vám vaší rudovlasou pobočnicí v rámci příběhu nabídnuty kontrakty v lepších čtvrtích, které vám pomohou odkrýt dějové pozadí celku, jež není vůbec špatné.

O náplni příběhových misí bohužel nejde říct to samé, co o ději. Většinou máte za úkol zabít určitý počet cílů nebo ukrást předem dané množství předmětů v minimálně se měnících kulisách. Pestřejší variace zakázek či osobitější návrh budov by celku jen prospěl. V současné verzi hry na sebe stereotyp díky nedostatku zajímavých kontraktů a absenci osobitějších kulis nenechá dlouho čekat.

Přehnaná důslednost

Plnit nemusíte jen kontrakty, do minimálně se měnících městských ulic se můžete s vaší čtyřčlennou zlodějskou bandou vydat i na vlastní pěst. Před samotnou akcí máte vždy možnost do okolí nasadit špeha, který vám za pár grošů odhalí informace o tom, jak moc jsou nadité měšce v místě, na kterém mu přikážete hlídkovat.

Po pořádném prozkoumání terénu se mohou aktivní členové vaší bandy vydat do kanálů, které slouží jako vstupní i výstupní bod. Mise pro ně prakticky začíná až v momentu, kdy vyšplhají po vratkém žebříku do ulic, které jsou střeženy nemalým počtem strážných. Se zástupci městské hlídky si není radno zahrávat. Pokud vás spatří při vloupání či páčení zámků, budou vás pronásledovat až do momentu své smrti či vašeho zatčení. Utéct jim v současné verzi hry není možné, protože vás jsou schopni nalézt i za předpokladu, že se před nimi ukryjete za řadou zavřených dveří.

„Hodně zásadním problémem Killers and Thieves je ovládání, které je nepříjemně toporné. Kontrola vašeho zlodějského týmu není díky tomuto polofunkčnímu aspektu vůbec snadná. Lapkové se často zasekávají, ignorují příkazy nebo provádí roztodivné kousky, kterými narušují jinak hladký průběh vámi navržené vloupačky.“

Přehnaná důslednost umělé inteligence moc neprospívá, protože se proti ní lze bránit skutečně jen těžko. Prakticky jí mohou určitým způsobem vyklouznout jen zástupci dvou povolání. Nachytaný zloděj alchymista má možnost použít k úniku bombu s neviditelným práškem, která z něj udělá stín. Mistr na kontrolu nožů se se svým zákon vyznávajícím sokem může utkat v přímém střetu, na jehož konci jeden z nich zhyne. Charaktery bez těchto specializací nemají způsob jak se bránit, takže jsou automaticky zajaty a odvedeny do vězení, ve kterém si odsedí určitý počet dní.

Příliš vysoká cena

Zachránit je před tvrdým žalářem můžete jen tak, že dostihnete a zabijete strážce, který ho do temnice odvádí. Zachránce se po eliminaci cíle stane za všech okolností hledanou osobou s rudým křížem na čele. Když ho ochránci pořádku spatří, okamžitě vytasí své meče a půjdou po něm. Po zavraždění cíle ho tím pádem musíte ihned poslat do úkrytu, jinak s ním natropíte víc škod než užitku, protože tu funguje jednoduché pravidlo. Čím víc vojáků zabijete, tím víc jich na mapě při příští akci naleznete.

Pokud se vám celou úroveň podaří zdolat bez větších obtíží, odnesete si do svého úkrytu výrazněji větší lup, než kdyby jí provázela jedna šarvátka za druhou. V doupěti můžete získané předměty prodat a použít na zaplacení účtů nebo k náboru čerstvých rekrutů. V seznamu žadatelů o špinavou práci naleznete schopné šermíře, kradmé tichošlápky, šikovné vylamovače zámků, obratné akrobaty a bystré slídily. Nováčci většinou disponují jednou speciální schopností, nové dovednosti je jim možné výcvikem vštípit až po absolvování několika akcí. Zlepšit jim touto cestou můžete spektrum předností, sílu útoků, rychlost páčení a nenápadnost, jejíž hodnotou definujete dobu, za kterou vaši nepřátelé odhalí váš startovní převlek, který máte až do momentu, než jste chyceni při nelegální činnosti. Celkově mi tu vývoj postav nepřijde zpracován zrovna nejlépe, množství alternativních vývojových směrů je v Killers and Thieves dle mého názoru chudší než v jiných podobně laděných dílech.

Neohrabaní zloději

Hodně zásadním problémem Killers and Thieves je ovládání, které je nepříjemně toporné. Kontrola vašeho zlodějského týmu není díky tomuto polofunkčnímu aspektu vůbec snadná. Lapkové se často zasekávají, ignorují příkazy nebo provádí roztodivné kousky, kterými narušují jinak hladký průběh vámi navržené vloupačky. Hře v tomto směru moc nepomáhá podivně navržené uživatelské rozhraní, které vám svou nepřístupností taktéž často zhatí plány.

„Alex Thomas nám po čtyřech letech vývoje představil svůj sólový projekt, se kterým chtěl prorazit. Jeho dílo bohužel nestojí kvůli řadě zásadních nedostatků a nedodělků za moc. Primárním nešvarem tohoto titulu je citelná polovičatost základních herních mechanizmů. Prakticky tu není nic dotaženo do konce.“

Celek mi přijde po všech stránkách nedoladěn. Nad vodou ho drží snad jen umělecky laděný vizuál, na kterém jde jasně vidět, kdo za tímto dílem stojí. Rukopis jednoho z autorů kultovního RPG Banner Saga prostě nelze za žádných okolností přehlédnout. Soundtrack se bohužel moc nepovedl, po první půl hodince jsem byl nucen ho nahradit za něco lépe vyhovujícího herní tématice.

Uspěchané vydání

Alex Thomas nám po čtyřech letech vývoje představil svůj sólový projekt, se kterým chtěl prorazit. Jeho dílo bohužel nestojí kvůli řadě zásadních nedostatků a nedodělků za moc. Primárním nešvarem tohoto titulu je citelná polovičatost základních herních mechanizmů. Prakticky tu není nic dotaženo do konce. Umělá inteligence je příliš hyperaktivní, ovládání je toporné a uživatelské rozhraní také není zrovna dvakrát přístupné. Zápory tu jasně převažují nad klady, přesto vám Killers and Thieves může nabídnout i pár pozitivních prvků. Minimálně po stránce příběhu a vizuálu lze tento kus považovat za nadprůměr. Otázka je, jestli vás dokáže na tyto aspekty nalákat.

Pro koho je tento titul určen, doopravdy nevím. Minimálně za sebe vám však nemohu investici do Killers and Thieves doporučit, protože to je dílo, které si svou cenu nemá šanci za žádných okolností obhájit. Celek je po všech stránkách průměrný či dokonce podprůměrný. Nákup zvažte tím pádem jen v případě, že narazíte na zásadní slevu.

Killers and Thieves – v čele zločinného syndikátu

Verdikt

Role vůdce zločinné organizace nám v Killers and Thieves kvůli celkové nedotaženosti herních mechanizmů moc nesedla. Hru drží nad vodou jen osobitý vizuál a příběh, ostatní prvky nestojí za moc. Za sebe koupi nedoporučuji.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

základní myšlenka
umělecky laděný vizuál
nedotažené herní mechanizmy
toporné ovládání
hyperaktivní umělá inteligence
nepřístupné uživatelské rozhraní
polovičatý vývojový strom
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama