Mechanika oživování neudělá ze Sekiro: Shadows Die Twice snazší hru
Sekiro: Shadows Die Twice Novinka Mechanika oživování neudělá ze Sekiro: Shadows Die Twice snazší hru

Mechanika oživování neudělá ze Sekiro: Shadows Die Twice snazší hru

Jan Kalný

Jan Kalný

4
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Hidetaka Miyazaki pevně věří, že se hráč stále bude bát smrti a že možnost se znovu oživit na místě smrti nebude vést ke snazší hře.

Reklama

Na E3 oznámená akční rubačka Sekiro: Shadows Die Twice od tvůrců například série Dark Souls nebo Bloodborne, v čele s kreativním ředitelem Hidetakou Miyazakim, rozhodně překvapila nejednoho fanouška tohoto studia. Spíše hlavně kvůli tomu, že je to něco trochu jiného, něco, na co FromSoftware poměrně delší dobu nesáhli. Jinými slovy - není to Dark Souls nebo Bloodbone.

Z prvního traileru hra vypadá opravdu rychle a akčně, a z dodatečných informací, které jsme se dozvěděli krátce po E3, zase dostatečně odlišně od tzv. soulsborne her. Ovšem jedna z největších odlišností, je fakt, že se budete moci oživit přímo na místě vaší smrti. Tím můžete například oklamat vaše nepřátele, aby se k vám otočili zády. Zatím nevíme, jak přesně bude oživování fungovat, víme jen, že nebude nekonečné a bez následků. Už tak by si ale mohl kdekdo myslet, že to přeci jenom udělá hru o něco snazší, než na co jsme od FromSoftware (z poslední doby) zvyklí.

Hidetaka Miyazaki se ovšem v rozhovoru pro PlayStation Blog nechal slyšet, že věří, že tak tomu rozhodně není a nebude.

„Chci, aby bylo jasno v jedné věci: systém oživování není do hry zaveden, aby ji udělal snazší. Když už, tak ji vlastně dělá těžší, protože nám dovoluje na hráče tlačit náročnými souboji, ve kterých může kdykoliv zemřít.”

Dále se dá z rozhovoru vyčíst, že celé tempo hry a obtížnost je právě postavená na tom, že se můžete oživit, a tedy i kdykoliv zemřít, což má také podporovat mnohem rychlejší a akčnější hratelnost, tajemný příběh a vaši postavu, která je zranitelný ninja, nikoliv rytíř ve zbroji.

„[Ninjové] riskují a jsou velmi zranitelní, když bojují. Je to tahle idea bojování v riskantních situacích [...], ze kterých se zrodil nápad s oživováním.”

„Když pak každá malá chyba znamená smrt a museli byste se pokaždé vracet zpět, celé tempo hry by trpělo. Oživování má za cíl s tímto vypomoct a nemusíte se vracet kdykoliv zemřete, což nám dovolí vytvořit celkově riskantnější souboje a hratelnost.”

Hidetaka Miyazaki také zmiňuje, že co se příběhu a lore týče, v některých ohledech bude hra podobná předchozím titulům FromSoftware, v jiných zase trochu odlišná.

„V Sekiro se příběh točí kolem hlavní postavy. Je to postava v příběhu, v tomto světě existuje. Dříve jsme měli bezejmenné postavy, které do toho tak nezasahovaly. Díky tomu, že je tentokrát hlavní postava součástí příběhu, bude začátek hry pravděpodobně o něco jednodušší na pochopení než v případě našich dřívějších her.”

„Kromě toho ale moc změn není. Tohle není hra, kde jdete do jedné oblasti, zabijete bosse, kouknete se na cut-scénu a hra vám řekne, kam jít dál. Příběh se postupně objevuje během hraní a najdete věci, které vám řeknou něco o světě - resp. doplní lore, chcete-li - a stejně tak něco o samotném příběhu. V tomhle ohledu je to podobné našim předchozím hrám.”

Ve zkratce by se tedy na závěr dalo říct, že až Sekiro: Shadows Die Twice příští rok na PC, PS4 a Xbox One vyjde, tak bude ještě těžší hrou než libovolné Dark Souls nebo Bloodborne. H… Hurá?

Sekiro: Shadows Die Twice předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama