Zpět na článek

Diskuze: Metacritic mění pravidla uživatelského hodnocení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Fr4nkl1n
Fr4nkl1n
Level 1 Level 1
19. 7. 2020 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je hra dobrá, tak dostane i dobré user score. Ghost of Tsushima má třeba aktuálně 9,2/10. Takže jestli není problém zakopán trochu jinde. Taky by bylo dobré podotknout, že review bombing byl oboustranný. Takže když bychom vždy odečetli desítky a nuly, tak bychom dostali objektivní hodnocení.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 7. 2020 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obecně platí, že čím větší a známější server, tím víc bude hodnocení zkreslené. Jednak se nahromadí více trollů a nenávistníků, ale především se projevý davový efekt- když má něco velmi negativní hodnocení, spousta lidí ho ještě sníží čistě z principu, aby tím podpořili zbytek davu. U Metacriticu je to pak způsobené ještě tím, že se na něm hodnotí snad veškerý audiovizuální obsah- nejen hry, ale i filmy, seriály a hudba. Takže pak nehráči hodnotí hry, výhradně seriáloví diváci filmy, ti filmoví seriály a všichni dohromady hudbu, i když se k ní dostanou leda tehdy, když je součástí nějakého soundtracku. Vždyť je to jen kliknutí daleko, co na tom, že hodnotitel hru nikdy nehrál, film a seriál nikdy neviděl a hudbu neslyšel. Proto nemá smysl se hodnocením na těchto smíšených a zprofanovaných agregátorech vůbec zaobírat a kdokoli, kdo se chce dozvědět smysluplný názor, si snadno najde rozumný web zaměřený na konkrétní médium- jen na hry, jen na filmy, jen třeba na knihy. Pokud jde o konkrétní opatření odkladu hodnocení o 36 hodin, tak rozhodně ke změně k lepšímu nepovede, naopak možná rozlítí navíc i ty lidi, kteří by bývali chtěli dát pozitivní hodnocení, a ve výsledku pak bude skóre ještě nižší. Jestli bych něco zavedl, tak povinnost k hodnocení napsat min. např. 200 znaků a osoboval bych si jako provozovatel serveru smazat všechno, co by připomínalo náhodně generovaná slova nebo třeba za sebe tapetované věty. To by, myslím, dost lidí, kteří přišli jen rýpat a trollit odradilo, přece jen, několikaminutové úsilí už za to jen tak někomu nestojí.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo ale s tlo2 nešlo jen o bombing jsem to sledoval každej den ubylo tam 6000 negativních recenzích prostě je smazali a přibylo tam 10000 samých 10 kde bylo vždy napsáno best game ever nebo masterpiece a nic víc takže ten bombing byl oboustranej a ta hra by stejnak měla kolem 5 z 10

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlupák bude vždycky hlupákem 🙂 Zůstanu-li v herním světě, tak hlupáka, hatera nebo ultras pomatence, nezastaví na internetu před jeho řáděním, jeho pravdou nebo jeho "pomstou" nic a rozhodně ne čas. Hlupák vydrží na svojí příležitost, na osobní mstu, čekat klidně měsíce. Těch 36 hodin "hájení" může herním titulům trochu pomoci, ale ta lavina šílených hodnocení je stejně nemine... Osobně jsem ve svém herním životě (1992-2015) přečetl tolik recenzí, kolik má zdravá lidská bytost prstů na obou rukách. Nikdy jsem se tak neřídil žádnými recenzemi, nezajímalo mě žádné číselné hodnocení na internetu, nezajímaly mě "lajky" a nesledoval jsem ani žádná videa z hraní... Videohry jsem si pořizoval, jelikož jsem chtěl a co si matně vzpomínám, zklamaný jsem nikdy nebyl. Toho se držím třeba i u filmů, kde mě nezajímá, co se kde píše, jak se kde hodnotí, co se kde řeší, hrotí, nadává a v tomhle směru jsem byl spokojený člověk 🙂 Bohužel je řada lidí dnes už natolik ovládaná čísly, palci a názory jiných, že se neobtěžují udělat si svůj vlastní názor a jen papouškují to, co někde zaslechli nebo se dočetli. A potom to na internetu i ve světě vypadá, tak jak to vypadá 🙄 Hezký víkend

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 7. 2020 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan_Mopadži Souhlasím, schopnost udělat si vlastní názor na základě díla samotného - místo na základě názorů ostatních - je podle mne klíčová pro opravdové užívání si toho, co člověku individuálně nejlépe sedne 🤭 Chápu to správně, že od roku 2015 už nehrajete? Proč? Málo času kvůli rodině, nebo tak něco?

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Krásně napsáno !

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
19. 7. 2020 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel To muže fungovat v herním nebo filmovém průmyslu, ale v literatuře? To by jsi musel žít deset životů kdyby jsi chtěl přečíst vše. A gameplay nepodceňuji: třeba Phoenix point jsem si nakonec nekoupil - do dnes mne ta hra přijde nedovařená, na druhou stranu k XCOM: Enemy Unknown jsem se dostal jen díky gameplay, kdy to byl můj první díl. Door kickers jsem hrál také po jeho doporučení od Dana Vávry, atd. A vem si kdyby jste se v posledním podcastu nezmínili o seriálu The Boys (je vynikající a to nesnáším Marvel - vlastně právě proto se mne líbí) také bych jej neviděl. Samostatnou kapitolou je pak odborná literatura, kde vlastně přejímáš názory autora. A i když se dostaneš ke zdroji, pořád je to již něčí interpretace. Není v mé dovednosti přepočítávat vzorce Petra Kulhánka, Jiřího Podolského, Briana Greena, nebo cestovat časem a ptát se Louis-Nicolas Davouta jak se svým sborem rozdrtil dvojnásobnou přesilu Prusů u Auerstedtu...

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Co do všeho taháš literaturu proboha :?:

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Hezké nedělní ráno 🙂 Jde-li o hraní videoher, tak mě to jednoduše omrzelo, už mě to nijak netěšilo a řekl jsem si, že po 20 letech uzrál čas na jiný větší koníček. Takže jsem herní zálibu pověsil ze dne na den na hřebík a už 5 let jsem "čistý" 🙂 Ale herní svět jako takový jsem z povzdálí sledoval, občas se k něčemu vyjádřil, ale nic víc. Ovšem teď, když přichází nová videoherní éra, kterou reprezentuje zajímavý Xbox Series X a na pohled parádní PlayStation 5, se mi po hraní lehce zastesklo... Takže to vypadá, že si na občasné "vyblnutí", především u příběhových titulů, pořídím ten bílo-černý, designově okouzlující kousek ze stáje Sony. A jelikož jsem za ty roky přišel o řadu skvělých videoher (Uncharted 4, Shadow od Colossus, Resident Evil, Zaklínač 3, Spyro the Dragon, Crash Bandicoot, Horizon Zero Dawn, The Last of Us 2, Ghost od Tsushima..), tak budu mít na PS5 příležitost to napravit 🙂 Těším se samozřejmě i na nové videohry, ovšem tyhle "kousky" si hodlám vychutnat jako první a až poté se vrhnu na ty novogenerační pecky. Teď už zbývá odpovědět si na jedinou otázku - pořídit si k PlayStation 5 nějaký 4K televizor nebo 4K projektor?? Ale jelikož je mi neopakovatelný zážitek nadevše (input lag ani snímkování mě nikdy netrápilo), tak zřejmě zvolím tu druhou možnost, protože pokud někde na velikosti skutečně záleží, tak jsou to rozhodně filmy a videohry 🙂 Kdo se nehodlá věnovat jenom on-line střílečkám z první osoby a má možnost i chuť si to doma trochu přestavět, uvolnit si v obýváku stěnu, tak doporučuji o solidní projekci alespoň chvíli uvažovat. Zcela upřímně, za ten zážitek to rozhodně stojí 😉 https://img21.rajce.idnes.cz/d2101/14/14113/14113701_7b0419fdfffda4171e31af8a24a9ab28/images/EPSONEH-TW5350380cm.jpg

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 7. 2020 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan_Mopadži Tak to jsou pěkné plány! A sám jsem na projektoru hrál několik let, je to super 🤭

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Ještě uvidím, co nakonec zvolím za zobrazovací techniku, ale ať tak nebo tak, na návrat do herního světa se určitě těším 😉 Pohodový zbytek víkendu a v novém pracovním týdnu ať se daří 👍

Pivní Mlok
Pivní Mlok
Level 3 Level 3
19. 7. 2020 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan_Mopadži Kámo, tohle chci mít doma🤤

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pivní Mlok Pivní Mloku, důležitá je chuť a trocha nadšení. A pokud tohle máš (zřejmě ano), tak s chutí do toho 🙂 Měl jsem povedenou Full HD mašinku od Epsonu (viz.foto) asi 3 roky a těch kino večerů bylo nepočítaně. Je to opravdu neopakovatelný zážitek, který žádný televizor, běžně dostupný v domácnostech, nemá šanci překonat... Projektory mají sice svá "ALE", ovšem pokud se těm požadavkům člověk trochu přizpůsobí, tak můžu s klidným svědomím prohlásit, že Tě v hlučných a předražených kinosálech už zřejmě nikdy neuvidí a klasickou TV zapneš maximálně tak na zprávy a na seriál "Policie Modrava" 😄 Full HD projektory jsou cenově snesitelnou elektronikou, srovnatelnou asi s cenou levnější 4K televize. To u 4K projektoru bude vyndání peněženky asi doprovázeno mírnou "bolestí" u srdce, ale pro ten zážitek na x dalších let dopředu... Však ta bolest pomine ve chvíli, kdy to člověk donese domů, nastaví, připojí notebook nebo PlayStation 5 / Xbox Series X a spustí tu parádní podívanou. Popřemýšlej o téhle možnosti skutečného "domácího kina"....prodat to můžeš kdykoliv, případně v určitém čase vrátit. Žijeme jen jednou 😉 https://img21.rajce.idnes.cz/d2101/14/14113/14113701_7b0419fdfffda4171e31af8a24a9ab28/images/1_2.jpg

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
19. 7. 2020 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan_Mopadži To je problém i ve školství že mladším lidem schází schopnost číst mezi řádky a um kritického myšlení.

Pivní Mlok
Pivní Mlok
Level 3 Level 3
19. 7. 2020 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan_Mopadži Super komentář 💪👍

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud metacritic a podobné stránky, nebudou moc být propojený s herními profily a učty, aby tam šlo hodnocení aspoň filtrovat od těch co hru skutečně hráli ne ji jen viděli, tak pro mě mají uživatelská hodnocení naprosto nulovou hodnotu.

Pivní Mlok
Pivní Mlok
Level 3 Level 3
19. 7. 2020 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Naprosto souhlasím, dříve byl takto "omezený" i web CSFD kdy si musel vyplnit do 30 minut nějaký test, aby si prokázal odbornost, a ukázal tím, že není hatersky jelito. Propojení účtů by trochu mohlo pomoci, ale co brání založit fiktivní účet? Když chceš psa být, vždycky najdeš klacek. 😀 😀

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
18. 7. 2020 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediná recenze, byť by byla 1/4 co napsal např Martin zde na ZINGU na TLOU II, má větší cenu než 10000 číslíček třeba na Metacriticu. Zpravidla si nejprve přečtu recenze u lidí které znám (v případě filmu dávám např na na názor kolegy a kamaráda Jiřího co slouží u PMJ, který má vynikající vytříbený vkus kdy jsem díky němu viděl filmy jako Bílá Stuha od Hanekeho, Máják od Eggerse, etc. u literatury zas komentáře pana doktora Jirsy), poté se podívám na reálný gameplay (v ideálním případě !bez komentáře!). A Metacritic? Ten je vším jen ne o kritickém uvažování. Naopak je to i semeniště zakomplexovaných a nevyzrálých blbů - třeba těch co TLOU dávali horší známku než 7/10. Mne se líbi jak má recenze vyřešen STEAM, kde vidíte kolik hodin človíček titul hrál než napsal svůj názor. Pro mne má mnohem větší váhu recenze po 20 hodinách hraní, navíc o několika odstavcích, než výkřik po dvou hodinách hraní. Proč Metacritic zavedl toto omezení chápu a souhlasím s ním - je to rozumné, ale nic to pro mne nemění, nikdy jsem na tento web nechodil a chodit ani nebudu. Pro mne je to stejně validní zdroj asi jako volební průzkumy (viz citát Churchilla: jediný průzkum kterému věřím je ten který jsem sám zfalšoval...)

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Pro mě má naopak 10000 názorů obyčejných lidí větší vypovídací hodnotu než názor 100 recenzentů. Je věřejným tajemstvím, že kritici jsou ve svých pracích velice opatrní, protože by se na ně příště nemuselo dostat s pozvánkama na akce nebo s přednostním právem na recenze. Některé hry si nezaslouší dohrát až do konce. Občas ti hra prostě nesedne a po 1-2 hodinách už se jí nikdy nedotkneš - i z toho se dá napsat slušná recenze a není nutné to nazývat výkřikem. Třeba takové Agony jsem hrál asi hodinu a pak jsem to odinstaloval. Ztrácím tím snad právo napsat, že ta hra je prostě shit?

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
18. 7. 2020 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo A můžeš mne vysvětlit jak "obyčejný člověk" zvládne napsat objektivní číselné hodnocení na produkt o rozsahu přes 20 hodin, řádově minuty po vydání? P.s.: ano většinový názor je jistě vždy automatický TEN správný: Hypatia z Alexandrie, Galileo Galilei, Milada Horáková, Ethel Rosenbergová by mohli vyprávět...

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí No tak to mě poser. To jako vážně přirovnáváš váhu recenzí fiktivní, počítačové hry ke kterékoliv z těch osobností? To nemůžeš myslet vážně. Ty jsi stejný pomatenec jako ten kritik co přirovnal TLOU2 k Schindlerově seznamu.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
18. 7. 2020 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo tedy ještě jednou: můžeš mne vysvětlit jak „obyčejný člověk“ zvládne napsat objektivní číselné hodnocení na produkt o rozsahu přes 20 hodin, řádově minuty po vydání?

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
18. 7. 2020 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo A druhá otázka, proč tedy vůbec chodíš na ZING když pro tebe názor recenzentů nemá váhu?

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
23. 7. 2020 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí > A druhá otázka, proč tedy vůbec chodíš na ZING když pro tebe názor recenzentů nemá váhu?

Může sem chodit kvůli novinkám, diskuzi v komentářích nebo fóru.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
18. 7. 2020 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol A vsadíme se že by si mne to do očí neřekl?

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
19. 7. 2020 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Na co já se radši takovým vyhýbám...

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proto mám rád steam, hned uvidím jestli to někdo hrál a jak dlouho . Hodně mi to pomohlo v rozhodování kolikrát. Tohle je zase něco na rychlo uplácané nejspíš na výhružný dopis od Sony a Naughty Dogs. Doufám že tam dají ověřování vlastnictví, pak by už nikdo nemohl nic říct a vymlouvat se na review bombingy .

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
18. 7. 2020 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Pravděpodobně to tak je no, tlak ze strany Sony, místo toho, aby udělali na PS store něco podobného, jako má Steam, ale oni radši dají možnost dávat hrám na PS store 5 hvězd dřív než vůbec výjdou a pak tam vidíš 5000 hodnocení den před vydáním. 🤔

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Vidíte už tu máme první mínusy, to že TLOU 2 už měla hodnocení i když byla v předobjednávkách akorát ukazuje který obchod to má lépe ošéfované a vymluvit to nemůže nikdo.

Cougar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Steam ten systém má taky tragickej ... 90% recenzí je naprostý odpad ... Recenze co nemá ani dvě slova, člověk co to hrál ani né hodinu ... Nevypovídající hodnota potom jako celek .. . Přitom je to tak jednoduché - prostě dát minimální počet slov na recenzi a alespoň 5 odehraných hodin třeba ... ale Steam je na to moc línej.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
18. 7. 2020 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cougar jenze nektery indie hry nezaberou ani 5 hodin na dohrani popripade nejaky pay for time free to play hry kde to clovek stahne nainstaluje pousti zjisti ze to je jen dalsi asijskej reskin neceho co hral pred desiti lety a zas to smaze

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
19. 7. 2020 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cougar To je na člověku aby si to vyfiltroval, steam nabízí hodně možností jak si to nastavit. Review bombingy jsou taky zajímavé na steamu, u her jako GTAV to třeba upozorňovalo na mnohé problémy s online a plánovaným zákazem modování singleplayeru. Hned se dá zjistit časové rozmezí této akce a zbytek si dohledám .

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je správně! Lidem se musí nejprve říci, co si mají myslet!

Dragon

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo Perfektně řečeno 👌 👌 👌 👌

svina
svina
Level 41 Level 41
18. 7. 2020 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je jednoznačně hloupost, pomůže to zase jenom vydavatelům zvýšit prodeje a kdo bude chtít dát nulu, tak ji stejně dá.

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
18. 7. 2020 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom duševně nemocní můžou dát Last of Us 2 0/10 a ještě, když ji ani nehráli nebo kvůli smrti jedné postavy. Osobně jsem byl sice taky řádně naštvaný, ale oceňuji kroky, ke kterým se tvůrci odhodlali. Příběh ve vás má něco zanechat a to se jim povedlo více, než dost. Za mě 10/10. Sice to mohlo skončit v tom divadle, ale tak aspoň ten konec byl více emotivní - měla "všechno", pak v epilogu o všechno přišla a stejně se nic nezměnilo, co se týče Abby. Osobně jsem byl víc, než rád, že Abby skončila, jak skončila. Prakticky vzato Joel a Ellie byli záporné postavy v tomto díle.

VeKa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Neřekl bych, že Joel s Ellie byli záporáci. Obě strany si vzájemně neměly co vyčítat. Všichni tři byli v základu kladní, ale prožili trauma, který je poznamenalo a negativně olivnilo jejich chování. ~~ Joel nechtěl přijít o další dceru, Abby chtěla pomstít otce a Ellie v podstatě také. Ps: doktor si za to mohl tak trochu sám. Stačilo, aby je před operací nechal rozloučit. Jenže buď nevěděl, jak silný pouto si ti dva k sobě na cestě vytvořili nebo už viděl vakcínu a nechtěl riskovat, že si to rozmyslí. ~~

Narw
Narw
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě stejně nepřestane udivovat, proč to ty lidi vlastně dělaj. Hodnotit hru, kterou jsem ani nehrál. To je jak kdybych si otevřel Google a začal dávat záporný hodnocení všem veganským restauracím. Mám na to svůj názor, nikdy bych tam nešel, ale to přece neznamená, že je budu nějak hodnotit.

svina
svina
Level 41 Level 41
18. 7. 2020 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Narw Právě proto se ani nemyslím, že jde o review bombing, prostě se určitému spektru hra nelíbí. Regulérní review bombing proběhl například u Metra, když bylo oznámena časová exkluziviza na Epic. Tohle má s tím pramálo společného.

Pan_Mopadži

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Narw Proč to lidé dělají? Jednoduše proto, že jsou mezi námi hloupatí, zákeřní, nepřející, sebestřední, útoční a zlý jedinci, kteří se mají příliš dobře, nemají skutečně zajímavé koníčky a mají tím pádem spoustu času na řešení volovin. Nemusí řešit životně důležité věci a tak tímhle chováním zahání tu depresivní nudu ve svých prázdných a nudných životech... A jelikož se nedokáží smysluplně zabavit a internet je tak dostupný, tak se naplno věnují podobně stupidním činnostem, doufajíc ve svých "pět minut slávy". Nechtěl bych být v jejich kůži, jelikož takhle promrhat svůj život, to je děsivá představa... 🙂

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je TLOU2 tak špatný, že se kvůli němu musí změnit celý systém hodnocení?

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2020 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Záleží na úhlu pohledu - je to hra,která dělí hráče na dva tábory,jedni ji milují a vychvalují,druzí ji nemůžou přijít na jméno.Každopádně tohle se musí Naughty Dog nechat.Po všech těch masterpiece hrách jako Uncharted1-4,TLOU1 nebo Crash Bandicoot,kdy všichni majitelé PS stáli při sobě a PC a Xbox hráči jim záviděli jejich hry,se jim doslova podařilo vyvinout něco,co rozděluje samotný PS tábor a PC i Xbox hráči nemají zájem o tuto hru.To jen značí,že se studiem se něco děje a není to dobře. 👍

Bogym 999
Bogym 999
Level 33 Level 33
18. 7. 2020 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher 😁 😁

kontrafakt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Je to hodně špatný..., jen uražení panicové horko těžko zkousávájí, že jejich oblíbená hra schytává od HRÁČŮ a relevantních recenzentů (angryjoe např) hodnocení kolem 5 - 6/10.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kontrafakt "hráčů"

Spinder
Spinder
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejdřív Rotteny a teď i Metacritics... bože kvůli zamindrákovaným lidem se kazí relativně dobré recenzentské weby. Rotteny na to přistoupili tvrdě po fiasku se SW a už to nemá moc vypovídající hodnotu. Je to jen zda na to zajít nebo ne. Na MC mě bavilo vždy číst rozdílné recenze od hráčů a médií. 0 a 10 jsem většinou vynechával pokud nebyly nějak smysluplně napsány. (ještě že CSFD jede jakž takž :D ). Chválím MC za tento příštup že hráč by měl mít dohráno nebo alespoň něco odehráno než hodí hodnocení, avšak jak se píše dole v diskuzi, ničemu to nepomůže akorát oddálení trollů nebo jejich migraci na jiné weby

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
18. 7. 2020 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomuhle se asi těžko nějak zamezí. Propojení s účtem by mohlo fungovat, ale to pro mnohé taky není nejideálnější. Co bych ale pro recenze od uživatelů navrhnul je dát pryč 0. Asi se shodneme, že u mnohých her padají maximální hodnocení i tam, kde tomu ještě kus chybí, ale aby hra dostala fakt 0 bodů, to by se nesměla ani spustit.

svina
svina
Level 41 Level 41
18. 7. 2020 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Kdo si pamatuje v Game page recenzi na hru Medicopter 117? :D

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
18. 7. 2020 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Okey, tak to je extrémní případ, ale tohle je vyloženě trolling. :D Snad poslední hra, která je fakt špatný vtip je Ride to Hell. To byl takový omyl, že jsem se u toho vlastně i hodně nasmál, když jsem to hrál s více lidma. :D

powerless

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jedna možnost je "zakázat" hodnocení 0/10 jelikož to je ve výsledku stejnak absolutně nesmyslné ... Kdy tady na ZINGu dostala nějaká hra 0/10, je taková vůbec? Tak že asi tak

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 7. 2020 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@powerless Když budeme ignorovat nuly a desítky, tak se jen všichni naučí používat jedničky a devítky...

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
18. 7. 2020 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel No beztak recenzenti pouzivaji jenom 2 znamky 8 a 9 Obcas pochopitelne daji necemu i tu 6 nebo 5 aby se nereklo, vetsinou nejake hre od mensiho studia, viz. treba Styx

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 7. 2020 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Jak už jsme mockrát vysvětlovali, do redakce nám každý týden chodí doslova desítky her na recenzi od často neznámých vývojářů i vydavatelů a kdybychom chtěli, rozhodně bychom mohli psát a vydávat recenze na hry, které by si odnesly hodnocení 2/10 apod. Důvod, proč to neděláme, je ten, že bychom ukusovali rozpočet i čas autorů na psaní o hrách, které jsou tak špatné, že si je stejně nikdo nezahraje a ani článek by skoro nikdo nečetl.

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
18. 7. 2020 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blbost, některý hry jsou hodně krátký, tak člověk, kterej to dohraje a chce napsat recenzi na metacritics, tak zjistí, že musí počkat ještě nějakých 30 hodin? To se na to raději vykašle.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2020 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle nic nevyřeší,akorát to ty 0/10 a 10/10 odloží o pár hodin :-) Prostě je třeba to propojit s účty no :-) Tohle akorát pomůže prodejům první den

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
18. 7. 2020 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtělo by to aby si tu stránku musel propojit s launcher účtem a stránka prověřila jestli hru vůbec vlastníš a pak po několika odehraných hodinách by si mohl recenzovat.

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle toho moc nezmění. Nesmyslné 0/10 a 10/10 se budou objevovat pořád, jen o něco později. Ale kdo má rozum tak si taková hodnocení vyfiltruje a podívá se na ty kde se něco dozví.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 7. 2020 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Metacritic je obří kolos, od kterého není možné očekávat radikální změny příliš rychle. Přesto je ale příjemné, že vůbec vyslali nějaký takovýhle signál v duchu: "víme, že tohle nejsou (nebyly) důvěryhodná hodnocení a odmítáme je podporovat". Rozhodně to ale ztíží rozeznávání trolů, protože dřív viditelně dorazili jako první.

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Proto když se chce člověk něco dozvědět tak nemůže hledat v absurdních známkách mindráku ani fanboyů. Když si přečte hodnocení 9,8,7 tak se z jedné takové recenze dozví víc než ze všech těch vyfiltrovaných dohromady. A tenhle odklad akorát pomůže k tomu že si hodně lidí koupí hru díky hodnocení médií což je ve výsledku ještě horší.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 7. 2020 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Existuje tedy nějaké opravdu dobré řešení? Možná to propojení těch recenzí s profily a informacemi o odehraných hodinách hodnotícího uživatele? Plus nekupovat hry první den?

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Právě že řešení není. Je na čtenáři aby si udělal obrázek. A na jednu stranu jsem rád. Naučí ho to rozeznat jaké informace pro něj mají smysl a z kterých se něco dozví. Propojení účtu je připraví o hodně uživatelů a přinese technickou zátěž. Stejně tak nějaký vstupní kvíz je nereálný protože by ho musel někdo připravit a toho někdo zaplatit - leda že by to dělal vydavatel v rámci propagace - ale zase tohle vyjednat... Podle mého tohle bude maximum co kdy udělají s tím že to nechají na uživateli co si z toho vezme. Je to přeci jen komunitní hodnocení takže s nějakou manipulací se musí počítat. Ani systém reputace uživatele by tady nepomohl protože by si nějaký chudák stejně našel čas hodnotit negativně i dobré recenze jen proto aby si nepřipadal tak bídně. Něco jako: "Dejte lidem anketu a ni vám jí rignou". :D

Mike86
Mike86
Level 3 Level 3
18. 7. 2020 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel To propojení účtů není také ideální řešení. Zvlášť pokud to funguje jako mě na Steamu. Mám zakoupené a odehrané hry a stejně je nemůžu recenzovat, protože jsem je prý nehrál. U jiné hry, kterou jsem jenom testoval, mi to naopak jde.

svina
svina
Level 41 Level 41
18. 7. 2020 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike86 Přesně tak, dokonce u některých her nemám ani odemknuté achievy, přestože ve hře jsem je dostal, ale nijak to neřeším bo nejsem lovec achievmentů.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
18. 7. 2020 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel nejjednodusi reseni je nepouzivat zadny hodnoceni napsat klady, zapory strucny shrnuti a hotovo

kajny 18
kajny 18
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2020 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak uz je napsano v clanku. Nejlepsi reseni je propojit ucet s PSN, Xboxem, Steamem atp. To, ze ty recenzi povolijou az po 36 hodinach, ten review bombing stejne nevyresi.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
18. 7. 2020 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajny 18 Také se toho obávám. Oněch 36 hodin by ale mohlo například zajistit, aby hráči díky review bomberům nebyli ochuzeni o kvalitní herní zážitek. Tedy pokud si hru pořídí v tomto časovém okně.

Bouner
Bouner
Level 27 Level 27
18. 7. 2020 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajny 18 Ono je to stejně fuk .. takové Disney si kupuje lístky samo na sebe aby si zvedalo hodnocení apod. .. prostě fake 0/10 a 10/10 budou vždy dokud z toho budou prachy nebo lidi budou idi*** Stačí si pročíst pár recenzí na Star wars nebo tlou2 a každá 2. je od bota buď 0 nebo 10.

Reklama
Reklama