Kingdom Come: Deliverance - nová naděje RPG žánru z ČR?
Preview KC: Deliverance Článek Kingdom Come: Deliverance - nová naděje RPG žánru z ČR?

Kingdom Come: Deliverance - nová naděje RPG žánru z ČR?

Martin Cvrček

Martin Cvrček

70

Warhorse Studios pořádně odhalilo své RPG nazvané Kingdom Come: Deliverance. Pojďme si shrnout, co všechno o hře víme a co bylo nyní oznámeno.

Reklama

O Kingdom Come: Deliverance (v překladu Přijď Království tvé: Vysvobození) toho v poslední době bylo napsáno už mnoho. Není divu, hra už od počátku slibuje zajímavé změny a inovace, které by RPG žánr mohly skvěle oživit. Nemluvě o speciálním významu pro české hráče, kteří si od počinu Warhorse mnohdy slibují duchovního nástupce Mafie, pokud jde o cit pro detail a otázku "pravé české hry". A není to jen kvůli jménu Dana Vávry. Zatím jsme však vždy měli k dispozici jen různé střípky informací. Teprve nyní, v souvislosti se spuštěním Kickstarter kampaně, se dozvídáme pořádné detaily.

Když už realismus, tak se vším

Kingdom Come by podle všeho mělo být opravdu realistické RPG. Jinak řečeno, žádní draci, žádná kouzla, ale zasazení do Svaté říše římské v 15. století se snahou o zachování autenticity pokud jde o prostředí a co největší míry realismu pokud jde o hratelnost. Chcete příklad? Ve hře budete muset spát a jíst, abyste nabrali síly, a pokud budete ve vašem inventáři uskladňovat jídlo moc dlouho, může se i zkazit. V uvolněném traileru můžeme vidět třeba i krádež měšce, která neprobíhá stylem "přikradu se k někomu zezadu, otevřu jeho inventář a myší přetáhnu jeho majetek ke mě do inventáře", ale prostým odříznutím měšce od opasku oběti. Sám Dan Vávra přitom o Kingdom Come mluví jako o hře, která se snaží zkombinovat svobodu a herní mechanismy Skyrimu s prostředím Mount & Blade, vyprávěním příběhu Zaklínače a soubojovým systémem Dark Souls. Na první pohled to možná zní jako velké chvástání, ale při bližším pohledu tu může být naděje, že se něco takového skutečně podaří.

V Kingdom Come se ujmete role syna kováře, jehož vesnici vypálila armáda (včetně vyvraždění hrdinovy rodiny) a kterého před smrtí zachránila dcera mlynáře. Nám svěřený chlapec se následně zotavil ze svých zranění a rozhodl se splnit přání svého otce vyřčené těsně před smrtí, načež se postupem času dostane i k poslání zachránit uvězněného krále a předejít krvavému konfliktu. Kingdom Come se totiž odehrává v roce 1403, kdy je král Václav IV. vězněn ve Vídni svým bratrem Zikmundem Lucemburským, jehož armáda vtrhne na území Čech. To má za následek především občanskou válku.

Podle slov vývojářů máme očekávat epickou, nelineární zápletku, v níž budou hrát roli i politické machinace a v níž se dostaneme k celé řadě questů s různými možnostmi řešení a mnohdy také s nutností nějaké přípravy. V demu, které bylo prezentované několika novinářům, měl třeba hrdina za úkol postarat se o bandity, kteří zaútočili na stáje jistého vlivného pána a zlikvidovali jak tamní koně, tak i muže. S bandity ale nelze zatočit jenom tak bez ničeho, nejdřív si musíte obstarat alespoň nějaké ochranné oblečení a zbraň u místního obchodníka.

Pokud jde o ochranné oblečení, tedy zbroj, můžete na sebe hodit různé vrstvy od podvlíkaček přes kroužkovou košili až po pláty zbroje (dohromady budou k dispozici 4 vrstvy a 16 slotů), to všechno kvůli ochraně před různými druhy zranění. A vzhledem k tomu, že jste syn kováře, máte samozřejmě možnost vyrábět a ostřit zbraně, ačkoliv musíte být opatrní. Při těchto činnostech můžete např. svůj meč i zničit. A nejde jenom o zbraně, dostanete také možnost vařit, míchat lektvary a těžit stříbro, všechno prostřednictvím interaktivních mini-her. V rámci vývoje postavy se samozřejmě můžeme těšit i na různé perky, rozdělování schopností, stejně jako na výběr specifické role. Z kováře se tak může stát válečník, bard nebo zloděj. Zapomenout nesmíme ani na rozsáhlé dialogy.

Jako doma

Příběh a vývoj postavy je jedna věc, nedílnou součástí takového RPG ale musí být i propracované a detailní prostředí. Už ze screenshotů je jasné, že se v Kingdom Come budeme cítit jako doma. Ze hry přímo sálá atmosféra českých zemí v 15. století, ať už jde o města, lesy nebo vesničky (jedna z lokací by měla být kolem hradu v Ratajích nad Sázavou). V nich se budete moci pohybovat zcela podle své vůle, celý herní svět bude otevřený a pokud nechcete plnit příběhovou linii, můžete se na ní vykašlat a jít si po svých a plnit různé side-questy, lovit zvěř nebo prohledávat katakomby, doly a hrobky. Hra se přitom rozprostírá na ploše o rozloze 9 km2, kde rozhodně nebude nic hned na dosah ruky jako v jiných titulech, takže se občas pěkně nachodíte. A ano, ve hře budou i záchody.

Vzhled, za který může především nejnovější CryEngine, a otevřenost je nicméně jedna věc, druhá věc je ale uvěřitelnost prostředí a jeho vlastní život. V tomhle ohledu slibuje Kingdom Come ledacos. Obyvatelé by třeba měli uvěřitelně reagovat na vaše činy. Pro příklad, pokud v místní krčmě zabijete výčepního, k němuž večer co večer chodili určití štamgasti, nebude jim vás čin ukradený, nebudou se chovat jako že se nic nestalo, ale v závislosti na tom změní své činnosti. Lidem také bude možné pomoci při jejich práci, stát se místním hrdinou nebo naopak zločincem či svádět ženy. Zdá se tedy, že pokud jste v Zaklínači navykli životnímu stylu Geralta z Rivie, v Kingdom Come nevyjdete z formy. Celkově by navíc měl být vývoj postavy závislý na vašich rozhodnutích.

Vzhůru do boje

Samotný boj, viděný z pohledu první osoby (stejně jako zbytek hry), by přitom podle všeho měl být další předností Kingdom Come. Každý úder protivníka se má vypočítávat v reálním čase a jakmile někoho trefíte mečem, kuší či palcátem, systém vyhodnotí poškození dané části těla, přenesení síly na onu část a z ní plynoucí zranění, stejně jako trajektorii úderu, díky čemuž je eventuelně možné ještě zasáhnout jinou oblast těla. Při boji, jenž podle všeho nebude žádná lehká sranda, máte navíc možnost blokovat úder nepřítele nebo provést protiútok, přitom ale vše působí plynule a přirozeně. Za to může nejen motion-capture, provedené ve studiu Bohemia Interactive v Mníšku pod Brdy, ale i spolupráce s experty přes souboje v 15. století.

Bojovat lze také ze hřbetu koně, který disponuje vlastní umělou inteligencí a může tak v boji pomoci, nejde tedy jen o prostý dopravní prostředek nebo dodatečné úložiště vaší výbavy díky vacích na sedle. Nezapomínejme ani na tak trochu speciální oblasti boje v podobě obřích bitev a obléhání hradů a pevností, což Kingdom Come taktéž nabídne.

Ktož jsú boží bojovníci

Kingdom Come však nebude jediná hra. Půjde vlastně o tři separátně vydávané kapitoly, každá s herní dobou okolo 30 hodin, přičemž Deliverance je první z nich. Druhá část by mohla vyjít asi 8 měsíců po první části a měla by nabídnout mimo jiné rozšířenou mapu zahrnující odezvu hráčů, přesněji řečeno těch, kteří hru podpoří na Kickstarteru. Podle všeho jednání s některými vydavateli stále probíhá, ale Warhorse už nemohlo dále čekat, navíc by úspěšná Kickstarter kampaň mohla přesvědčit investora Zdeňka Bakalu, že je o hru zájem.

Nezbývá tedy než držet Warhorse Studios palce, protože jestli všechno výše zmíněné skutečně dotáhnou do konce, mohlo by se nám v roce 2015 dostat do rukou neskutečně propracované a hlavně originální RPG. Kingdom Come přitom určitě dorazí na PC, Mac a Linux (z toho se dá očekávat, že distribuce bude probíhat hlavně přes Steam) a snad i na PlayStation 4 a Xbox One. Ať už ale hrajete na jakékoliv platformě, upalujte na Kickstarter a pokud možno Warhorse hezky přispějte. Podle našeho názoru si rozhodně zaslouží nemalou podporu.

Při psaní článku byly použity především informace ze serverů Gamespot, Eurogamer.net a Kickstarter.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama